ייעוץ משפטי דיור מוגן

מעבר לדיור מוגן הוא לא מעבר של עוד דירה. מדובר במעבר משמעותי במיוחד, שיש להיכנס אליו מתוך מודעות ותוך הכוונה משפטית ועם ייעוץ משפטי הולם. הייעוץ המשפטי לדיור מוגן יאפשר לכם לחסוך תשלומי עתק בדיור המוגן, לוודא כי הדיור המוגן עומד בכל דרישות החוק ולהיכנס לפרק החדש בחייכם בראש שקט וללא דאגות מיותרות.

 

ייעוץ משפטי על החוק הדיור המוגן

ייעוץ משפטי של דיור מוגן יכלול בחינה של התאמת בית הדיור המוגן להוראות החוק המחייבות. חוק הדיור המוגן הינו חוק שנחקק בשנת 2012, במטרה להסדיר את תחום הדיור המוגן ולהבטיח את זכויותיהם של הדיירים במתחמים השונים.

עובר לחקיקת החוק, תופעות של ניצול דיירים ותנאים בלתי הולמים במוסד הדיור המוגן היו, לצערנו הרב, לא נדירות במיוחד. החוק נחקק במטרה לעשות סדר בתחום וליצור סטנדרט בסיסי אחיד שיחול בכל בתי הדיור המוגן.

ייעוץ משפטי חוק דיור מוגן

במסגרת ייעוץ משפטי לדיור מוגן, עורך דין מקרקעין יבחן עבורכם האם בית הדיור המוגן בו אתם מתעניינים אכן עומד בכל הוראות החוק השונות. חשוב מאוד לערוך ווידוא שכזה לפני הגשת בקשה למגורים בבית דיור מוגן, שכן בית דיור מוגן שאינו עומד בתנאי החוק פועל באופן פסול ולא תרצו, כמובן, להתגורר בו.

 

ייעוץ משפטי להפחתת תשלומים בדיור המוגן

ייעוץ משפטי נכון יכול להפחית תשלומים שמשולמים לבית הדיור המוגן בעשרות ואף מאות אלפי שקלים. אחד הנושאים המעסיקים מתעניינים בדיור מוגן יותר מכל, הוא הנושא הפיננסי. המחיר של דיור מוגן בישראל הוא גבוה ויש שיאמרו שאפילו גבוה מאוד.

המוסדות דורשים מהדיירים להפקיד פיקדונות משמעותיים מאוד שאף נשחקים מאסיבית לאורך השנים. בנוסף לכך, הדיירים נדרשים לשלם דמי אחזקה המהווים מעין שכירות חודשית, תשלום המצטרף אל תשלום הפקדון בדיור מוגן.

בעזרת ייעוץ משפטי נכון, תוכלו להפחית את התשלומים בבית הדיור המוגן. אנו במשרד עו"ד אושר אלקיים בעלי ניסיון רב ועתיר שנים בניהול משא ומתן אל מול בתי דיור מוגן ואנו יודעים בדיוק היכן ללחוץ ומהן הנקודות בהן בתי הדיור המוגן גמישים יותר ויהיו מוכנים לבוא לקראתכם. תוכלו להרחיב על נושא זה באתרנו, במאמר דיור מוגן מחיר.

 

מימון דיור מוגן

במסגרת ייעוץ משפטי לדיור מוגן, תקבלו ייעוץ באשר לדרכי המימון של הדיור המוגן שלכם. ניתן לממן את הדיור המוגן באמצעות פתיחת חסכונות, נטילת הלוואות או מכירת נכסים. ככל שתידרשו לממן את הדיור המוגן באמצעות הלוואות לסוגיהן, הריביות שייקבעו לכם צפויות להיות גבוהות.

הריביות הראשוניות שיוצעו לכם אמנם יהיו גבוהות יחסית, אך בהחלט לא מדובר במחירים סופיים וניתן להגמיש באופן משמעותי את עלויות המימון של הדיור המוגן שלכם. בעזרת הייעוץ המשפטי לדיור המוגן, תוכלו להוזיל את הריביות של המימון שלכם וכך תהפכו את הדיור המוגן לדיור בר השגה במחירים סבירים יותר.

 

השבת הפקדון

לעיתים הדיירים מגלים שדיור מוגן הוא לא כל מה שהובטח להם. במקרים כאלה משרדנו מלווה את תהליך השבת הפיקדון לשביעות רצונם של הדיירים. הפקדון שמופקד אצל בית הדיור המוגן נשחק, כאמור, מידי שנה. אולם בסופו של דבר, עם תום תקופת המגורים של הדייר בדיור המוגן, הכסף יעבור אליו או אל משפחתו.

ניהול נכון של אופן השחיקה של הפקדון, הקצאת סיכונים נכונה ופילוח השחיקה לפי שנים, יובילו לחסכון משמעותי בשחיקת כספי הפקדון. כך, בסופו של יום, הפקדון שישוב לדייר או למשפחתו יהיה גבוה באופן משמעותי מזה שהיה חוזר ללא ייעוץ משפטי לדיור מוגן.

 

פינוי דייר מדיור מוגן

חוק הדיור המוגן קובע, בסעיף 29 לחוק, 5 סיבות בלעדיות בהן ניתן לפנות דייר מדירתו. חמש סיבות אלו הן:

  • הדייר הפר הפרה יסודית של הסכם המגורים, ניתנה לו אופציה לתקן את ההפרה והוא לא ניצל אותה, או שהוא נותר בדירה לאחר תום תקופת רישיון המגורים וקיים סעיף בהסכם הרישיון המתיר פינוי של הדייר בנסיבות אלו.
  • בית המשפט הורה על סיום הסכם ההתקשרות בין הדייר לבין בית הדיור המוגן
  • הצוות הרב – מקצועי של הדיור המוגן הכריע כי מבחינה בריאותית, טובתו של הדייר היא לעזוב את בית הדיור המוגן
    • הצוות הרב – מקצועי יכול להכריע כי טובת הכלל היא לפנות את הדייר מבית הדיור המוגן. גם קביעה כזו תוכל לעיתים להוביל לפינוי
  • בית הדיור המוגן פשט רגל ונמצא לדיירים בית דיור מוגן חלופי הולם
  • הסכם הרישיון בוטל, או אף הסתיים, והדייר לא פינה את דירתו

 

בכל אחד מהמקרים הללו, ניתן לפנות את הדייר מדירתו. עם זאת, בכל יתר המקרים, לא ניתן לפנותו. במידה שדייר פונה מדירתו, הוא יוכל לפנות לייעוץ משפטי לדיור מוגן אשר יבחן אם הפינוי בוצע כדין ובמקרה הצורך – יגיש תביעה כנגד המוסד.

 

לסיכום

לסיכום, ייעוץ משפטי לדיור מוגן הינו חשוב והכרחי. הוא מאפשר לוודא כי מדובר בדיור מוגן נאות המקיים את דרישות החוק, לחסוך בעלויות הדיור המוגן ולהבטיח את אינטרס הדייר לאורך מגוריו בבית הדיור המוגן.

ייעוץ משפטי דיור מוגן
ייעוץ משפטי דיור מוגן
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא ייעוץ משפטי דיור מוגן

ייעוץ משפטי של דיור מוגן יכלול בחינה של התאמת בית הדיור המוגן להוראות החוק המחייבות.

ייעוץ משפטי נכון יכול להפחית תשלומים שמשולמים לבית הדיור המוגן בעשרות ואף מאות אלפי שקלים.

במסגרת ייעוץ משפטי לדיור מוגן, תקבלו ייעוץ באשר לדרכי המימון של הדיור המוגן שלכם.

לעיתים הדיירים מגלים שדיור מוגן הוא לא כל מה שהובטח להם. במקרים כאלה משרדנו מלווה את תהליך השבת הפיקדון לשביעות רצונם של הדיירים.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין