מכתב התראה לפינוי מושכר

לפעמים, כל מה שצריך כדי להוציא את השוכר שלכם מהדירה, הוא מכתב התראה לפינוי מושכר. למכתב אמנם אין שיניים אמיתיות, אך הוא עשוי לחולל פלאים. מתי תצטרכו לשלוח מכתב התראה לפינוי מושכר? מה המשמעות המשפטית של מכתב זה? בשאלות אלו ואחרות נעסוק במאמר זה.

 

מתי נדרש פינוי מושכר

תביעה לפינוי מושכר הינו הליך להוצאת שוכרים מהנכס, כאשר הם שוהים בו בניגוד לתנאי החוזה. פינוי המושכר יידרש באחד מארבעת המצבים הבאים:

  1. השוכרים לא מתפנים לאחר תום תקופת השכירות
  2. השוכרים לא משלמים בזמן או בכלל את דמי השכירות
  3. השוכרים הפרו את חוזה השכירות ובכל זאת לא מתפנים מהנכס
  4. תהיה הפרה צפויה של הסכם השכירות בעקבות התנהגות השוכר

 

בכל אחד מהמצבים הללו, השוכרים לא עוזבים את הנכס שלכם על אף שעליהם לעשות כן. מכיוון שכך, אתם תוכלו לנקוט בצעדים משפטיים להוצאתם מהנכס שלכם. אכן בשני המצבים זו זכותכם להוציא את השוכרים מהנכס, אך קיים הבדל משמעותי בין שני התרחישים. אשר על כן, נפרט אודות כל אחד מהמקרים שהוצגו.

 

שוכרים שלא מתפנים עם תום תקופת השכירות

לא אחת קורה ששוכרים לא עוזבים את הנכס עם תום תקופת השכירות. חתמתם איתם על חוזה לשנה, לשנתיים או לכל תקופה אחרת, ובתום התקופה השוכרים לא מוכנים לצאת מהנכס. במקרה שכזה, תוכלו להגיש תביעה לפינוי השוכרים במסלול המהיר לתביעות לפינוי מושכר. נרחיב עוד להלן על מסלול זה. חשוב מאוד להדגיש כי תוכלו לסלק את השוכרים אך ורק באמצעים משפטיים. אמצעים פיזיים, דוגמת החלפת המנעול לדירה, הינם אסורים מכל וכל ופעולה שכזו עלולה רק לפגוע בכם בהמשך.

 

הגבלת העלאת דמי שכירות – האם יש הגבלה?

יש לציין שמרבית הסכמי השכירות צריכים להחיל סעיף הקובע פינוי בסיום ההסכם. במקרה זה, מומלץ מאוד ליצור קשר עם השוכרים, ולשאול אותם אם ברצונם להישאר. בשלב זה גם אתם – המשכירים – יכולים לבחור אם להעלות את שכר הדירה. השאלה שנשאלת לרוב היא האם יש מגבלה בהעלאת סכום השכירות? התשובה היא לא! כלומר מותר להעלות את דמי השכירות גם ב-100%. גם אין חובה להסכים שישארו בדירה.

לכן עליכם ליצור עמם קשר מספיק זמן מראש (חודשיים או שלושה) ולציין את סיום ההסכם. אם השוכרים מתחילים להתחמק, להתגונן, לתקוף – עליכם לתקוף קודם!

 

שוכרים שהפרו את תנאי החוזה

לעיתים קורה ששוכרים מפרים את תנאי החוזה. חוזים רבים, למשל, כוללים איסור על סאבלט בדירה, כלומר על השכרת משנה שלה לשוכרים אחרים, מבלי לקבל אישור מפורש מבעל הבית. ככל ששוכר השכיר את הדירה בניגוד לתנאי החוזה, הרי שהוא הפר הפרה יסודית של חוזה השכירות.  כמו כן, ישנם שוכרים המפסיקים לשלם שכר דירה. גם זו, כמובן, הפרה יסודית של תנאי החוזה.

הפרה יסודית של חוזה השכירות מאפשרת לבעל הבית לבטל את החוזה. לאחר ביטול החוזה על ידי בעל הבית, השוכרים יצטרכו לעזוב את הנכס. במקרה בו השוכרים יסרבו לעזוב את הנכס, הרי שתידרש תביעה לפינוי מושכר, לרבות תביעה לקבלת פיצויים ו/או תשלומים שחייבים בהם על פי ההסכם. עם זאת, בניגוד למקרה הקודם בו אין ספק כי פינוי המושכר הינו נדרש ומתחייב, במקרה זה הדברים מורכבים יותר.

על פי חוק החוזים תרופות, בעל הבית יהא רשאי לבטל את החוזה אך ורק אם מדובר בהפרה יסודית של חוזה השכירות. הפרה שאינה יסודית לא תצדיק ביטול בקלות רבה כל כך. על כן, השוכרים צפויים לטעון כי הם אמנם הפרו את החוזה, אך ההפרה אינה יסודית וביטול החוזה אינו צודק בנסיבות העניין. טענה זו תצריך מענה מצד עורך דין מקרקעין שלכם והיא תוכל לגרור אתכם להתדיינות משפטית מורכבת יותר.

 

הליך מזורז לפינוי מושכר

כפי שציינו לעיל, החוק אוסר על פינוי השוכרים באמצעים פיזיים. עם זאת, המחוקק היה מודע לדחיפות העניין ולצורך המיידי בפינוי השוכרים. משכך, יצר המחוקק מסלול תביעה מזורז מאוד לפינוי שוכרים מהנכס. מסלול התביעה לפינוי מושכר מאפשר לבעל הבית לפנות את השוכר, באמצעים משפטיים, תוך חודשים בודדים. חשוב להדגיש כי תביעות במסלול המהיר תעסוקנה בפינוי המושכר בלבד. תביעות פיצויים וכל נושא אחר הכרוך בפינוי המושכר, לא יידונו במסגרת ההליך המזורז לפינוי המושכר.

 

הגשת מכתב התראה לפינוי מושכר

לפעמים, אין צורך להגיע עד לתביעה בבית המשפט ולדיון במסלול המזורז. די יהיה בשליחת מכתב התראה לפינוי מושכר כדי להבהיר לשוכרים את רצינותכם והם כבר יעזבו את הנכס. לפני הגשת התביעה לפינוי המושכר, כמו בכל תביעה אחרת, רצוי להגיש מכתב התראה לפינוי מושכר לשוכרים בדירה שלכם. מכתב זה יצהיר על כוונותיכם להגיש תביעה לבית המשפט, ככל שהשוכרים לא יעזבו את הנכס.

ככל שהשוכרים יסרבו לעזוב את הנכס, שליחת מכתב ההתראה לפינוי המושכר תשחק לטובתכם בבית המשפט. זאת, מכיוון שבית המשפט יראה לחיוב את נכונותכם לסגור את העניינים מחוץ לכותלי בית המשפט. כמו כן, מכתב ההתראה מסייע בהגדרת המחלוקת בין הצדדים וחוסך זמן וכסף בגלגוליו הבאים של התיק. התרחיש הרצוי יותר הוא שמכתב ההתראה יעורר את השוכרים ויגרום להם לעזוב את הנכס שלכם.

מכתב התראה לפינוי מושכר, אשר נערך על ידי עורך דין מקרקעין מומחה בתחומו, צפוי להלחיץ את השוכרים ולהדאיג אותם מפני כניסה להליכים משפטיים שאין להם את המשאבים עבור ניהולם. מכיוון שכך, השוכרים יגיעו למסקנה המתבקשת לפיה המהלך הנכון הוא לפנות את הדירה.

 

כמה עולה מכתב התראה לפינוי מושכר?

לצערנו, יש אנשים שחושבים שכל מכתב יעשה את העבודה אם הוא יהיה על דף לוגו של עורך דין, אבל זה לא המצב. לא מעט פעמים משכירים לוקחים את שירותיו של עורך דין שאינו בקיא בדיני המקרקעין בכלל, ודיני השכירות בפרט. לכן, בעת הכנת מכתב לפינוי מושכר, הוא עשוי לעשות טעויות שיעלו ביוקר בהמשך הדרך. חייב להבין שמכתב תביעה לפינוי מושכר = טיוטה של כתב התביעה. יש להבין את כל המסכת העובדתית, לקרוא, לחקור, ואז לפנות להכנת המכתב. מדובר בלא מעט שעות עבודה עבור שני הצדדים.

המחיר של מכתב התראה לפינוי מושכר אצל עורך דין פשוט שאינו מומחה יתחיל ממאות שקלים עד ל-1,000 ₪ לערך. המחיר של מכתב התראה לפינוי מושכר אצל עורך דין שבקיא בדין, יחל במחיר של 1,000 ₪ ויעלה בהתאם לנסיבות המקרה ומורכבותו. יש לציין שאת סכום זה יש לקזז מתביעה לפינוי מושכר ככל שתוגש.

 

דוגמה למכתב התראה לפינוי מושכר

אם אתם עומדים בפני הפרה של הסכם השכירות – עדיף להגיש את מכתב ההתראה מיד! לא להמתין, לא לנסות לסדר לבד – ישר לתקוף. כל פעולה שאינה מיידית – עשויה להתפרש כחולשה. מצב זה יביא את השוכרים לניסיון למשוך את הזמן ולקבל הקלות. כפי שניתן לראות בדוגמה למכתב התראה לפינוי מושכר מטה – המכתב צריך להיות מיידי. בנוסף, מציינים כי בכוונת המשכיר להגיש את התביעה, ואת ההשלכות של התביעה.

במקרים אלה, השוכר הבעייתי ימשיך להתגורר בדירה ויחכה עד הרגע האחרון, אבל שוכר שלא רוצה לבזות את עצמו ולקבל כתב תביעה לפינוי מושכר שיישאר ברחבי האינטרנט – קם והולך.

דוגמה למכתב התראה לפינוי מושכר
דוגמה למכתב התראה לפינוי מושכר

 

סיכום מכתב התראה לפינוי מושכר

לסיכום, מכתב התראה לפינוי מושכר נצרך כאשר השוכרים שלכם לא מפנים את הדירה. מכתב ההתראה יישלח לפני הגשת תביעה במסלול המזורז לפינוי מושכר. חשוב לשלוח מכתב שנכתב על ידי עורך דין מקרקעין מומחה, שכן מכתב שכזה צפוי להשפיע על השוכרים ולזרז אותם לפנות את הדירה. השוכרים שלכם לא מתפנים מהנכס? רוצים לשלוח מכתב לפינוי מושכר ולסיים עם הסיפור?

עשו זאת עם עו"ד אושר אלקיים. עו"ד אושר אלקיים הינו משפטן וכלכלן המתמחה דיני המקרקעין ובעל ניסיון רב בתחום. פנו אליו לצורך הגשת מכתב התראה לפינוי מושכר, ותהנו משירותים משפטיים מהשורה הראשונה בתחום.

 

מכתב התראה לפינוי מושכר
מכתב התראה לפינוי מושכר

 

לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא מכתב התראה לפינוי מושכר

מכתב התראה לפינוי מושכר על ידי עורך דין פשוט שאינו בקיא בדיני השכירות יתחיל במאות שקלים בודדים ויעלה עד כ-1,500 ₪. במכתבים מהסוג הזה אין המשכיות של התהליך, ולעיתים קרובות יש בהם טעויות שעשויות לעלות ביוקר.

מכתב התראה לפינוי מושכר על ידי עורך דין מקצועי שבקיא בתחום, יחל ב-1,500 ₪ ומעלה, אך יכלול שירות המשכי של המכתב, כלומר הכנת והגשת כתב תביעה כחלק ממתן השירות.

במכתב התראה לפינוי מושכר יש לציין את בכותרת כי מדובר במכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים, לציין את הפרטים הרלוונטיים, את מהות ההפרה ואת השלכותיה. לאחר מכן יש לשלוח את המכתב למען של השוכר. ניתן לראות דוגמה במאמר המלא.

משרדנו עוסק בתחום המקרקעין בכלל ותחום השכירות בפרט. אם השוכר עושה בעיות, וברצונכם להתקדם במהרה לפינוי המושכר – תפנו אלינו עוד היום ואנו נשמח לסייע במהירות, יעילות ומחיר הוגן!

לאחר הגשת המכתב לשוכר יש לפעול באופן מיידי להגשת תביעה לפינוי מושכר. אם המשכיר מתמהמה השוכר מפרש זאת כחולשה, וימשיך להפר את ההסכם. 

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין