דיור מוגן ללא פיקדון ועם פיקדון 2024 – מידע משפטי מקיף

פיקדון בדיור מוגן מהווה את אחד ממרכיבי התשלום הנפוצים ביותר מדמי השהות בדיור מוגן. מדובר בסכום חד פעמי אותו מפקידים עם כניסת הדייר לבית הדיור המוגן, בתעריף משתנה ממקום למקום.

זהו לא התשלום היחידי שיידרש כמובן, אך יש לו משמעות והשלכות שחשוב להכיר מבעוד מועד, עליהם יפורט בהרחבה במאמר זה. לקריאה על מרכיבי המחיר של דיור מוגן – אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו בנושא המחירים בדיור מוגן בקישור הבא.

 

פיקדון בדיור מוגן – מה זה אומר?

פיקדון בדיור מוגן הוא תשלום שנע בין מאות אלפי למיליוני שקלים, אותם נדרש לשלם הדייר/ים בטרם כניסתם לבית הדיור המוגן. התשלום מבוסס על מאפייני בית הדיור המוגן (יוקרתי/בסיסי, מיקום, שירותים שניתנים, דרישות ועוד), ועל מאפייני הדייר (גיל, מצב בריאותי, גודל הדירה וכו'), ובהתאם למשא ומתן שייערך בין הצדדים.

שיטת הפיקדונות נפוצה מאוד בבתי דיור מוגן בכל רחבי המדינה. באמצעותה, משלם הדייר את מחיר הדירה המלא כפיקדון וכך הופך לזכאי למגורים בתוכה לאורך כל חייו. חברות הדיור המוגן מעוניינות לשמר את אחוזי התפוסה הגבוהים ולהגדיל את סכומי הפיקדונות, כך שהן מפעילות מתחמים מטופחים ומושקעים מאוד שמצדיקים את ההוצאה.

כך יוצא שמפעילי הדיור המוגן נהנים פעמיים: פעם אחת מתשלום פיקדון משמעותי ורווחי מאוד, לעתים אפילו בשווי זהה לזה של דירה קטנה, ופעם שניה מעליית מחירי הנדל"ן, המאפשרת לגבות דמי פיקדון גבוה יותר עם הזמן ובהתאם למחירים המקומיים.

מדמי הפיקדון בדיור מוגן מנוכים מדי שנה דמי שחיקה שנתיים בשיעור של כ-2%-7%, בהתאם לתנאי החוזה שנקבעים בעת המשא ומתן בין הצדדים. אם תרצו לקרוא עוד על התנאים של ההסכם לדיור מוגן – אתם מוזמנים לקרוא עוד במאמר הבא:

כמובן שקיימת אפשרות למגורים בבית דיור מוגן ללא פיקדון גם בשנת 2022, כפי שנרחיב במאמר מטה. יודגש כי הפיקדון איננו נושא בריבית, אך הוא צמוד על פי חוק למדד המחירים לצרכן.  דמי הפיקדון מוחזרים לדייר או ליורשים שלו עם סיום תקופת השהות או במקרה של פטירה.

תקופת דמי השחיקה תחול מתחילת המגורים בבית הדיור המוגן ועד לפרק זמן שנע בין 5 שנים ועד 15 שנים כאשר לאחריה הפיקדון מפסיק להישחק ויוותר בידי בית הדיור המוגן עד להשבתו לדייר, למעט ניכוי תשלום עבור דמי אחזקה חודשיים.

אין מידע רב שניתן על ידי בתי הדיור המוגן, אך ניתן לשער כי מרבית הדיירים מסיימים את שהותם בבית הדיור המוגן לאחר פטירתם בשיבה טובה, ויורשיהם מקבלים לידיהם את דמי הפיקדון בהתאם לצוואה/הוראות הדין.

 

מהו גובה הפיקדון בדיור מוגן?

גובה דמי הפיקדון נקבע על בסיס נתוניו של בית הדיור המוגן (בית דיור מוגן יוקרתי או פשוט, היקף השירותים, מיקומו ועוד), והתנאים שנקבעים במשא ומתן בין הצדדים. הפיקדון הממוצע עומד על מאות אלפי שקלים, אך בבתי דיור מוגן יוקרתיים מסוימים ייתכן שהוא יגיע לסכום הרבה יותר גבוה, ואף נתקלנו בבתי דיור מוגן שדורשים 2,000,000 ₪ ומעלה.

חשוב להדגיש כי גובה הפיקדון איננו מוחלט וניתן להסכים לגביו באופן אישי. זאת על סמך צרכי השוהה בבית הדיור המוגן והמדיניות של המוסד המטפל. וכך אם קיים רצון לסיים מהר יותר עם התשלום, אפשר לבחור במסלול הכולל אחוז שחיקה גבוה יותר ומספר שנים נמוך יותר. לחילופין, אפשר להקטין אותו אם הדבר מקל על התשלומים.

 

מסלולי הדיור המוגן – דיור מוגן עם פיקדון

פיקדון איננו המסלול היחידי או הבלעדי שניתן להשתמש בו, אך בהחלט חשוב מאוד לעיין היטב בחוזה ההתקשרות המוצע, משום שאופי המסלולים משתנה מבית דיור אחד לאחר. מסלולי התשלום לא תמיד מציגים את התמונה המלאה לגבי העלויות בפועל ולכן צריך להבין מה נכלל בתוך המסלול ומה גם לא.

כך למשל, צריך לבחון את השירותים והמתקנים במקום, את איכות הבנייה, ההסעדה ועוד – פרמטרים שיש לבחון האם הם מתקבלים ובאיזו איכות ביחס למחיר עצמו.

 

מסלול פיקדון בדיור מוגן

זהו המסלול הנפוץ ביותר בשוק הדיור המוגן בשנת 2022, במסגרתו משלמים סכום חד פעמי (ביחס לגודל הדירה, מיקומה ותנאי בית הדיור המוגן עצמו) המשמש לפירעון חלקי של תשלומי הדייר בדיור מוגן בשימוש בדירה לאורך התקופה (כלומר שקונים את זכות המגורים בדירה – ולא את הדירה).

סכום זה כאמור עובר מידי שנה שחיקה בשיעור מסוים, עד למקסימום שחיקה כעבור עד כ-15 שנים. מלבד הפיקדון יהיה צורך לשלם מידי חודש גם דמי אחזקה הכוללים את חשבונות הדירה, ניקיון, תחזוקה, שמירה ועוד.

 

מסלול דמי כניסה

ישנם מספר בתי דיור מוגן שפועלים בשיטה זו. במסלול זה משלמים בעבור הזכות להתגורר בדירת הדיור המוגן. המסלול פועל כך ש-80% מגובה דמי הכניסה "מתכלים", כלומר עוברים לידי בית הדיור המוגן עצמו במהלך השנים הראשונות ואילו 20 האחוזים הנותרים מוחזרים עם סיום התקופה בצמוד למדד (וללא ריבית).

 

מסלול תשלום חודשי/ ללא פיקדון

לאחרונה מספר רב של בתי דיור מוגן יצאו במצבעים והצהרות על מגורים בבית הדיור המוגן במסלול של תשלום חודשי. זהו מסלול שבו משלמים דמי שכירות חודשיים, בסכום צמוד למדד ולכל אורך התקופה. מסלול זה נחשב גמיש יותר, שכן אין בו דמי כניסה או פיקדון והוא מגלם בתוכו את דמי האחזקה.

דמי השכירות יכולים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים בממוצע לחודש ולכן אפשרות זו מחייבת היערכות כלכלית ובחינה מדויקת מאוד של יכולת ההחזר לאורך זמן, כמו גם בדיקה מדוקדקת של מקורות ההכנסה השונים.

כדאי לדעת: הנהלת בית הדיור המוגן רשאית להציע לדיירים פוטנציאליים מסלולים נפרדים בתנאים ייחודיים וזאת לפי רצונה בכך. למשל, ייתכן שדייר מסוים יהנה ממסלול מקל מאוד שמביא בחשבון את מצבו הכלכלי כרגע, אולם מתוך ידיעה לכספים שהוא צפוי לקבל כעבור תקופה.

 

למי יתאים מסלול הפיקדון בדיור מוגן?

מסלול הפיקדון מתאים לבעלי הון עצמי בעיקר, שמעדיפים לשלם את מרבית הסכום או כולו בבת אחת, במקום לפצל אותו לתשלומים או להתעסק איתו מידי חודש. קשישים שברשותם כספים וקצבאות שנכנסים מידי חודש לחשבון הבנק, יתכן וימצאו את מסלול דמי השכירות החודשי כמתאים יותר.

בתום בחירה במסלול הפיקדון, מומלץ לבחון את המסלולים שאותו מוסד מציע ומהי הגמישות בכל אחד מהם. המשפחה או הקשיש יבחרו בהתאם להחלטתם האישית ולכן לא קיים מסלול עדיף יותר מאחרים. כן חשוב לבחון מראש את ההון הקיים ואת יכולת ההחזר, לצד התחשבות בהכנסה העתידית הצפויה לפרק זמן של כמה שנים לפחות.

קיימת האפשרות לשנות את תנאי המסלול בכדי שיתאימו ליכולות הכלכליות של בני המשפחה ושל הקשיש טוב יותר, אם כי צריך להזכיר כי חלק מהמוסדות נוקשים יותר בתנאים שלהם מאחרים ולא תמיד תנאים אלה מהווים את הבחירה המרכזית באותו דיור מוגן, או יבקשו סכומי כסף גבוהים במיוחד על מנת למנוע שינויים אלה.

 

למה צריך פיקדון בדיור מוגן?

פיקדון בדיור מוגן משמש את בית הדיור המוגן ב-3 פונקציות עיקריות – (1) בטוחה לתשלום של חובות הדייר; (2) תשלום חלקי / חלופי של דמי האחזקה החודשיים; (3) מקור לניכוי הוצאות נוספות.

בית דיור מוגן הוא עסק משתלם! הדיירים בבתי הדיור מפקידים במיליוני ואף מאות מילוני שקלים, אותם ינהלו בתי הדיור המוגן כאוות נפשם. הם ישקיעו, אולי אפילו יפסידו קצת, אבל הם ירוויחו מהפיקדונות של הדיירים כסף רב ככל הניתן. מעבר לעובדה שמדובר בסכום בהיקף משמעותי ממנו "נהנה" בית הדיור המוגן לאורך השנים, הפיקדון משרת שלוש פונקציות מרכזיות:

 

בטוחה וערבות לתשלומי הדייר

סכום דמי הפיקדון בדיור מוגן מאפשר להבטיח את פירעון מלוא ההתחייבויות של הדייר בבית הדיור המוגן לאורך תקופת השהות שלו, ולאחריה. וכך אם הדייר לא שילם למשל את דמי האחזקה החודשיים להם התחייב, הנהלת הדיור המוגן תוכל לקזז את סכום החוב.

לחילופין, את דמי הריבית הרעיונית בגין הפיקדון של דיור מוגן, הם יקחו מתוך דמי הפיקדון ולא יגבו תשלום נוסף. כמובן שבמצב של קיזוז דמי הפיקדון, סכום ההחזר בסיום התקופה יהיה נמוך בהרבה.

 

הפחתת דמי האחזקה החודשיים כדמי פיקדון

לעיתים בית הדיור המוגן לא יכול לדרוש תשלום דמי אחזקה גדולים במיוחד, שכן חלק גדול מהדיירים לא יוכלו לעמוד בכך. לכן, בית הדיור משתמש באחוז השחיקה של הפיקדון לדיור מוגן כמעיין מקדם הפחתה של דמי האחזקה החודשיים, כך שסכומם ירד.

כך למשל, בבתי דיור מוגן ללא פיקדון דמי הפיקדון עשויים להיות כ-17,000 ₪ מדי חודש, אבל במקרה של הפקדת פיקדון לדיור מוגן בסכום של 1,000,000 ₪ – הסכום ירד ל-10,000 ₪ מדי חודש, עד לסוף תקופת השימוש בדירה.

 

ניכוי תשלומים, הוצאות והתחייבויות הדייר

מכיוון וכספי הפיקדון נמצאים בידיו של בית הדיור המוגן, כספי הפיקדון יכולים לשמש כמעין "חשבון בנק" או "חשבון פקדון", ממנו אפשר לשלם תשלומים שונים בהתאם להסכם ההתקשרות עם הדיור המוגן. כמובן שבית הדיור לא אוהב את הפיתרון הזה, שכן הוא מפחית את סכום הפיקדון, ולעיתים יכול להותיר את בית הדיור המוגן ללא בטוחה להמשך התשלום החודשי כראוי בידי בית הדיור.

 

החזר כספי הפיקדון בסיום השהות

בית הדיור המוגן מחזיק בסכום הפיקדון עד להתקיימות אחת משלוש אופציות: (1) סיום מגוריו של הדייר בבית הדיור המוגן מרצון; (2) סיום מגוריו של הדייר נוכח מצב בריאותו ומעבר לטיפול סיעודי; (3)  פטירתו של הדייר בשיבה טובה. ההחזר הכספי יבוצע לגורם שהפקיד אותו, או יורשיו, בדרך כלל אחד מבני המשפחה וזאת לפי הוראות שנקבעו לכך מראש בהסכם ההתקשרות.

ההחזר יבוצע בפועל עד ליום החזרת הדירה למפעיל המוסד או בתאריך סיום ההסכם – המאוחר מבין השניים, כאשר חלק מסויים יוותר בידי בית הדיור המוגן כבטוחה לפירעון מלוא חובות הדייר – סכום של כ-10,000 ₪ על פי החוק.

אם למרבה הצער תקופת השהות מסתיימת בעקבות פטירת הדייר, בית הדיור המוגן יחזיר לבני המשפחה את הפיקדון באופן מלא או חלקי, בהתאם לתנאי ההסכם, ולאחר קיזוז הסכומים שמגיעים לו. על פי חוק הדיור המוגן, הפיקדון יוחזר לכל המאוחר כעבור 30 ימים מרגע שהומצא צו קיום צוואה או צו ירושה, לחילופין צו למינוי מנהל עיזבון בנוגע למפקיד הפיקדון.

נושא חשוב שצריך לציין הוא שבתי הדיור המוגן נוהגים לדרוש מסמכים / תנאים נוספים על מנת לשחרר הפיקדון, ועל כן אתם עשויים להידרש לשירותיו של עורך דין לדיור מוגן שיסייע בהשבת הפיקדון. סודות המקצוע – גמר חשבון והשבת פיקדון לדיור מוגן

בסיום השהות של הדייר אנו ממליצים לקבל מרו"ח של המוסד את מסמך גמר החשבון, המפרט את כל התשלומים שבוצעו מתוך הפיקדון. מומלץ לבחון את המספרים, ולנסות למצוא טעויות בחישוב – אלה עשויים להצטבר לעשרות ומאות אלפי שקלים שיושבו אליכם רק אם תדעו לבקש!

 

דיור מוגן ללא פיקדון

מתוך כוונה לפנות גם לבני הגיל השלישי ומבוגרים שאינם מעוניינים במסלול הפיקדון ולשמר את פעילות מתחם הדיור המוגן, מוצעת במקומות רבים גם האפשרות של דיור מוגן ללא פיקדון, במסגרתה משלמים רק תשלום חודשי שוטף. כמובן שבכל בית דיור מוגן יש מספר סוגים שונים של מסלולים, חלקם עם פיקדון מלא, פיקדון חלקי וללא פיקדון כלל – ולכולם יש תקופות עם מבצעים והנחות שצריך לדעת איך לבקש.

 

דיור מוגן ללא פיקדון יתרונות וחסרונות

יתרון – ללא צורך להפקיד פיקדון משמעותי

ניתן לראות כי היתרון המשמעותי ביותר של בתי דיור מוגן ללא פיקדון הוא העדר הצורך בתשלום משמעותי כתנאי להבטחת זכות השימוש בדירה. למעשה, במסלול זה אין צורך בנטילת הלוואה בסכום משמעותי או במכירת הדירה הקיימת כדי לממן את הכניסה לדיור מוגן.

 

יתרון – אין שחיקה של הפיקדון

יתרון נוסף מגולם בהימנעות מהפסד כלכלי של סכום הפיקדון ההתחלתי ששולם, שכן במסלול שכולל פיקדון, הוא מוחזר עם סיום המגורים אך בהפחתה של כ-60% מהסכום המקורי. בבתי דיור מוגן ללא פיקדון לעומת זאת לא מתרחשת שחיקה של הכסף.

 

יתרון – השקעה אלטרנטיבית של הפיקדון

בנוסף לכל אלה, אם עדיין יש בידכם סכום כסף שהיה יכול להגיע לפיקדון – אתם יכולים להפקידו באפיקים אלטרנטיביים, ולקבל עבורם ריבית ו/או דיבידנד, שיכול לסייע בתשלומים החודשיים. כך למשל עם עליות הריבית בתקופה האחרונה, תוכלו למצוא מספר בנקים שיציעו ריבית של 4 % לשנה על הכסף, מבלי הצורך להתעסק בו, או לנהל את הכסף.

 

יתרון – סיום מגורים מהיר

כאשר דייר עשוי למצוא את עצמו מעוניין לסיים את מגוריו בבית דיור מוגן, הוא חושש לאבד את סכום הפיקדון המשמעותי שהפקיד בידי בית הדיור המוגן. במסלול ללא פיקדון בבית דיור מוגן, הוא יחשוש פחות, שכן לא יהיה בידי בית הדיור קלף מיקוח בשווי מאות ו/או מיליוני שקלים.

 

חסרון – דמי אחזקה גבוהים יותר

כמובן שבצד יתרונות הדיור המוגן ללא פיקדון קיימים גם חסרונות, או לכל הפחות, מגבלות וסיכונים שצריך להתוודע אליהם מראש. הראשון והמרכזי שבהם הוא גובה דמי השכירות החודשיים / דמי האחזקה החודשיים, שמטבע הדברים יקר יותר מזה שישולם במסלולי הפיקדון.

כך למשל במסלולים שללא פיקדון, דמי השכירות הממוצעים עומדים על 10,000-15,000 ₪ בחודש ומעלה, כך שיהיה צורך לבחון לעומק את יכולת העמידה בתשלום השוטף לטווח של שנים קדימה ולהתבסס על הכנסה חודשית גבוהה שמתקבלת ממקור כמו פנסיה, קצבה או הכנסה מניבה.

 

חסרון – תשלומים לא צפויים

במקרה בו נדרשים לשלם לבית הדיור המוגן תשלומים לא צפויים, כמו למשל במקרה של הרס ו/או פגיעה ברכוש, הדייר עלול למצוא את עצמו נדרש לשלם סכום כסף משמעותי באופן מיידי, ללא יכולת לשלם מתוך פיקדון קיים. במצבים אלה יידרש הדייר "להנזיל" סכום כסף באופן מיידי, שעשוי להיות עשרות אלפי שקלים, על מנת לשלם לבית הדיור המוגן להמשך שהותו.

 

חסרון – הסכם דיור מוגן עם תנאים שונים

במקרה של דיור מוגן ללא פיקדון חודשי, בית הדיור המוגן מציע תנאים שונים מאשר במגורים עם פיקדון. התנאים יכולים להיות שונים בתכלית, ולחייב תשלומים ו/או חובות אחרים שלא קיימים במסלול עם פיקדון.

 

למה מסכימים לקבל דייר ללא פיקדון

רבים מבני הגיל השלישי מעוניינים לעבור לחיות בדיור מוגן, אך לא לכולם יש את האפשרות לאסוף ולפקיד סכום כסף נכבד לפיקדון הדיור המוגן. לאורך השנים האחרונות דיור מוגן ללא פיקדון החל לצבור ביקוש בקרב רבים באוכלוסייה המבוגרת. בתי דיור מוגן, החלו להציע אפשרויות תשלום אחרות אשר מחליפות את הפיקדון בכדי להתאים את עצמם למצב החדש שנוצר.

כיום מעבר לדיור המוגן בתשלום שכירות חודשית הפך לפופולארי מאוד. שיטת תשלום זו מאפשרת לדייר לעבור לדיור המוגן, ללא צורך בהפקדת פיקדון, ולשם תשלום חודשי, גם אם גבוה יחסית. לרוב התשלום החודשי כולל בתוכו את דמי השכירות החודשיים וגם תוספת של דמי האחזקה השוטפים.

כאשר לרוב תשלום זה יכול לנוע בין החל מ-8,000 ₪ ועד 25,000 אלף ₪ בדיור מוגן יוקרתי במיקום איכותי. אפשרות זו יכולה להיות נוחה מאוד עבור דיירים שאין ברשותם סכום כסף להפקיד לפיקדון הדיור המוגן, אך קיימת להם הכנסה חודשית סדירה וגבוהה או שהם נעזרים בסיוע מבני משפחה, ומאפשר לבתי הדיור המוגן להרחיב את כמות הדיירים הפוטנציאליים.

 

בתי דיור מוגן ללא פיקדון

מאחר ורבים מעוניינים כיום בדיור מוגן ללא פיקדון, עקב מצב קושי לאסוף סכום כסף נכבד, בתי דיור מוגן מסוימים כבר אימצו את שיטת התשלום של שכירות חודשית, ומאפשרים לדיירים לבחור בין מגוון מסלולי תשלום שונים, כדי להתאים את הנוח ביותר עבור הדייר.

לנוחיותכם, הקוראים, הנה רשימה חלקית של בתי דיור מוגן אשר מציעים מסלולים של דיור מוגן ללא פיקדון חודשי. הרשימה נכונה לשנת 2022, כך שהרשימה עשויה להיות חלקית, וכל המידע והתנאים כפופים לתנאים של בית הדיור המוגן, ועשויים להשתנות בכל רגע נתון.

  • רשת "בית בכפר": מציעים דיירים את האפשרות של דיור מוגן בשכר דירה חודשי הנקרא "מסלול ליסינג". אין פיקדון או דמי כניסה במסלול זה, רק תשלום חודשי. כמובן שדמי התשלום החודשי יהיו גבוהים מדמי האחזקה שיהיו במסלול עם הפקדת פיקדון.
  • רשת "אחוזות רובינשטיין": בדיור מוגן זה מסלול בדמי שכירות חודשיים נקרא "דיור מוגן ללא פקדון". העיקרון זהה, אין פיקדון או דמי כניסה, אך נדרשת הפקדה של 12 חודשים מראש עבור דמי אחזקה.
  • רשת "בית בלב": רשת הדיור המוגן של "בית בלב" מציעה גם דיור מוגן להשכרה חודשית למי שאינו מעוניין או יכול להפקיד הון ראשוני לפיקדון. חוץ ממסלול זה לרשת "בית בלב" ישנם מספר מסלולי תשלום מגוונים מהם יכול לבחור הדייר את המסלול הנוח והמתאים לו ביותר.

 

בטוחה להשבת פיקדון של דיור מוגן

חלקכם עשויים לשאול את עצמכם – איך אני יודע שבעוד X שנים, ישיבו לי או לילדיי את סכום הפיקדון, או יתרתו. אולי בית הדיור יפשוט רגל? אולי יקרה אסון ולא יהיה מאיפה להחזיר?

אם אתם הייתם קוראים את המאמר לפני יותר מעשור – כנראה הייתם צריכים לבטוח בכוח עליון, ולקוות שבית הדיור המוגן לא יפשוט רגל, כי המחוקק לא התעניין כלל במה שקורה בבתי הדיור המוגן.

עם חקיקתו של חוק הדיור המוגן, החלק אסדרה חוקית של תחום הדיור המוגן, יחד עם חיוב בתי הדיור המוגן להעמדת בטוחה להשבת סכום הפיקדון לידי הדיירים. החוק קובע כיום כי חובה על בית דיור מוגן להעמיד בטוחה להשבת כספי הפיקדון בתום תקופת המגורים של הדייר, ובטרם כניסת הדייר לבית הדיור המוגן, כמו גם מספר תנאים שמגבילים את כוחו הבלתי מוגבל של בית הדיור המוגן עם פיקדון.

כך למשל, בסעיפים 27 עד 27ד (כולל) מחילים מספר תנאים המחייבים את אופן הפעולה המשפטי של בית הדיור המוגן.

ונפרט – בית הדיור המוגן אינו יכול לגבות יותר מ-7% מגובה הפיקדון לדיור מוגן או 70,000 ₪, לפי הנמוך מבין השניים, אלא אם העניק בטוחה בהתאם לחוק (סעיף 27(א)(1) לחוק).

מבחינת מגוון הבטוחות – המחוקק העניק לבתי הדיור מספר בטוחות חלופיות, שכל אחת מהן אפשרית לצורך השבת הפיקדון.

כך המחוקק העניק אפשרות לרישום משכנתא על שם הדיירים (סעיף 27(א)(1)), מסירת ערבות בנקאית מאת מבטח או תאגיד בנקאי (27ב(א)(1)); מינוי נאמן לפיקדון ורישום "הערת אזהרה נקייה" לטובת הדיירים בבית הדיור המוגן.

עוד היה ער המחוקק לכך שבתי הדיור המוגן ניצלו את החוק, וביקשו חלק מעלויות הבטוחה מהדיירים. נורמה זאת נפסלה בתיקון לחוק בשנת 2018, וכיום אין אפשרות לדרוש מהדיירים את עלות הנפקת או העמדת הבטוחה.

 

עורך-דין לליווי הסכם מגורים בדיור מוגן

מידי שנה הולכת וגדלה שכבת האוכלוסייה המבוגרת, הודות לרפואה המפותחת ולאיכות החיים שמאריכות את תוחלת החיים. הדבר מוביל לצורך מוגבר במרכזי דיור מוגן, המספקים חוויית מגורים איכותית ובטוחה, גדושה בשירותים, פעילויות ופנאי, אך גם מותנית במחיר יקר.

החוזה המורכב על כל סעיפיו הזעירים, ההשלכות המשפטיות של תנאים מסוימים וגם המשמעות של הסכם ההתקשרות עם הדיור המוגן מוכרחים להיבדק בעין מקצועית ומיומנת טרם החתימה, במטרה להגן על הזכויות והאינטרסים של הדייר. לקריאה על שירותי המשרד כמשרד מוביל לדיור מוגן – אתם מוזמנים לקרוא עוד במאמר על עורך דין דיור מוגן בקישור הבא:

עורך דין דיור מוגן
עורך דין דיור מוגן

אחת ההחלטות המרכזיות בחייהם של בני הגיל השלישי היא ההחלטה לעזוב את הבית ולעבור למגורים בדיור מוגן. החלטה זו דורשת מוכנות פיזית ונפשית, בוודאי כאשר

קרא עוד »

ליווי וייעוץ משפטי בגיל השלישי

עו"ד אושר אלקיים מתמחה בליווי בני הגיל השלישי ובני משפחותיהם בכל סוגיה, לרבות טיפול בנושאים משפטיים הכרוכים בהסכמי התקשרות מול בית הדיור המוגן, צוואות, ירושות ועיזבונות.

המשרד חותר למתן שקט נפשי לכם וליקיריכם בכל צעד, תוך מתן שירותים משפטיים מקצועיים משלב ניהול המו"מ להסכם התקשרות עם בית הדיור המוגן וכלה בסיום תקופת ההתקשרות תוך קבלת הפיקדון במלואו. להתייעצות בנושא צרו קשר כבר עכשיו.

דיור מוגן ללא פיקדון ועם פיקדון – מידע משפטי מקיף לשנת 2022
דיור מוגן ללא פיקדון ועם פיקדון – מידע משפטי מקיף לשנת 2023
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא דיור מוגן ללא פיקדון ועם פיקדון 2024 – מידע משפטי מקיף

פיקדון בדיור מוגן הוא תשלום שנע בין מאות אלפי למיליוני שקלים, אותם נדרש לשלם הדייר/ים בטרם כניסתם לבית הדיור המוגן. התשלום מבוסס על מאפייני בית הדיור המוגן (יוקרתי/בסיסי, מיקום, שירותים שניתנים, דרישות ועוד), ועל מאפייני הדייר (גיל, מצב בריאותי, גודל הדירה וכו'), ובהתאם למשא ומתן שייערך בין הצדדים.

פיקדון בדיור מוגן משמש את בית הדיור המוגן ב-3 פונקציות עיקריות – (1) בטוחה לתשלום של חובות הדייר; (2) תשלום חלקי / חלופי של דמי האחזקה החודשיים; (3) מקור לניכוי הוצאות נוספות.

גובה דמי הפיקדון נקבע על בסיס נתוניו של בית הדיור המוגן (בית דיור מוגן יוקרתי או פשוט, היקף השירותים, מיקומו ועוד), והתנאים שנקבעים במשא ומתן בין הצדדים. הפיקדון הממוצע עומד על מאות אלפי שקלים, אך בבתי דיור מוגן יוקרתיים מסוימים ייתכן שהוא יגיע לסכום הרבה יותר גבוה, ואף נתקלנו בבתי דיור מוגן שדורשים 2,000,000 ₪ ומעלה.

  • יתרון – ללא צורך להפקיד פיקדון משמעותי
  • יתרון – אין שחיקה של הפיקדון
  • יתרון – השקעה אלטרנטיבית של הפיקדון
  • יתרון – סיום מגורים מהיר
  • חסרון – דמי אחזקה גבוהים יותר
  • חסרון – תשלומים לא צפויים
  • חסרון – הסכם דיור מוגן עם תנאים שונים

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין