כמה עולה הסכם ממון? הסכם ממון מחיר 2024 

הסכם ממון הינו הסכם המאפשר לכם לשלוט בחלוקת הרכוש שלכם בעת חיי הזוגיות והפרידה ומקנה לכם את היכולת להגן על הנכסים שלכם. בניגוד למה שרבים חושבים, הסכם ממון צפוי לסייע לנישואין ולחזק אותם ולא להחליש את הנישואין ולפגוע בהם. מה תוכנו של הסכם ממון? מה התוקף של הסכם שכזה? האם גם זוגות ידועים בציבור יכולים לעשות הסכם ממון? מה העלות של הסכם ממון בשנת 2024? המשיכו לקרוא ומצאו את כל התשובות.

 

מהו הסכם ממון

חוק יחסי ממון – 1973 קובע כי בעת פרידה של בני זוג, או במות אחד מבני הזוג, יבוצע "איזון משאבים" ברכוש של בני הזוג. המשמעות היא שכלל הנכסים של בני הזוג יחולקו באופן מאוזן, כך שכל אחד מהם יוותר עם מחצית מהרכוש. זאת, למעט נכסים שהיו לאחד מבני הזוג עוד מלפני הנישואין, מתנות וירושות שקיבל כל אחד מבני הזוג, אשר לא יכללו באיזון המשאבים אלא יוותרו באופן מלא אצל אותו בן זוג שהחזיק בהם.

עם זאת, פסיקת בתי המשפט לאורך השנים קבעה כי במקרים מסוימים, גם רכוש מלפני הנישואין יתחלק בין בני הזוג. בהלכת יעקבי קנובלר נפסק כי יכול לחול שיתוף נכסים, בהתאם לחזקת השיתוף, גם על נכסים שהביא עימו אחד מבני הזוג לנישואין ולא נרשמו על שם שני בני הזוג. זאת, בניגוד לאמור לכאורה בחוק יחסי ממון, ובהתאם למצב הדברים שמתקיים בפועל בין בני הזוג. בפרשת אבו רומי המפורסמת נקבעו תנאים ספציפיים יותר להחלת חזקת השיתוף על נכסים שאינם כלולים באיזון המשאבים, והתוצאה היא שכיום, אף אם אדם הביא לנישואין נכס שרכש קודם החתונה, הרי שאותו הנכס עשוי בהחלט להתחלק בין בני הזוג.

מה ניתן לעשות, אם כן, אם ברצונכם להביא נכס לנישואין מבלי שאותו הנכס יתחלק בין שני בני הזוג, במקרה של פרידה? התשובה היא שביכולתכם לערוך הסכם ממון. הסכם הממון יסדיר כיצד יחולק הרכוש שלכם במקרי מוות או פרידה. כוחו של ההסכם חזק יותר מכוחו של הסדר איזון המשאבים הקבוע בחוק או הסדר חזקת השיתוף שנוצר בפסיקה.

הסכם הממון יכול להתייחס לכלל הרכוש שלכם, או לנכסים ספציפיים. כך, למשל, ניתן לקבוע כי כל רכוש שהביאה עימה אישה לנישואין יחזור אליה במקרה של פרידה, אך אפשרי גם ליצור הסכם ממון הקובע כי באופן ספציפי, הדירה שהייתה לאישה, תחזור אליה ולא תתחלק בין שני בני הזוג. אותו הדבר גם ביחס לדירת המגורים בה מתגוררים בני הזוג – מה שיכול להשפיע במיוחד על חיי הזוגיות.

 

מתי כדאי לערוך הסכם ממון?

הסכם ממון הינו כדאי ונחוץ במקרים בהם קיים פער ברכוש שכל אחד מבני הזוג מביא עימו לנישואין או לזוגיות. בנישואין של זוגות צעירים, בהם כל צד מביא עימו, בדרך כלל, עשרות אלפי שקלים בודדים לכל היותר ואין לבני הזוג נכסים משמעותיים, אין צורך חיוני בעריכת הסכם ממון. לעומת זאת, במקרים בהם לפחות אחד מבני הזוג מבוסס כלכלית ומביא עימו כסף או נכסים לנישואין או הזוגיות, הסכם ממון הינו חיוני ונחוץ. 

הסכם הממון יאפשר לכל אחד מבני הזוג לשמור על נכסי צאן הברזל שלו, כלומר על אותם נכסים בסיסיים שהביא עימו לנישואין. ניתן היה לחשוב כי הסכם שכזה יאפיל על הנישואין, שכן הוא מנכיח את סוגיות הפרידה על השולחן עם תחילת הנישואין. אולם למעשה, יש בכוחו של הסכם ממון דווקא לחזק את הנישואין. זאת, מאחר שכל אחד מבני הזוג יודע שנכסיו המקוריים יחזרו אליו במקרה של פרידה ובני הזוג יוכלו להשתחרר מהחשש, אשר קיים אצל רבים, כי הנישואין יגרמו להם להפסד כספי של קרנות ההון שלהם.

 

הסכם ממון – לנשואים בלבד?

חוק יחסי ממון, אשר מכוחו נערכים הסכמי ממון, חל על זוגות נשואים בלבד. לכן, הסכם ממון לא שייך לכאורה לזוגות שאינם נשואים. עם זאת, כידוע, חזקת השיתוף חלה בעיקרה על זוגות ידועים בציבור שאינם נשואים. כיצד יוכלו זוגות אלו להימנע מתחולת חזקת השיתוף וליצור לעצמם הסכם ממון שיהיה בר תוקף? זוגות ידועים בציבור יוכלו לכרות ביניהם הסכם חיים משותפים. הסכם חיים משותפים דומה במהותו להסכם ממון, אלא שהוא נערך על פי דיני החוזים הכלליים ולא לפי חוק יחסי ממון. הסכם חיים משותפים גובר מבחינה חוקית על חזקת השיתוף, ולכן ביכולתו לקבוע כיצד יתחלק הרכוש בין בני זוג ידועים בציבור שאינם נשואים.

 

כמה עולה הסכם ממון בשנת 2024?

עלותו של הסכם ממון תלויה במורכבותו של ההסכם ובתוכנו. הסכם פשוט יחסית אצל עורך דין מקרקעין צפוי לעלות לכם אלפי שקלים בודדים. לעומת זאת, מחירו של הסכם מורכב יותר, הכולל פרטים רבים, תנאים משפטיים ומורכבות עובדתית, הינו גבוה יותר ויכול להגיע לעשרת אלפים שקלים ואף למעלה מכך. חשוב להדגיש כי הסכם ממון טוב אכן ייצור וודאות ביחס לחלוקת הרכוש שלכם, יאפשר לכם לשלוט בחלוקת הרכוש ובאיזון המשאבים ויקנה לכם וודאות משפטית.

לעומת זאת, הסכם שאינו טוב מספיק עלול ליצור רק סיבוכים עתידיים, להעצים מריבות וסכסוכים ולא להקנות כל וודאות משפטית שהיא. על כן, לא נכון להתפשר על עו"ד שאינו טוב דיו אך בגלל מחירו של ההסכם. הסכם טוב יכול לעלות סכום משמעותי יחסית כיום, אך לחסוך לכם סכומי עתק, כמו גם אנרגיות ומשאבים, לאחר מכן.

 

אושר אלקיים משרד עו"ד

מעוניינים בעריכת הסכם ממון? רוצים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות ושהסכם הממון שלכם יהיה הטוב ביותר שאפשר? פנו אל עו"ד אושר אלקיים שיערוך עבורכם הסכם זה בצורה מקצועית ותוך מצוינות משפטית. עו"ד אלקיים הינו משפטן וכלכלן, המתמחה בדיני מקרקעין וכן בעריכת הסכמי ממון בין בני זוג. פנו אליו והצטרפו לשורה ארוכה של לקוחות מרוצים.

כמה עולה הסכם ממון? הסכם ממון מחיר 2024 
כמה עולה הסכם ממון? הסכם ממון מחיר 2024

 

לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא כמה עולה הסכם ממון? הסכם ממון מחיר 2024 

עלותו של הסכם ממון סטנדרטי בשוק עריכת הדין מתחילה בשיחת ייעוץ שעלותה מאות שקלים בודדים (בין 500 ₪ ל-1,000 ₪), ולאחריו הכנת הסכם ממון עלותו מתחילה באלפי שקלים בודדים (החל מ-2,500 ₪ לערך) ועד לסכומים גבוהים בהרבה בהתאם למורכבות ההסכם.

המחיר של הסכם ממון אמור לכלול הכנה של טיוטה ראשונית, סבב/ים של הערות של הצדדים, הדפסה והחתמת הצדדים על ההסכם. אם ההסכם צריך להיות מאושר בפני נוטריון או בפני בית המשפט – עלויות אלה הן הוצאות בנפרד.

בהסכם ממון יש להתייחס לנושא הרכושי (ממון) של בני הזוג שקיים בטרם הזוגיות/הנישואין, וכיצד יתייחסו אליו בסיום הזוגיות. בנוסף ניתן לכלול תנאים נוספים שיכללו בנישואין כמו אופן גידול הילדים, אופן ניהול הפרידה ותנאים נוספים.

אם אתם זקוקים לעורך דין שילווה וינסח עבורכם הסכם ממון – אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע במחירים הוגנים וזמינות מיידית

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין