מאיזה סכום משלמים מס על השכרת דירה

משכירי דירה יודעים כי עד לסכום מסוים, הם יהיו זכאים מפטור ממס הכנסה על דמי השכירות שהם יקבלו. מעבר לסכום זה, המשכירים יתחייבו במס על הכנסה זו. מהי תקרת הפטור ממס על הכנסה מהשכרת דירה למגורים, כלומר מאיזה סכום משלמים מס על השכרת דירה? כמה מס צריך לשלם מעבר לתקרת הפטור? על כל זאת ועוד נענה במאמר זה.

 

מאיזה סכום משלמים מס על השכרת דירה – תקרת הפטור

חוק מס הכנסה (פטור לדירת מגורים) – 1990 קובע כי הכנסה משכירות, עד לסכום מסוים, תהיה פטורה ממס.

הסיבות לפטור זה מגוונות ולעיתים שנויות ממחלוקת, אך הן אינן מענייננו במאמר זה. על כל פנים, החוק, והתקנות שהותקנו מכוח החוק, קובעות כי הפטור אינו גורף ואדם יהיה זכאי לפטור רק אם הוא עומד בתנאים הקבועים בחוק ואם ההכנסה שלו מדמי השכירות אינה חוצה רף מסוים.

מהם אותם התנאים? מהו אותו הרף? ראשית, החוק קובע כי על המשכיר להיות אדם פרטי. חברה או תאגיד לא יוכלו ליהנות מהפטור, אלא רק אנשים פרטיים. כלומר – הסכם השכירות חייב להיות בין אדם פרטי ובין אדם פרטי אחר.

שנית, ניתן יהיה ליהנות מהפטור ממס על השכרת דירה רק אם השכרת דירות אינה משלח ידו של המשכיר. במצב בו בעל הדירה מחזיק בבעלותו דירות רבות ולמעשה מתפרנס מדמי השכירות, הרי שרשויות המס תראינה בהשכרת הדירות עיסוק של המשכיר, מה שיוביל לתשלום מס הכנסה מלא על הדירות והמשכיר לא ייהנה מהפטור.

כאמור, החוק לא רק מציב תנאים לפטור ממס על השכרת דירה, אלא אף מגביל את ההכנסה הפטורה ממס. נכון לשנת 2024, ההכנסה המקסימלית הפטורה ממס על השכרת דירה עומדת על 5,654 שקלים בחודש. הכנסה גבוהה מכך תוביל לחיוב במס.

חשוב להדגיש כי מדובר בסך ההכנסות מדמי שכירות, ולאו דווקא מדירה ספציפית. כך, אם למשל אדם משכיר שתי דירות, כל אחת בדמי שכירות בסך 3,000 שקלים בחודש, דהיינו סך הכל 6,000 שקלים בחודש, המשכיר לא יוכל ליהנות מפטור מלא ממס על השכרת דירה. אולם כפי שנראה מיד, גם במקרה שכזה המשכיר ייהנה מפטור חלקי ממס והחיוב שלו יהיה נמוך יחסית.

 

כמה מס משלמים מעבר לתקרת הפטור

בעוד ששיעורי מס ההכנסה בישראל הינם גבוהים במיוחד, שיעורי המס על הכנסה משכירות נחשבים לנמוכים יחסית. החוק קובע כי שיעור המס על הכנסה משכירות עומד על 10% בלבד! נציין כי המשכיר יכול לבחור במסלולים שונים בהם חיוב המס יהיה לפי שיעור מס ההכנסה השולי שלו, אולם ברובם המוחלט של המקרים מסלול זה אינו משתלם והמשכיר יעדיף לבחור במסלול ה-10%.

זהו, אם כן, שיעור המס המשתלם עבור הכנסה משכירות. אולם למעשה, שיעור מס זה אף לא משולם עבור כל ההכנסה משכירות, אלא רק על חלק מהכנסה זו. כאמור, עד לסכום של 5,654 שקלים, המשכיר ייהנה מפטור מלא ממס. מסכום זה ומעלה, משלמים מס על השכרת דירה, אולם אך ורק על חלק מההכנסה. על איזה חלק? נסביר מייד.

 

פטור מודולרי לדמי שכירות

חיוב המס מעבר לתקרת הפטור, נעשה בשיטת ה"פייס אאוט". בשיטה זו, החלק החייב במס מחושב באופן הבא:

  1. סכום ההכנסה משכירות פחות תקרת הפטור (5,654 ₪) – מתקבלת מנה המהווה את ההפרש שבין דמי השכירות שאתם מקבלים לבין תקרת הפטור
  2. תקרת הפטור (5,654 ₪) פחות המנה שהתקבלה בשלב אחד
  3. התוצאה בשלב 2 היא הפטורה ממס. נפחית תוצאה זו מסכום דמי השכירות, והתוצאה המתקבלת היא החייבת במס בשיעור של 10%.

 

אין ספק כי חישוב זה נראה מסובך מאוד.

על כן, ניעזר בדוגמה מספרית פשוטה שתבהיר ותפשט אותו. נניח כי אתם משכירים 2 דירות, כל אחת בדמי שכירות של 3,500 שקלים בחודש. במקרה שכזה, סך ההכנסה החודשית שלכם משכירות עומדת על 7,000 שקלים בחודש.

  1. סכום ההכנסה משכירות פחות תקרת הפטור: 1,346 = 7,000-5,654
  2. תקרת הפטור פחות התוצאה הקודמת, דהיינו סך הפטור: 4,308 = 5,654-1,346
  3. סכום ההכנסה משכירות פחות סך הפטור, דהיינו הסכום החייב במס: 2,692=7,000-4,308
  4. סכום המס שתשלמו בפועל – 10% מהסכום החייב במס: 269.2 ₪ = 0.1 X 2,692

 

אם כן, במקרה בו ההכנסות החודשיות שלכם משכירות עומדות על 7,000 שקלים, סך המס על השכרת דירה שתשלמו יעמוד על 269.2 ₪.

כפי שראיתם, מדובר בחישוב מורכב. במציאות, המורכבות אף גדלה עוד יותר. על כן, רצוי להסתייע בשירותיו של עורך דין מקרקעין אשר יסייע לכם בחישוב ותכנון המס בהשכרת הדירות.

 

הכנסה מדמי שכירות – אושר אלקיים משרד עו"ד

משכירים נכס? רוצים לחסוך בתשלומי המס? עשו זאת בעזרת עו"ד אושר אלקיים. אושר אלקיים הינו משפטן וכלכלן המתמחה בדיני מקרקעין בכלל ובמיסוי מקרקעין בפרט. פנו אליו, ותהנו משירותים מקצועיים ללא פשרות, לצד אנושיות ברמה הגבוהה ביותר.

מאיזה סכום משלמים מס על השכרת דירה

לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא מאיזה סכום משלמים מס על השכרת דירה

סכום דמי השכירות שממנו משלמים דמי שכירות מתעדכן מדי שנה, ונכון לשנת 2024 הפטור עומד על סכום של 5,645 ₪.

במקרה בו עוברים את תקרת הפטור משכירות – ישנה נוסחה לפי תשלמו מס על דמי השכירות יחסית לגובה הפטור. כך למשל במקרה של דמי שכירות בסכום של 7,000 ₪, ישולם מס בסך של 265 ₪ בלבד. להסבר קראו את הדוגמה במאמר.

הפטור מדמי השכירות הוא לאדם ולא ביחס לדירה. כך למשל, אם משכירים 4 דירות שכל אחת מהן היא 1,200 ₪, הרי שעדיין לא משלמים מס עבור הדירה. להבדיל – השכרה של דירה אחת בסך של 7,000 ₪ מחייבת תשלום מס על השכירות.

במקרה בו אתם עומדים בפני השכרת דירה, משרדנו ישמח לעמוד לשירותכם! נשמח לסייע במתן שירות משפטי להשכרת הדירה ו/או ייעוץ בנוגע לדמי השכירות שישולמו – מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין