מכתב התראה לפני תביעה קטנה

מכתב התראה לפני תביעה קטנה יכול לחסוך זמן וכסף, אם הוא בנוי טוב ועשוי כמו שצריך. גם תביעות קטנות דורשות משאבים ועולות כסף, ובעזרת מכתב התראה איכותי ומקצועי תוכלו לחסוך משאבים אלו. מתי ניתן לפתוח בהליך תביעה קטנה? מהם תנאי ההליך? האם צריך לשלוח מכתב התראה לפני תביעה קטנה? מה היתרונות של מכתב זה? בשאלות אלו ואחרות נעסוק במאמר זה.

 

מהי תביעה קטנה?

זכות יסוד בישראל היא זכות הגישה לערכאות. זכותו של כל אדם להגיש תביעה לבית המשפט כנגד הנזק שנגרם לו. עם זאת, בפועל, זכות הגישה לערכאות לא תמיד קלה למימוש. על פי רוב, נדרשים משאבים לא מעטים כדי להגיש תביעה לבית המשפט ולנהל הליך משפטי, מה שמרתיע אנשים מלפנות לבית המשפט על נזק שנגרם להם.

כדי להקל על זכות הגישה לערכאות ולאפשר לציבור לפנות אל בית המשפט ביתר קלות, נוסד מסלול התביעות הקטנות. במסלול התביעות הקטנות, ניתן יהיה להגיש תביעה כנגד אדם או חברה, כאשר הסעד המבוקש הוא פיצוי כספי בסך 36,400 שקלים לכל היותר. כל עוד הסעד אינו עובר תקרה זו, ניתן יהיה להגיש את התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות. בבית המשפט לתביעות קטנות אסור לצדדים להיות מיוצגים על ידי עורך דין. זאת, במטרה לשמור על ההליך פשוט, מהיר וכזה החותר לצדק העובדתי.

בנוסף, האגרה שעל מגיש התביעה לשלם עומדת על 1% בלבד מהסעד המבוקש (ולכל הפחות 50 שקלים). זאת, בניגוד להליכים רגילים שם האגרה עומדת על 2.5% ולכל הפחות 812 שקלים.

 

סדר הדין בבית משפט לתביעות קטנות

בבית המשפט לתביעות קטנות, התובע נדרש להגיש לבית המשפט ולנתבע כתב תביעה. פורמט לכתב התביעה ניתן למצוא באתר בתי המשפט ולמלא אותו בהתאם לעובדות הרלוונטיות לעניינכם. אל כתב התביעה תצרפו את כלל המידע הרלוונטי והראיות המוכיחות את טענתכם. הנתבע יצטרך להגיש כתב הגנה מטעמו, לבית המשפט ולתובע, תוך 30 יום מיום קבלת כתב התביעה.

בכתב ההגנה ישטח הנתבע את נימוקיו וטענותיו. באמצעות כתב ההגנה יבין בית המשפט מהו גדר המחלוקת בין הצדדים ויידע על מה הם מסכימים. לאחר הגשת כתב ההגנה ייקבע תאריך לדיון בבית המשפט. הדיון, כאמור, ייערך שלא בנוכחות עורכי דין. הצדדים לא יהיו מיוצגים והם, ככלל, יהיו אלו אשר ייצגו את עצמם. השופט ישמע את טענות הצדדים, יעבד אותן לכדי טענות משפטיות ויכריע בדין.

חשוב לדעת כי בניגוד להליכים רגילים, אין זכות ערעור קנויה על החלטות בית המשפט לתביעות קטנות. עם זאת, צד שיחפוץ בכך יוכל להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט השלום וזו תיבחן בהתאם לנסיבות העניין.

 

מכתב התראה לפני תביעה קטנה – זכות לתובע

בוודאי שמתם לב כי שליחת מכתב התראה לפני תביעה אינה בגדר חובה במסגרת תביעות קטנות. התקנות אינן דורשות מהתובעים למצות הליכים לפני הגשת התביעה באמצעות פנייה לנתבע במכתב אזהרה. ובכל זאת, על אף שאין כל חובה להגיש מכתב שכזה, הרי שהגשתו משתלמת במיוחד. מכתב התראה לפני תביעה קטנה שיהיה מקצועי, איכותי ומדויק יוכל להרתיע את הצד שכנגד, לגרום לו לסגת מעמדותיו ולקבל את טענותיכם, במלואן או בחלקן, עוד לפני שההליך יגיע לבית המשפט.

מכתב ההתראה ילמד על הרצינות שלכם ועל הנכונות שלכם לעשות מה שצריך כדי לממש את זכותכם ולפנות אל בית המשפט. רצינות זו תיצור הרתעה אצל הצד שכנגד ותגרום להבשלת נכונות אצלו להתפשר ולהעניק לכם את הסעד המבוקש.

 

מכתב התראה לפני תביעה קטנה – איך עושים את זה

לכאורה, אין כל צורך בעורך דין כדי לכתוב כתב התראה לפני תביעה. אולם בפועל, אם תגישו את המכתב בעצמכם, ללא ייעוץ והכוונה משפטית, ככל הנראה לא תהיה בו תועלת, ואף עשויה להיות בעיה משפטית שתעמוד לכם לרועץ בעת הגשת התביעה. הצד שכנגד יבין כי אינכם נכונים להשקיע את כלל המאמצים הדרושים בתביעה וכל שעליו לעשות הוא להתיש אתכם עד אשר תוותרו על התביעה שלכם.

לעומת זאת, שליחת מכתב התראה לפני תביעה קטנה באמצעות עורך דין, עם חותמת המשרד ובנוסח רשמי, תבהיר את רצינות כוונותיכם ותיצור את האפקט המיוחל. זאת, כמובן, בתנאי שאתם באמת מאמינים בתיק ומעוניינים לנהל אותו ואתם אכן עומדים מאחורי מכתב ההתראה לפני התביעה הקטנה. במקרה שכזה, פנו אל עורך דין מקרקעין אשר יכתוב עבורכם את כתב ההתראה והגישו אותו לצד שכנגד. כך, תוכלו לחסוך לעצמכם, בהסתברות לא מבוטלת, את ניהול ההליך כולו.

 

מכתב התראה – אושר אלקיים משרד עו"ד

מעוניינים להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות? רוצים להרתיע את הצד שכנגד, להבהיר לו את הרצינות שלכם ואולי אף לגרום לו לסגת מעמדתו? עשו זאת בעזרת שירותיו המשפטיים של עו"ד אושר אלקיים. עו"ד אלקיים הינו משפטן וכלכלן, בעל ניסיון רב בתביעות קטנות ובעל מומחיות ייחודית בתחום. פנו אליו והצטרפו לשורה ארוכה של לקוחות מרוצים.

מכתב התראה לפני תביעה קטנה
מכתב התראה לפני תביעה קטנה
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא מכתב התראה לפני תביעה קטנה

תביעה קטנה היא תביעה של אדם כנגד אדם או חברה בסכום של עד כ-36,000 ₪. התביעה נעשית באמצעות כתב תביעה מקוצר, כתב הגנה מקוצר ודיון אחד בבית המשפט לתביעות קטנות שמצוי בבית משפט השלום בערים השונות.

תביעה קטנה היא הליך יחסית זול. מבחינת אגרה – האגרה היא 1% מהסכום בתביעה, ולא פחות מ-50 ₪. כמובן שלתביעה יש להוסיף את העלויות הנוספות של עורך דין שינסח את מכתב ההתראה, את כתב התביעה ועלויות נוספות אם ישנן.

אין מחיר קבוע למכתב התראה לתביעה קטנה שכן הדבר מבוסס על מורכבות העובדות, והניסיון של עורך הדין שעורך את מכתב ההתראה. אם מדובר בתביעה קטנה עם נתונים פשוטים המחיר בשוק עורכי הדין מתחיל מכ-1,000 ₪ ועולה בהתאם למורכבות והניסיון. 

התשובה היא חד משמעית כן! בכל מקרה של בעיה בתשלום/בהחזר תשלום, מומלץ בראש ובראשונה לפנות באמצעות עורך דין במכתב התראה. במקרים כאלה, הצד השני יבין את נכונות הפונה לפניה לערכאות, ואם הצדק אינו עמו, או אם התהליך יהיה ארוך ויקר לפתרון, הוא יסכים לפשרה בתנאים מסוימים על מנת להימנע מהליך משפטי.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין