כמה זמן לוקח צו קיום צוואה

יורשים זכאים לקבל את חלקם בצוואה על פי צו קיום צוואה. היורשים יקבלו צו קיום מהרשם לענייני ירושה, לאחר שיגישו בקשה לקבלת הצו. כמה זמן לוקח לקבל צו קיום צוואה? האם מדובר בהליך יעיל ומהיר, או שמא בסחבת משפטית ארוכה שתיקח זמן רב? בתשובה לשאלות אלו נעסוק במאמר זה.

 

מהו צו קיום צוואה?

אדם המעוניין להחליט כיצד יחולק רכושו יכתוב צוואה. בצוואה יפרט כיצד הוא מעוניין לחלק את הרכוש שלו לאחר מותו. כאשר ימלאו ימיו של אותו אדם, יורשיו על פי הצוואה יהיו מעוניינים בקבלת חלקם בעזבונו על פי הצוואה. כיצד יעשו זאת? הדרך של היורשים לקבל את המגיע להם על פי הצוואה, היא באמצעות הגשת בקשה לצו קיום אל הרשם לענייני ירושות.

הרשם יבחן את הבקשה וככל שהבקשה תהיה תקינה, הוא יפרסם אותה בעיתונות. כמו כן, הבקשות תפורסמנה אצל הרשם ובאתר הפרסומים של משרד המשפטים. בזמן שהבקשה תהיה מפורסמת אצל הרשם ובעיתונות, יוכלו בעלי עניין בעיזבון להגיש התנגדות לצו הקיום. במידה ותוגשנה התנגדויות שכאלו, התיק יעבור אל בית המשפט למשפחה. ככל שלא יקבל הרשם התנגדויות לבקשה, הוא יוציא צו קיום המורה על קיום הוראות הצוואה. צו הקיום יעבור ישירות למוסדות הרלוונטיים, דוגמת הבנק, רשם המקרקעין ומשרד הרישוי. בנוסף, יקבלו היורשים עצמם עותק פיזי ודיגיטלי של צו קיום הצוואה. עם צו הקיום יוכלו היורשים לפנות אל מי שמחזיקים ברכושו של המוריש ולדרוש את קבלת הרכוש לפי הצוואה.

 

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה – סד הזמנים

לאחר מותו של אדם, יגישו היורשים בקשת קיום צוואה. החל משנת 2020 ניתן להגיש את הבקשות באופן מקוון. עורך דין מקרקעין או עורך דין צוואות וירושות המייצג את לקוחותיו חייב להגיש את הבקשה באופן מקוון, ולא יוכל להגיש אותה פיזית. סעיף 14 לתקנות הירושה קובע כי תוך 7 ימים מיום הגשת הבקשה, על המבקשים להמציא לרשם לענייני ירושה את הצוואה המקורית.

ככל שהצוואה הופקדה אצל הרשם, הוא יוכל לעיין בה מבלי שתימסר אליו. הסעיף אף מפרט מהם המסמכים אשר יש לצרף לבקשת צו קיום הצוואה. הרשם יעיין בבקשה, וככל שימצא אותה תקינה יפרסם את הבקשה כאמור בעיתונות וכן אצל אתר הרשם. בעלי עניין בעיזבון של מנוחים ספציפיים, יוכלו לעקוב אחר עדכונים בתיק העיזבון של מנוח על סמך תעודת הזהות שלו. כאשר תוגש בקשה לצו קיום בעניינו, הם יקבלו התראה על כך. תקנה 17 לתקנות הירושה קובעת כי פרק הזמן לפרסום הבקשה בעיתונות יעמוד על שבועיים. זאת, אלא אם כן הרשם החליט על תקופה אחרת. ככלל, עלויות פרסום הבקשה בתקופה זו יוטלו על המבקשים.

בהיעדר התנגדויות לבקשה, הרשם יאשר את בקשת צו קיום הצוואה וינפיק למבקשים צו קיום צוואה. הצו המונפק הינו דיגיטלי ועובר ישירות לכל הגורמים הרלוונטיים וכן לזוכים על פי הצוואה. לרוב, פרק הזמן שיעבור מפרסום הבקשה ועד לקבלת הצו יעמוד על חודש וחצי עד חודשיים. אם כן, בהיעדר בעיות וחריגות, משך הזמן שיחלוף מיום הגשת הבקשה לצו קיום צוואה ועד לקבלת הצו בפועל יעמוד על חודשיים עד שלושה חודשים. אולם בפועל, לא אחת בקשות נתקלות בהתנגדויות או בבעיות ובאותן מקרים פרק הזמן מתארך משמעותית.

 

התארכות פרקי הזמן לצו קיום צוואה

פרקי הזמן לקבלת צו קיום צוואה עלולים להתארך אם בקשה לא תוגש כדין. הרשם יורה למבקשים לתקן את הבקשה לצו קיום הצוואה ואלו יצטרכו לשלם אגרות נוספות ולבזבז זמן יקר לחינם. עיכובים יכולים לנבוע גם מהימצא צוואה מאוחרת יותר מהצוואה לפיה מבוקש צו קיום. ככל שהרשם יאתר צוואה מאוחרת יותר, הוא יפנה לזוכים על פי צוואה זו ויעניק להם לפחות שבועיים להגיש התנגדות לבקשה, מיום קבלת ההודעה.

פרק הזמן שיינתן להתנגדויות יכול להיות ארוך יותר משבועיים כתלות בנסיבות העניין. העיכובים המשמעותיים ביותר ייגרמו את תוגשנה התנגדויות לצו הקיום והבקשה תעבור לבית המשפט למשפחה. במקרים שכאלו, הצדדים עלולים להיגרר להליכים משפטיים של שנים על גבי שנים, במהלכם הנכסים ינוהלו על ידי מנהל עיזבון והצדדים ייאלצו לשלם לו שכר טרחה על עבודתו.

 

חוסכים זמן וכסף עם עו"ד אלקיים

הדרך הבטוחה לחסוך זמן וכסף בהגשת בקשות לצו קיום צוואה, היא הגשתן בעזרת עו"ד המתמחה בתחום. עורך דין אושר אלקיים בעל ניסיון רב ומומחיות ייחודית בדיני הצוואות והירושות. פנו אליו והצטרפו אל מאות לקוחות מרוצים אשר חסכו בעזרתו זמן יקר וקיבלו צו קיום במועדו. לייעוץ והכוונה צרו קשר.

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא כמה זמן לוקח צו קיום צוואה

מרגע הבקשה לצו יום צוואה ועד לקבלתה, יעבור לפחות חודש אחד במקרה הקצר ביותר, ועד מספר שנים אם תהיה התנגדות אקטיבית והתיק יתנהל בבית המשפט. במקרים הפשוטים, מומלץ להסתייע בעורך דין שיכול להפחית את הזמנים באופן משמעותי.

על מנת לקצר את הזמן יש לפעול באמצעות גורם מוסמך (מנהל עזבון, יורש דומיננטי – ובעיקר עורך דין). ברגע שגורם מוסמך פועל בנושא, הגשת המכתבים והלחץ המשפטי מסייע בקיצור הזמן הנדרש.

אם אתם מעוניינים לקבל את צו קיום הצוואה במהירות האפשרית, מומלץ לפנות אלינו, אושר אלקיים משרד עורכי דין. אנו מסייעים לכל לקוחותינו לקבל את הצוואה בהקדם האפשרי, ויודעים ללחוץ במקומות הנכונים כדי שזה יקרה!

במקרים בהם אין פעילות ו/או שיש התנגדות אקטיבית – הזמן הנדרש לקבלת צו קיום צוואה גדל בצורה משמעותית.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין