ג'נטריפיקציה

ג'נטריפיקציה הינו הליך מרתק, במסגרתו אוכלוסיית שכונות וערים חלשות משתנה. שכונות שאופיינו באוכלוסייה מוחלשת עוברות שינויי אוכלוסייה מואצים, ולשכונות מגיעים תושבים ממעמד הביניים ואף מהמעמד הגבוהה. הליכי ג'נטריפיקציה מקנים הזדמנות נדירה למשקיעי נדל"ן. המשיכו לקרוא וגלו כיצד לנצל את נפלאות הג'נטריפיקציה בהליכים של התחדשות עירונית או קניית דירה להשקעה.

 

מהי ג'נטריפיקציה

ג'נטריפיקציה הינו הליך דמוגרפי המתרחש בישראל ובעולם כולו, במסגרתו אוכלוסיה במעמד סוציו-אקונומי שונה (גבוה או נמוך) משנה את תמהיל האוכלוסיה באזור מסוים (לטובה או לרעה). שכונות שבמשך שנים נחשבו למוחלשות והתאפיינו בעוני וברמת חיים נמוכה, עוברים הליכי התחדשות ושינוי אוכלוסייה, במסגרתן דירות חדשות מביאות דיירים חדשים ממדרגה סוציואקונומית גבוהה יותר..

הליכים אלו מובילים לעליית מחירים של דירות ונכסים באזור, שרק מאיצה את עזיבת התושבים מהעשיריונים הנמוכים ואת הגירת התושבים החזקים יותר למקום.דוגמה ישראלית מובהקת לג'נטריפיקציה היא שכונת פלורנטין בתל אביב. לפני מספר עשורים (שנות ה-80), שכונה זו נחשבה לאחת מהחלשות ביותר שבשכונות תל אביב. בעקבות תוכנית הטלוויזיה המפורסמת, מעבר של צעירים ומשקיעים לאיזור לאורך השנים, השכונה הפכה לפנינה תל אביבית., והשכונה שואבת אליה אוכלוסיה ייחודית, עשירה ומהווה מקום מפגש לחיי לילה עשירים.

אם עד לשנת 2016 מחירי הדירות הפלורנטין היו כמעט זהים למחירים הממוצעים בישראל, היום המחירים בשכונה כפולים מהממוצעים בארץ. הדוגמה הזאת גם רלוונטית לשכונת נווה שאנן בתל אביב, אשר גם בה יש עליית מחירים דרסטית כתוצאה מהליך ג'נטריפיקציה. גם הפער בין המחירים בשכונה לבין המחירים בשאר העיר, הצטמצם דרמטית. דוגמאות נוספות להליך זה ניתן לראות בשכונות כמו ג'סי כהן בחולון, שכונת שיכון המזרח בראשון לציון ושכונות רבות בכל ערי המרכז בהם חלה התחדשות עירונית.

 

למה קורית ג'נטריפיקציה

ג'נטריפיקציה קורית ממספר סיבות. סיבה עיקרית היא יוקר המחיה הקשה. יוקר המחיה דוחק במעמד הביניים לעזוב את השכונות היוקרתיות ולעבור לשכונות החלשות יותר. ממילא, אותן שכונות מתחזקות, מתמלאות באקדמאיים ורמת המחירים בהן עולה, ככה שהאוכלוסיה המקומית לא תוכל לעמוד במחירים המוצעים לה או ברמת המחייה שעולה. סיבה נוספת היא התחדשות עירונית שעוברים אותם אזורים. במקום בניינים ישנים ורעועים, נבנים במקום מבנים חדשים ויוקרתיים, מה שמושך ממילא תושבים חזקים ומבוססים יותר.

אלו הן רק חלק מהסיבות להליכי הג'נטריפיקציה. על כל פנים, הליכים אלו מובילים, יהיו הסיבות אשר יהיו, להתייקרות משמעותית של מחירי הדיור באזור. זיהוי מוקדם של הליכי ג'נטריפיקציה, יזמן רווח נדל"ני משמעותי.

 

יתרונות הג'נטריפיקציה למשקיע

כאמור, ג'נטריפיקציה גורמת לעליית רמת מחירי הדירות באזור. מחירי הדירות יכולים להכפיל ולשלש את עצמם. משקיעים אשר ירכשו מקרקעין ודירות לפני עליית המחירים, או קודם להגעת המחירים לשיאה, ייהנו מרווח אדיר. לשם כך, יש לדעת כיצד לזהות הליכי ג'נטריפיקציה. לא נוכל, במאמר קצר זה, לפרט את כל התורה כולה על רגל אחת, אך בהחלט נוכל להציע אינדיקציות בסיסיות לזיהוי הליכי ג'נטריפיקציה.

מעבר לכך, חקרו והרחיבו את דעתכם באשר לזיהוי הליכי ג'נטריפיקציה בישראל.

ראשית, חפשו אזורים המיועדים להתחדשות עירונית.

על פי רוב, חולפות מספר שנים בין הכרזה על שטח כמיועד להתחדשות עירונית, עד שהליכי ההתחדשות מתחילים בפועל. בתקופה זו, תוכלו לנצל את ההזדמנות ולקנות דירות במחירים זולים יחסית. שימו לב – גם רכישה של בניינים בסמוך לאזורים המיועדים להתחדשות עירונית צפויה להניב רווחים נאים.

זאת, מכיוון ששיפור האוכלוסייה במתמחי התחדשות צפויה לשפר את האוכלוסייה באזור כולו.

שנית, חפשו שכונות המושכות צעירים.

פעמים רבות, הצעירים הם אלו המסמנים מראש איזו שכונה תהיה השכונה החמה הבאה. כאשר סטודנטים ושאר צעירים מתחילים לשכור דירות בשכונה מסוימת, יש לשים לב אליה ולבחון האם השכונה בדרכה להליכי ג'נטריפיקציה.

לבסוף, בחנו שכונות ויישובים המצויים בקרבת שכונות ויישובים מבוססים יותר.

פעמים רבות, בני הדור השני מהיישובים המבוססים לא מסוגלים לרכוש או לשכור דירות באותם יישובים, ולכן הם עוברים לגור ביישובים הסמוכים להם. לכן, קיימת סבירות גבוהה לפיה אותן שכונות ויישובים יעברו הליכי ג'נטריפיקציה.

על כל פנים, ברגע שזיהיתם אזור שאתם צופים כי יעבור ג'נטריפיקציה, רצוי להתייעץ עם עורך דין מקרקעין המתמחה בתחום עובר לרכישת הנכס. לא אחת, באותן שכונות קיימות מורכבויות משפטיות ייחודיות וללא עורך דין מקרקעין ייתכן שתיפלו למוקשים שיעלו לכם ביוקר. עורך הדין יבחן האם העסקה משתלמת מהבחינה המשפטית ויעבוד כדי לתת לכם אור ירוק לעסקה.

 

עסקאות ג'נטריפיקציה עם עו"ד אלקיים

מעוניינים לבצע עסקאות באזורי ג'נטריפיקציה? זקוקים לייעוץ משפטי כי העסקה משתלמת ובטוחה מבחינה משפטית? פנו אל עורך דין אושר אלקיים המתמחה בתחום. עו"ד אלקיים הינו משפטן וכלכלן, בעל ניסיון רב בעסקאות ג'נטריפיקציה ומומחיות יוצאת דופן בתחום. צרו קשר עם עו"ד אלקיים והצטרפו לשורה ארוכה של לקוחות מרוצים.

 

ג'נטריפיקציה
ג'נטריפיקציה
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא ג'נטריפיקציה

ג'נטריפיקציה הינו הליך דמוגרפי המתרחש בישראל ובעולם כולו, במסגרתו אוכלוסיה במעמד סוציו-אקונומי שונה (בד"כ גבוה אבל עשוי להיות נמוך) משנה את תמהיל האוכלוסיה באזור מסוים, וגורם לעליית מחירים בשכונה.

היתרונות בהליך ג'נריפקציה הם:

  1. חיזוק האוכלוסיה באזור
  2. חיזור המוסדות, החינוך והתעשייה באזור
  3. עליית מחירים מסיבית ורווחים אפשריים

הטיפ הראשון הוא לזהות איפה שיש הליכים של התחדשות עירונית. איזורים אלה יתפתחו מהר מאיזורים אחרים.

הטיפ השני הוא לזהות שכונות שמושכות צעירים. שכונות אלה בעצם טבען מאפשרות לצעירים להמשיך ולהתגורר באיזור לשנים קדימה.

הטיפ האחרון הוא למצוא שכונות זולות ליד שכונות יקרות

אם אתם עומדים בפני רכישת דירה באיזור מתפתח – אתם מוזמנים לפנות אל משרדנו ואנו נשמח לסייע.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין