עורך דין מקרקעין ירושלים

תפקידו של עורך דין מקרקעין ירושלים הוא ללוות ולייעץ ללקוחותיו בכל הנוגע לדיני מקרקעין ומיסוי מקרקעין והשפעתם על סוגיות ועסקאות שונות במקרקעין. שירותיו של עורך דין מקרקעין נדרשים בין היתר במכירה וקניית נכסי מקרקעין הן בתחום המסחרי והן בתחום הפרטי. במאמר זה נתמקד בתפקידו בכל הנוגע לקניית דירה חדשה מקבלן וקניית דירה יד שנייה.

 

דירה חדשה מקבלן בירושלים

במקרה של רכישת דירה חדשה מקבלן יש פער כוחות מובנה בין הקבלן והקונה. תפקידו של עורך דין מקרקעין ירושלים הוא לגשר על פער זה ולפעול להגן על הלקוח אותו הוא מייצג מול הקבלן במצב מורכב זה. רבים לא מודעים לכך שניתן לנהל משא ומתן מול הקבלן בכל הנוגע לסעיפי חוזה המכר ואין תמיד חובה להסכים לחוזה האחיד.

בהקשר זה העורך דין המייצג נדרש לבדוק את החוסן הכלכלי של הקבלן ולבחון את נושא הערבויות שהקבלן מעמיד למקרה של פשיטת רגל. ניתן להקטין למינימום את האפשרות להיפגע במקרה של פשיטת רגל של קבלן הבניין באמצעות קבלת ערבויות מתאימות מצדו והכנסת הגנות מתאימות לחוזה המכר.

 

קניית דירה יד שניה בירושלים

אחת מעסקאות המקרקעין לה נחוץ ליוויי של  עורך דין מקרקעין ירושלים היא בקניית דירה יד שנייה, כלומר רכישת דירה שאינה חדשה מאדם פרטי אחר. במרבית המקרים מדובר באחת העסקאות הכלכליות הגדולות ביותר שאדם מן היישוב יהיה מעורב בהן לאורך חיוו ומשום כך יש חשיבות עצומה לקבלת ליווי משפטי מקצועי בתהליך.

עורך דין מקרקעין דרוש, הן עבור הבדיקות המקדמיות, הן עבור בדיקת ההיבטים התכנוניים והן להכנת החוזה וליווי תהליך הרכישה.

בדיקת היבטים תכנוניים בקניית דירה בירושלים

לפני חתימה על חוזה לקניית דירה חדשה מקבלן חשוב לקבל ליווי צמוד של עורך דין מקרקעין ירושלים גם בכל הנוגע לעמידה בהיבטים התכנוניים הנדרשים. עורך הדין צריך לבדוק את המצב הקנייני של הקרקע ואת מצב הזכויות של הקבלן על הקרקע בפרויקט.

עליו לבדוק באיזה סוג קרקע מדובר, קרקע פרטית או אדמת מנהל, האם הבנייה נעשתה כדין ועל פי היתר, והאם ניתן יהיה לקבל עבורה אישור עירייה בעת חתימה על הסכם מכר.

 

בדיקת מצב משפחתי

על עורך דין מקרקעין ירושלים לבצע בדקה גם לגבי מצבו המשפחתי של המוכר. לשאלה אם המוכר הינו רווק, נשוי, גרוש או אלמן יכולה להיות משמעות לקונה מכיוון שהדבר עשוי להשפיע על מצב הזכויות שלו בנכס המוצע למכירה.

כאשר בעל הדירה נשוי או גרוש יתכן שלבן או בת הזוג יהיה זכות בנכס מכוחה של הלכת שיתוף ואז יהיה צורך בהסכמת בן/ת הזוג למכירה, וחתימה על הסכם מכר מבלי להתייחס לנושא זה עלול להוביל למפח נפש והפסדים כספיים משמעותיים.

 

בדיקת הזכויות נכס

בדיקה נוספת אותה נדרש עורך דין לענייני מקרקעין ירושלים היא של מצב הזכויות בנכס עצמו. הדבר יכול להיות חיוני בכל הנוגע לתמחור ולערך של הנכס ולנכונות של הקונה להשקיע את הסכום אותו המוכר דורש. על  עורך דין דיני מקרקעין ירושלים לעיין באישור הזכויות ובנסח הטאבו ולהבין איזה סוג זכות יש עליה ואם מדובר בבעלות או בחכירה.

יש לוודא מהן הצמידויות הרשומות על הנכס לרבות בכל הנוגע למקום חנייה, מחסן, זכויות בניה נוספות על הגג וכן הלאה. על העורך דין לבדוק אם רשומים על הנכס משכנתה, עיקול, זיקת הנאה או כל התחייבות נוספות על הנכס, ואם אכן רשומות – עליו להתנהל אל מול הבעלים לשם תיקון או מחיקת ההערות המגבילות על הנכס הנמכר.

 

עורך דין מקרקעין ירושלים להיבטי המיסוי

בעבודתו, עורך דין למקרקעין ירושלים נדרש גם לטפל בהיבטי מיסוי מסחרי-עסקי הנלווים לעסקה. עליו להסביר למיוצג את המשמעויות של מדרגות מס הרכישה ואת ההבדלים שבין עסקה לדירה ראשונה לבין דירה נוספת על גובה המס. עורך הדין המלווה יכול גם לייצג את הלקוח מול רשויות המס במידת הצורך ולוודא הסדרה במועד של חבות המס במסגרת העסקה בהתאם לחוק.

 

סיכום עורך דין מקרקעין ירושלים

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו בתפקידו של עורך דין דיני מקרקעין ירושלים בכל הנוגע לרכישת דירה מקבלן או דירה מיד שנייה. בכל מקרה של רכישת נכס כדאי לכם שיהיה לצדכם גורם מקצועי כמו עו"ד אושר אלקיים שמחזיק בהבנה מעמיקה הן בכלכלה והן בדיני מקרקעין. הידע המקצועי שלו יאפשר לו לייעץ לכם כיצד לנסח הסכם שיגן עליכם במסגרת תהליך הרכישה מול הקבלן או המוכר.

עורך דין מקרקעין ירושלים
עורך דין מקרקעין ירושלים
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא עורך דין מקרקעין ירושלים

שכר הטרחה של עורך דין לדיני מקרקעין ירושלים המייצג לקוח ברכישת או מכירה של דירה בדרך נקבע באחוז מסוים (%) משווי הדירה הנרכשת. 

ישנם מקרים בהם שכר הטרחה עשוי להשתנות כאשר מדובר בליווי של עסקה בה שווי הנכס גבוה במיוחד או נמוך במיוחד ויש להסכים על כך בחוזה ההתקשרות מראש.

מדרגות מס רכישה משתנות בין דירה יחידה לדירה נוספת. בהתאם לחוק, דירתו תוגדר כדירה יחידה גם כאשר יש לקונה דירת מגורים נוספת שהושכרה בשכירות מוגנת או דירת מגורים שחלקו של הקונה בה לא עולה על שליש מתוך שוויה  הכולל.

גם כאשר בבעלותו של הקונה עד למחצית מדירה מירושה, דירתו הנוספת עדיין תוגדר כדירה יחידה לעניין מדרגת המס.

נוכחותו של עורך דין לענייני מקרקעין ירושלים הן של המוכר והן של הקונה בעת החתימה על העסקה הינה חיונית והכרחית. 

במעמד זה בדרך כלל יתבצע התשלום הראשון עבור הדירה ועורכי הדין של שני הצדדים נדרשים לוודא כי ההליך כולו מתבצע בצורה הנכונה ובהתאם לסיכומים הקודמים ודרישות החוק. 

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין