מכירת מניות בחברה פרטית

מכירת מניות בחברות פרטיות הינה פרוצדורה עסקית חיונית בעלת השלכות משפטיות משמעותיות. בין אם אתם יזמים ותיקים או משקיעים צעירים, הבנת המורכבויות המשפטיות סביב עסקאות כאלה היא חיונית. במאמר זה נעמיק בהיבטים המהותיים של מכירת מניות בחברה פרטית, ונשפוך אור על השיקולים המשפטיים שיכולים להבטיח עסקה חלקה ומוצלחת.

 

חברה פרטית הינה חברה עסקית, אשר בשונה מחברה ציבורית אינה נסחרת בבורסה. בעוד שמניותיה של חברה ציבורית נסחרות בבורסה וכל סוחר יכול לרכוש אותן, מניותיה של חברה פרטית מוחזקות במלואן על ידי מספר מצומצם של בעלי מניות השולטים בחברה.

כיום, חברה פרטית יכולה להיות גם חברת יחיד בה בעל מניות אחד אך בהחלט יכולים להיות מספר בעלי מניות בחברה הפרטית. חשוב להדגיש כי חברות יכולות לשנות את הסטטוס שלהן לאורך השנים, מחברה פרטית לציבורית ולהיפך.כאשר חברה מנפיקה את מניותיה היא מפסיקה להיות חברה פרטית והופכת לחברה ציבורית.

מנגד, במקרים בהם קבוצה רוכשת את מלוא מניותיה של חברה ציבורית, היא הופכת אותה מחברה ציבורית לחברה פרטית. כך קרה, לאחרונה, עם חברת טוויטר שמלוא מניותיה נרכשו על ידי אייל ההון אילון מאסק מה שהפך את טוויטר מחברה ציבורית לחברה פרטית בשליטת מאסק.

שליטה מוחלטת זו ברשת החברתית מאפשרת למאסק לערוך שינויים במדיניות טוויטר, לפטר עובדים, לגייס אחרים, ועוד. יכולת השליטה של בעלי מניות בחברה פרטית גדולה יותר, במידה ניכרת, מזו של בעלי המניות המשמעותיים בחברות ציבוריות.

 

מכירת מניות בחברה פרטית – סקירה כללית

מכירת מניות בחברה פרטית כרוכה בהעברת זכויות בעלות מצד אחד לשני. עסקה זו כרוכה לרוב במשא ומתן על מחיר הוגן לכל מניה, ניסוח הסכמים משפטיים מחייבים ועמידה בדרישות הרגולטוריות. עסקאות כאלה יכולות ללבוש צורות שונות, כולל מכירה מוחלטת, החלפת מניות, או אפילו מיזוגים ורכישות.

 

חשיבות גילוי נאות

לפני השתתפות בכל מכירת מניות, ביצוע בדיקת נאותות יסודית הינה קריטית במיוחד. בדיקת נאותות כרוכה בהערכת היציבות הפיננסית של החברה הפרטית, ציות שלה להוראות החוק, זכויות קניין רוחני של החברה, חוזים קיימים שלה והתחייבויות עתידיות.

בחינה קפדנית זו מסייעת הן לקונים והן למוכרים לקבל החלטות מושכלות, מפחיתה סיכונים ומבטיחה שקיפות לאורך כל העסקה.

 

משא ומתן על הסכמי רכישת מניות

הסכם רכישת מניות מקיף ומקצועי (SPA) הוא המפתח למכירת מניות מוצלחת בחברה פרטית. מסמך משפטי מחייב זה מתאר את תנאי העסקה, לרבות מחיר הרכישה, תנאי התשלום, אחריות, והתחייבויות לאחר המכירה. הסתייעות בשירותיו של עורך דין מסחרי-אזרחי מיומן בהליך המשא ומתן והניסוח של ההסכם חשובה לצורך הגנה על האינטרסים שלכם והבטחת עסקה הוגנת.

 

עמידה בדרישות החוק ותנאים רגולטוריים

מכירת מניות בחברות פרטיות כפופות לכללים ונהלים רגולטורים. עמידה בחוקים הרלוונטיים וקבלת האישורים הנחוצים, כגון הסכמות רגולטוריות או החלטות בעלי מניות על המכירה, היא חיונית. ליווי משפטי מקצועי ואיכותי יבטיח את עמידתכם בכללים החוקיים הנוגעים למכירה וידאג לכך שהעסקה תהיה תקינה מהזווית המשפטית.

 

מכירת מניות בחברה פרטית – שיקולי מס

שיקולי מס משחקים תפקיד משמעותי במכירת מניות. זאת, מאחר שכל מכירה של מניות מחויבת במס רווחי הון ובמקרים בהם עסקאות במניות נחשבות למשלח ידו של המוכר או של הקונה, המכירה תהיה חייבת אף במס הכנסה ובמע"מ. לכן, רצוי להיוועץ עם עו"ד המתמחה בדיני מיסוי שיסייע לכם לבנות באופן נכון את העסקה, כך שתחויבו במינימום המס ההכרחי ולא בשקל אחד נוסף.

 

עסקאות שונות במניות חברה פרטית

בשוק ההון מקובלות עסקאות שונות למכירת מניות בחברה פרטית. כל עסקה תתאים לנסיבות אחרות.העסקאות השונות הן מכירה של כל מניות החברה הפרטית, מכירת גרעין שליטה בחברה, או אפילו שמירה על זכויות מיעוט של המוכר תוך גיוס משקיעים חדשים ודילול מניות החברה.

לכל צורת עסקה יתרונות והשלכות משלה ורצוי להיוועץ בעו"ד המתעסק בתחום לפני הכרעה על סוג העסקה הרצוי עבורכם.

 

סיכום מכירת מניות בחברה פרטית

מכירת מניות בחברה פרטית הינה הליך מורכב הדורש התייחסות מדוקדקת להיבטים משפטיים, פיננסיים ורגולטוריים. התקשרות עם שירותיו של עורך דין מנוסה המתמחה במשפט מסחרי היא הכרחית על מנת לשמור על האינטרסים שלכם בעסקאות מכירת מניות בחברה פרטית.

מוכרים או קונים מניות בחברה פרטית? זקוקים לייעוץ משפטי מהשורה הראשונה בתחום? פנו אלינו אל אושר אלקיים – משרד עו"ד. עו"ד אושר אלקיים הינו משפטן וכלכלן המתמחה בהיבטים השונים של עסקת מכירת מניות בחברה פרטית. צרו קשר עם המשרד ונבנה עבורכם עסקה משתלמת ובטוחה מבחינה משפטית וכלכלית כאחד.

מכירת מניות בחברה פרטית
מכירת מניות בחברה פרטית
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא מכירת מניות בחברה פרטית

מכירת מניות בחברה פרטית נעשית על ידי שני צדדים (אנשים או חברות) אשר אחד מהם רוכש את המניות של משנהו. בטרם הרכישה יש לבחון את העסקה על בוריה על מנת להבין בדיוק מה קונים, ויש לערוך בדיקת נאותות מסודרת ולערוך הסכם כנדרש.

העלות של העברת מניות תלויה בהיקף השירות המשפטי. במקרה של משא ומתן ארוך, בדיקת מסמכים ארוכה, והסכם ספציפי – המחיר יהא בהתאם.

התשובה היא כן. ללא הסכם יש פתח לטענות ודרישות של שני הצדדים ביחס להעברה. יש לחתום על הסכם מסודר ולהסדיר את מלוא התנאים המשפטיים.

אם אתם זקוקים להעברת מניות בחברה פרטית – אתם מוזמנים לפנות למשרדנו – אושר אלקיים משרד עורכי דין, ולקבל שירות מקצה לקצה בכל ההיבטים הקשורים בהעברת מניות בחברה פרטית.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין