בדק בית דירה מקבלן

בדק בית לדירה מקבלן הינו הליך חשוב וחיוני, במסגרתו תוודאו כי הדירה שרכשתם אכן עומדת בסטנדרט המצופה. במקרים בהם יימצאו ליקויים לדירה, תוכלו לדרוש מהקבלן לערוך תיקונים על סמך דו"ח בדק הבית. אם התיקונים הדרושים לא יבוצעו, הדו"ח יוכל לשמש אתכם לתביעה משפטית כנגד הקבלן על הליקויים בבניה. מתי צריך בדק בית לדירת קבלן? מהי תקופת הבדק, מפרט המכר ותקופת האחריות לדירה? כל זאת ועוד בהמשך המאמר.

 

בדק בית לדירה מקבלן – למה צריך את זה?

דירה חדשה יכולה להיות יפה ונוצצת. הקירות לבנים כשלג, העיצוב מודרני, החזית החיצונית מרשימה והתחושה הכללית שלכם מהדירה שרכשתם, הינה חיובית ומשמחת. אולם מבעד למעטה החיצוני, לא תוכלו לדעת מה מצבה האמיתי של הדירה שלכם. האם הצנרת תקינה? האם חיבור החשמל סדיר? האם הפרזול נעשה באיכות גבוהה דיה?

בדק בית לדירה מקבלן יאפשר לכם לערוך בירור יסודי שכזה. עוד נציין כי קרוב ל-100% מהדירות בישראל נמסרות עם ליקויים ו/או אי התאמות – מהקשות והבעייתיות ביותר ועד לפשוטות והקלות ביותר. אך אף דירה אינה מושלמת וחפה מבעיות. רצוי להזמין הנדסאי או מהנדס בניין לביצוע בדק הבית. מומחיותם של אלו בבניית מבנים, תאפשר להם לערוך בדיקה מקיפה ולזהות ליקויים בבנייה.

אם כן, בדק בית לדירה מקבלן יאפשר לכם לזהות ליקויים בדירה. חשוב להדגיש כי במסגרת בדק הבית לא נבדקים רק ליקויים בדירה, אלא נבדקת גם אי התאמה בין הבנייה בפועל לבין הבנייה עליה הוסכם במפרט המכר שצורף לחוזה.

 

בדק בית דירה מקבלן – אי התאמה למפרט מכר

סעיף 2 לחוק המכר דירות קובע כי על קבלן המוכר דירה לצרף לחוזה המכר מפרט מחייב. המפרט יפרט אודות סטנדרט הבנייה של הדירה, גודלה של הדירה, השטחים המוצמדים לה ועוד. נוסח מפרט סטנדרטי ניתן למצוא באתרים הממשלתיים, בחיפוש "צו מכר דירות (טופס של מפרט)". על בסיס אותו מפרט, ייערך בדק הבית בדירה שרכשתם מהקבלן.

הבודק המקצועי ישווה בין הכתוב במפרט לבין הנמצא בדירה בפועל, וככל שישנן חריגות והקבלן לא עומד בסטנדרט שהיה עליו לעמוד בו, ניתן יהיה לחזור אליו ולדרוש ביצוע תיקונים לפני מסירת הדירה.

 

דרישת תיקונים מהקבלן לפי בדק בית

על בסיס דו"ח בדק הבית, תוכלו לדרוש מהקבלן שלכם לתקן את אותם ליקויים ואי התאמות שנמצאו בדירה. סעיף 4 לחוק המכר מפרט באילו מצבים ניתן יהיה לדרוש מהקבלן לתקן את אותם ליקויים שנמצאו בבדק הבית. כדי להבין מהם אותם מצבים, יש להכיר תחילה שלושה מונחים חשובים. המנוח הראשון שיש להכיר, הוא תקופת הבדק.

תקופת הבדק היא תקופה הקבועה בחוק, בה הקבלן נותן אחריות מוחלטת כמעט לרוכש על הבנייה. תקופת הבדק משתנה בין כל מרכיב בבנייה. כך, תקופת הבדק לצנרת, למשל, עומדת על 4 שנים, בעוד שתקופת הבדק על ליקויים בריצוף עומדת על שנתיים בלבד.

המונח השני שיש להכיר הוא תקופת האחריותתקופת האחריות נמשכת 3 שנים לאחר תקופת הבדק ועד ל20 שנים ומעלה. בתקופה זו, הקבלן יהיה אחראי לתיקונים בדירה, אם הוכיח הקונה שמקור הליקויים בעבודתו של הקבלן. לבסוף, הכירו אף את המונח אי ההתאמה היסודית. מונח זה מתאר פגמים ביציבות המבנה העלולים להוביל לקריסתו.

 

אי התאמה למפרט המכר – מה התנאים?

לאחר שהכרנו את כל המונחים הרלוונטיים, נוכל למנות את רשימת המקרים הקבועים בחוק, בהם ניתן יהיה לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים ואת אי ההתאמות בבנייה:

  1. נמצאה חוסר התאמה בין הדירה לבין המפרט;
  2. נמצאה חוסר התאמה בין הדירה לבין תקני הבנייה המקובלים;
  3. נמצאו ליקויים בבנייה תוך "תקופת הבדק";
  4. נמצאו ליקויים בתקופת האחריות והקונה הוכיח שמקור הליקויים בתכנון הדירה או בבנייתה;
  5. נמצאה אי התאמה יסודית תוך 20 שנים מיום רכישת הדירה;
  6. נמצאה אי התאמה יסודית לאחר 20 שנה ומעלה והקונה הוכיח שמקור הליקויים בתכנון הדירה או בבנייתה.

 

בכל אחד מששת המצבים הללו, תוכלו לדרוש מהקבלן לתקן את אי ההתאמה והליקויים ולהעמיד את הדירה בסטנדרט הראוי בו היא צריכה להיות. במידה שהקבלן יכחיש את אותם ליקויים ואי התאמות, הציגו לו את דו"ח בדק הבית לדירה מקבלן. דו"ח זה הינו מסמך משפטי מחייב המהווה ראיה קבילה בבית משפט ובעזרת עורך דין מקרקעין, תוכלו להסתמך עליו בדרישתכם מהקבלן לתקן את אי ההתאמות והליקויים בדירה.

חשוב להדגיש כי בהיעדר דו"ח בדק בית לדירה מקבלן, אכן תתקשו להוכיח את הליקויים ואת אי ההתאמות בדירה שרכשתם והקבלן יוכל להתחמק מתיקונים אלו. זוהי הסיבה בגינה חיוני ונחוץ להזמין בדק בית לדירה מקבלן, שכן על בסיס דו"ח בדק הבית תדרשו מהקבלן לתקן את הליקויים בדירה שלכם.

 

הגשת תביעה כנגד הקבלן בגין בדק בית

במקרים בהם הקבלן לא תיקן את הליקויים כמו שצריך או שהתיקון דחוף והקבלן לא מבצע אותו תוך זמן סביר, תוכלו להזמין בעל מקצוע חיצוני לצורך התיקון ולאחר מכן לתבוע תשלום מהקבלן בעד הוצאותיכם. גם כאן, התביעה כנגד הקבלן תסתמך על דו"ח בדק הבית לדירה מקבלן. כדי שהדו"ח יהווה ראיה קבילה בבית המשפט, עליו להתבצע על ידי בעל מקצוע המוכשר לכך ונחשב למומחה בתחום.

בשלב הראשון עורך הדין מטעמכם ישלח מכתב התראה המפרט את הבעיות הנדרשות לתיקון, יקבע מועד לתיקון, ואם הקבלן לא יעמוד בתנאים אלה – יהא רשאי הקונה לפנות לבית המשפט בתביעה לתיקון הליקויים ו/או לחילופין לשיפוי בגין הוצאות שבוצעו על ידי הקונה.

לכן, חשוב להזמין בעל מקצוע מומחה ומקצועי לביצוע בדק הבית לדירה. כאן נדגיש מפורשות – אנו לא מצעים בעצמנו את הבדיקה על ליקויים – אך אנו עובדים עם חברות בדק איכותיות בכל חלקי הארץ – כך שאם אתם זקוקים לבדק בית אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח להמליץ על חברת בדק שתתאים לכם.

 

בדק בית אושר אלקיים משרד עו"ד

ביצעם בדק בית לדירה מקבלן ונמצאו ליקויים ואי התאמות? מעוניינים להגיש תביעה כנגד הקבלן, לקבלת פיצויים או לתיקון הליקויים? פנו אלינו במשרד עו"ד אושר אלקיים. עו"ד אושר אלקיים מתמחה בדיני מקרקעין ככלל ובהתנהלות אל מול קבלנים בפרט. עו"ד אלקיים, יחד עם שאר צוות המשרד, יעמוד לרשותכם לצורך מימוש זכויותיכם אל מול הקבלן ויפעל באופן מקצועי ואחראי, כדי שאתם תצאו מרוצים.

בדק בית דירה מקבלן
בדק בית דירה מקבלן
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא בדק בית דירה מקבלן

אם הקבלן לא מתקן עבורכם את הליקויים ו/או אי ההתאמות בדירה, עורך דין מטעמכם יהא רשאי לשלוח מכתב התראה המחייב את הקבלן לבצע את התיקונים. אם לא עשה כן – עורך הדין יגיש את התביעה לבית המשפט בשמכם.

לפי סעיף 4 לחוק המכר דירות מפרט באילו מצבים ניתן יהיה לדרוש מהקבלן לתקן את אותם ליקויים שנמצאו בבדק הבית. בתקופת הבדק (תקופת בה הקבלן מעניק אחריות מוחלטת כמעט לרוכש על הבנייה לתקופות משתנות וקצרות – בדרך כלל עד שנה), ובתקופת האחריות (תקופה שנמשכת 3 שנים לאחר תקופת הבדק ועד ל20 שנים ומעלה. בתקופת האחריות הקבלן יהא אחראי לתיקונים בדירה ו/או סביבתה, אם יוכיח הקונה שמקור הליקויים בעבודתו של הקבלן).

 ישנם מספר רב של אי התאמות ו/או ליקויים המחייבים את הקבלן לבצע את התיקונים. אי התאמות בין המצב בפועל למפרט, אי בניה על פי תקני בניה מקובלים, ליקויים שהתגלו בדירה בתקופת הבדק והאחריות ועוד – כל אלה מאפשרים תביעה לבית המשפט.

בעת בחירת בדק בית מומלץ לדירה מקבלן יש לבחון את ניסיונו של בדק הבית, המחיר המבוקש, והאם יש לו ניסיון ספציפי עם בעיה שעלתה (נזילה משמעותית, סדק בקיר וכיוצ"ב), והאם הוא מומחה מטעם בתי משפט. אם אתם זקוקים להמלצות – תפנו אלינו ונשמח להמליץ על בדק בית לדירת קבלן.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין