אושר אלקיים משרד עורכי דין

עורך דין תכנון ובניה

תכנון ובניה הינה תת התמחות בתוך דיני המקרקעין. עורך דין תכנון ובניה הינו עורך דין מקרקעין העוסק באופן ספציפי בהליכי תכנון ובניה ובקיא בחוק התכנון והבנייה על מאות סעיפיו ונספחיו הרבים. 

כמו כן, על עורך דין תכנון ובניה לשלוט בחוקים הקרובים לחוק התכנון והבניה וכן בדיסציפלינות משיקות הנוגעות לתחום. מאמר זה יעסוק בתפקידיו של עורך דין תכנון ובניה ובדרכים בהן הוא יוכל לסייע לכם.

 

תפקידיו של עורך דין תכנון ובניה

עורך דין תכנון ובניה עוסק בהליכים שונים ומגוונים, הנוגעים כולם למקרקעין ולבנייה בהם. הליכים אלו יכולים להיות גדולים ומורכבים הנוגעים לחברות נדל"ן ענקיות, אך גם מינוריים יחסית הרלוונטיים לאנשים פרטיים עבור הצרכים שלהם.

במדינה צפופה כמו ישראל, בה הנדל"ן יקר כל כך, להליכי תכנון ובניה נודעת חשיבות יתירה, מה שהופך את עבודתו של עורך דין תכנון ובניה לקריטית יותר וחיונית יותר.

מבין תפקידיו הרבים של עורך דין תכנון ובניה, ניתן למנות את התפקידים הבאים:

  1. התחדשות עירונית – תמ"א 38 ופינוי בינוי;
  2. שינוי תב"ע והתנגדות לשינויי תב"ע;
  3. היטל השבחה ושאר השלכות מיסוי;
  4. שינוי ייעוד קרקע;
  5. סיוע ללקוחות פרטיים.

 

עורך דין מקרקעין המתמחה בתכנון ובניה יסייע ללקוחותיו בכל אחד מהליכים אלו. נעמיק כעת בהליכים המצוינים.

 

עורך דין לתכנון ובניה בהתחדשות עירונית

בישראל של היום מקודמות שתי תוכניות עיקריות של התחדשות עירונית – פינוי בינוי למתחמי מגורים ותמ"א 38. פינוי בינוי למתחמי מגורים הינה תוכנית במסגרתה מפונים מספר בניינים מדייריהם, הבניינים נהרסים ותחתם נבנים מבנים חדשים. 

בעלי הדירות במתחם המגורים הקודם מקבלים דירות חדשות בבניינים שייבנו. כמו כן, היזם יממן את הוצאות השכירות של בעלי הדירות בשנים בהן ייאלצו לצאת מביתם. לצורך ביצוע פינוי בינוי למתחמי מגורים, נדרשת מומחיות מיוחדת בדיני התכנון והבניה. יש להכריז תחילה על שטח כמיועד לפינוי בינוי, לאחר מכן יש לקבל אישורים לתוכניות המוצעות, לשנות את התב"ע, לקבל היתרי בניה ורק בשלב זה ניתן יהיה להתחיל בעבודות.

אשר על כן, כדי לצלוח את ההליך, יש להסתייע בעורך דין המתמחה בדיני תכנון ובניה.

 

תמ"א 38 הינה תוכנית לחיזוק מבנים בישראל. 

התוכנית, נחלקת לשתי תוכניות משנה. הראשונה, תמ"א 38/1, היא תוכנית במסגרתה מחוזק הבניין, היזם מוסיף לו קומות חדשות ושטחה של כל דירה מוגדל. במסגרת תמ"א 38/2, הבניין הישן נהרס ונבנה במקומו בניין חדש. בניגוד לפינוי בינוי למתחמי מגורים, כאן לא מדובר על מתחם אלא על בניין בודד. כמו כן, לא מבוצע פיתוח עירוני כולל אלא רק חידוש של הבניין.

לבסוף, שיעור ההסכמה הדרוש לפרויקט שונה מזה הדרוש להליכי פינוי בינוי למתחמי מגורים. תמ"א 38 אינה דורשת את אותם אישורים הדרושים לפינוי בינוי למתחמי מגורים. אולם גם לצורך ביצוע תוכנית זו, נדרשים אישורים נרחבים מוועדות התכנון המקומיות.

כמו כן, הרשויות תצטרכנה לאשר כי הבניין אכן נמצא מתאים לעבור תמ"א. אישורים אלו לא יגיעו מעצמם. יש לפעול באופן נכון ומדויק כדי לקבלם. מעבר לכך, ישנה חשיבות קריטית לקבלת האישורים תוך זמן סביר. רק עורך דין תכנון ובניה מקצועי ומנוסה יצליח לעשות כן.

 

עורך דין לשינוי תב"ע והתנגדות לשינוי תב"ע

תב"ע, תוכנית בניין עיר, כוללת תכנון מקיף של העיר ובעיקר הקצאת שטחים לייעודים מסוימים. במסמכי התב"ע ניתן לראות אילו שטחים מיועדים למגורים, לפארקים, למסחר או לחינוך. לעיתים, מתקבלת החלטה כי נכון לשנות את התב"ע. כך קורה כי שטחים שיועדו להיות פארקים פתוחים, למשל, עוברים הסבה תכנונית למגדלים.

פעמים רבות, התושבים מתנגדים לשינויים אלו. זכותם להביע את התנגדותם ולהגיש התנגדויות לשינוי תב"ע. התנגדויות לשינוי תב"ע תוגשנה בעזרת עורך דין תכנון ובניה המתמחה בתחום. לחלופין, ניתן יהיה להגיש בקשות לשינוי תב"ע בעזרת עורך דין תכנון ובניה.

 

עורך דין להיטל השבחה

שינוי תוכניות ופיתוח עירוני של אזור יכולים להוביל להשבחתם של הנכסים באותו אזור ובסביבתו. במקרים אלו, העירייה תטיל היטל השבחה על בעלי הדירות שנכסיהם הושבחו. מבלי להיכנס לשאלת מועדי התשלום והיקף התשלום שיידרש, נציין בקצרה כי עורך דין תכנון ובניה יוכל לפעול כדי להפחית את תשלומי היטל השבח שתחויבו בהם ואף לבטל לחלוטין את החבות בהיטל זה.

 

עורך דין לשינוי יעוד לקרקע

קרקעות בישראל מיועדות לשימוש מסוים. קרקע יכולה להיות מיועדת לשימוש חקלאי, מסחרי, למגורים וכן הלאה. מזה שנים, המנהל משנה ייעוד של קרקעות מייעוד חקלאי לייעוד למגורים. שינוי ייעוד זה מסב לבעלי הקרקע רווח עצום. עורך דין תכנון ובניה יקדם שינוי יעוד לקרקעות חקלאיות ויסב ללקוחותיו רווחי עתק.

 

סיוע ללקוחות פרטיים

לבסוף, עורך דין תכנון ובניה מסייע ללקוחותיו בשלל צרכים פרטיים שלהם. צרכים אלו יכולים להיות שינוי תוכניות לבית לשם סגירת מרפסת, פתיחת מרתף וכן הלאה. עורך דין תכנון ובניה יסייע ללקוחותיו בקבלת היתרים לאותן עבודות.

 

עו"ד לתכנון ובניה – אושר אלקיים

זקוקים לסיוע משפטי בהליכי תכנון ובניה? מעורבים בהליכים שכאלו שהסתבכו? פנו אל עו"ד אושר אלקיים לקבלת שירותים משפטיים מקיפים ומקצועיים בתחום. עורך דין אלקיים הינו משפטן וכלכלן המתמחה בדיני מקרקעין בכלל ובדיני תכנון ובניה בפרט. צרו קשר עם משרדו לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה והוציאו את תוכניות הבניה שלכם מהכוח אל הפועל.

עורך דין תכנון ובניה
עורך דין תכנון ובניה
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא עורך דין תכנון ובניה

עורך דין לתכנון ובניה עוסק בתחומים שנוגעים בתכנון העירוני וקידום הליכי תכנון שונים מרמת הבניין, ועד לערים שלמות, על כך המשתמע מכך. החל מקידום תוכנית, התנגדות לתוכנית, ייעוץ משפטי ועוד.

אם אתם זקוקים לעורך דין מומלץ לתכנון ובניה אתם מוזמנים לפנות למשרדנו ואנו נשמח לסייע. משרדנו בעל ניסיון רב שנים, אל מול לקוחות פרטיים ועסקיים, ועוסק בתחום בהצלחה רבה.

העלות של עורך דין לתכנון ובניה משתנה בהתאם לותק, הניסיון, המקצועיות והיקף השירות הנדרש על ידי הלקוח. העלות מתחילה ממאות שקלים בודדים לשעת ייעוץ, ועולה בהתאם להיקף העבודה הנדרש.

אם אתם עומדים בפני סוגיה של תכנון ובניה, בין אם קידום תוכנית, התנגדות לתוכנית, בחינת היטלי השבחה ו/או כל נושא אחר, אתם מוזמנים לפנות אל משרדנו ואנו נשמח להעניק לכם שירות מקצועי ומקיף, במחירים הוגנים וראויים.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין