אושר אלקיים משרד עורכי דין

מחיר למשתכן שכירות לטווח ארוך

תכנית מחיר למשתכן סייעה לזוגות צעירים רבים לרכוש דירות ברחבי הארץ. אולם מה עם זוגות שלא מעוניינים או לא יכולים לרכוש דירה אלא בשכירות לטווח ארוך? האם גם להם תוכניות הדיור הממשלתיות מציעות פתרון? התשובה היא שמזה שנים מקודם פרויקט "דירה להשכיר", פרויקט מחיר למשתכן לשכירות לטווח ארוך. המשיכו לקרוא וגלו כיצד דירה להשכיר מתנהלת ומי הזכאים להשתתף בפרויקט.

 

שכירות ארוכת טווח במחיר למשתכן – מה זה?

את מחיר למשתכן כולנו מכירים – המדינה מקצה קרקעות לקבלנים וליזמים באופן המוביל להוזלה משמעותית במחירי הדירות. מי שנהנים מהנחות אלו הם הזוגות הצעירים אשר רוכשים דירות במחירי מחיר למשתכן. פרויקט מחיר למשתכן, ששינה שמו מספר פעמים לאורך השנים, הינו חלק מתוכנית "דירה בהנחה" של משרד הבינוי והשיכון.

מחיר למשתכן אינו הפרויקט היחיד של המכרז במסגרת דירה בהנחה. לצד מחיר למשתכן, מקודם פרויקט "דירה להשכיר" לצורך השכרה דירות לטווח ארוך. במסגרת פרויקט דירה להשכיר, היזמים מקבלים את הקרקע מהמנהל במחיר מוזל. בתמורה, היזמים והקבלנים מתחייבים להקצות אחוז מסוים מהדירות שיבנו לטובת שכירות לטווח ארוך.

הדירות יושכרו למשתתפי הפרויקט במחיר נמוך יחסית ולאורך שנים. נפרט כעת אודות תנאי פרויקט דירה להשכיר, הלא הוא מחיר למשתכן לשכירות ארוכת טווח, וכן אודות תנאי הזכות להשתתפות במיזם דירה להשכיר.

 

דירה להשכיר – מה זה נותן

פרויקט דירה להשכיר מקנה לדיירים מספר יתרונות משמעותיים. ראשית, הזוכים נהנים מיציבות ומשכירות לטווח ארוך בניגוד למקובל בשוק השכירות בישראל. כל מי שהתגורר בדירות שכורות יודע עד כמה תנודתי שוק זה ובאיזו קלות ניתן שלא להאריך את החוזה לשנים הבאות. במציאות שכזו, יציבות היא נכס ויתרון עבור השוכרים בדירה להשכיר.

שנית, מחיר השכירות ידוע מראש ואינו נתון להעלאות שרירותיות. הרגולציה על חוזי שכירות בישראל נמוכה מאוד ולמעשה כמעט שלא קיימת. בעוד שבמדינות אחרות בהן חלות הגבלות על העלאות המחיר וכן המשכירים מחויבים לעמוד בתנאים דוגמת שיפוץ הדירה אחת ל-5 שנים, בישראל לא מצויים כללים שכאלו.

חשוב להדגיש כי לא מדובר בהכרח במצב בעייתי, שכן הכללים והמגבלות יוצרים מגרעות משל עצמם. עם זאת, המציאות הישראלית יוצרת מצב בו שוכרים נאלצים לספוג עליות דרמטיות בשכר הדירה. מחירי השכירות נמצאים בעליה ודבר אינו מגן על השוכרים בסוף השנה מפני העלאה משמעותית של שכר הדירה. פרויקט דירה להשכיר, מחיר למשתכן לשכירות ארוכת טווח, מציע פתרון גם לבעיה זו.

מחיר השכירות נקבע על פי הערכת שמאי ונשאר יציב למשך תקופות ארוכות, עם הצמדה למדד. כך, השוכרים יכולים לצפות את העליות בשכר הדירה ולדעת כי אף בעל בית לא יוכל לעשוק אותם. לבסוף, מי שיזכו בהגרלות דירה להשכיר, ייהנו מהנחה של 20% בשכר הדירה. שכר הדירה הראוי נקבע על פי הערכת שמאי ומהערכת שמאי זו מקוזזים 20% כך שהשוכרים ישלמו 80% בלבד ממחיר השוק של הדירה.

 

תנאי השכירות בדירה להשכיר

אם כן, תנאי השכירות בדירות "דירה להשכיר" הם:

  • שכירות במחיר הנמוך ב-20% ממחיר השוק;
  • הצמדה של המחיר למדד למשך 3 שנים;
  • לאחר 3 שנים תינתן לשוכרים אופציה להאריך את תקופת השכירות עד ל-10 שנים סך הכל. בכל הארכה תבוצע הערכת שמאי מחודשת לקביעת מחיר שכירות עדכני;
  • המחיר המחודש יוצמד למדד אף הוא, עד להערכת השמאי הבאה;
  • השוכרים יהיו זכאים להודיע על הפסקת הסכם השכירות בכל מועד, 60 יום לפני העזיבה.

 

זכאות לדירה להשכיר

הביקוש לשכירות ארוכת טווח בישראל עולה עשרת מונים על ההיצע. לכן, כדי להתמודד עם עודף הביקוש, הדירות בפרויקט דירה להשכיר מוקצות בשיטת ההגרלות, בדומה למחיר למשתכן. הזכאים להשתתף בהגרלות הם אנשים העומדים בתנאי הסף של תוכנית דירה בהנחה. כדי לעמוד בתנאי הסף, עליכם לעמוד בשני התנאים הבאים:

  • אין בבעלותכם דירה או נדל"ן אחר!
  • אתם נשואים / מתחתנים ב-3 חודשים הקרובים / ידועים בציבור / רווקים בני 35+

 

חשוב לציין כי קריטריונים דוגמת מספר ילדים והכנסות שהיו רלוונטיים בעבר, אינם משפיעים עוד על הזכאות. אם אתם עומדים בשני התנאים האמורים, כנראה שאתם זכאים להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן לשכירות לטווח ארוך, כלומר בפרויקט דירה להשכיר. כדי להגדיל את סיכויי הזכאות שלכם, מומלץ להתייעץ עם עו"ד מקרקעין מומחה בתחום.

 

דירה להשכיר – בין אגדות למציאות

לסיום, נסב את תשומת ליבכם לכך שפרויקט דירה להשכיר לא הצליח לצבור תאוצה כמצופה ובפועל מספר הפרויקטים המשווקים בתוכנית זו מצומצם למדי. שכירות לטווח ארוך עודנה נדירה יחסית, גם במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. עם זאת, אתם מוזמנים להיכנס לאתר הפרויקט, לבדוק את זכאותכם ולנסות לזכות בדירה ל-10 שנים דרך פרויקט דירה להשכיר.

 

מחיר למשתכן שכירות לטווח ארוך – אושר אלקיים משרד עורכי דין

מעוניינים להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן לשכירות ארוכת טווח? רוצים לוודא אם זהו אכן המסלול המומלץ עבורכם? אתם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות פרטי ההתקשרות בדף זה למשרד עו"ד אושר אלקיים. עו"ד אושר אלקיים הינו משפטן וכלכלן המתמחה בדיני מקרקעין ומחיר למשתכן ודירה להשכיר. עו"ד אלריים וצוות המשרד ישמחו לעמוד לרשותכם ולהעניק לכם את הייעוץ והייצוג הטוב ביותר בתחום.

מחיר למשתכן שכירות לטווח ארוך
מחיר למשתכן שכירות לטווח ארוך
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא מחיר למשתכן שכירות לטווח ארוך

המחוקק בשנים האחרונות מציע פתרון אפשרי למגורים באמצעות דירה להשכיר – המאפשר שכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח. זה מאפשר למי שידיו אינה משגת לרכישת דירה – לשכור דירה במקום איכותי במחיר נמוך.

(1) דמי שכירות חודשיים בסך הנמוך בכ-20% ממחיר השוק של דירה דומה; (2) דמי השכירות יוצמדו למדד המחירים לצרכן ל-3 שנים ממועד תחילת השכירות; (3) לאחר תום 3 שנים של שכירות השוכרים יוכלו להאריך ל-7 שנים נוספות, על בסיס הצמדה למדד; (4) לשוכרים הזכאות לסיים את ההתקשרות תוך 60 ימים בכל שלב.

תנאי הזכאות לתוכנית מינימליים: התנאי הבסיסי הוא שאין דירה בבעלותכם, והתנאי השני הוא עמידה בתנאי הזכאות לתוכנית בדומה לדירה בהנחה.

אושר אלקיים משרד עורכי דין בעל מומחיות בכל היבטי הנדל"ן בכלל, ומחיר למשתכן ודירה להשכיר בפרט. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל נושא באמצעות פרטי ההתקשרות באתר זה.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין