אושר אלקיים משרד עורכי דין

לקנות דירה באילת

זה לא סוד שבשנים האחרונות מחירי הדירות בישראל עולות באופן חד. התקווה של האנשים היא למצוא דירה למגורים או להשקעה, ואם להשקעה, אז כזאת שיכולה להניב תשואה גבוהה כמה שיותר.

לאור זאת, קניית דירה באילת עשויה להיות אופציה משתלמת ואיכותית למי שמחפש דירה להשכרה באילת. היא יכולה להיות דירה שבכל השנה תהיה מושכרת לאנשים פרטיים, ובחגים וחופשים, תוכלו לשהות שם בעצמכם ויחד עם בני משפחתכם.

 

מידע נדל"ן על העיר אילת

אילת היא העיר הדרומית ביותר לישראל ומהווה את נתיב הכניסה היבשתי מירדן אשר במזרח, וממצרים אשר בדרום. בפרק זה נעניק מידע כללי על העיר אילת והנדל"ן בה.

 

אילת אוכלוסייה

באילת יש אוכלוסיית קבע של כ-65,000 אנשים, אשר רובם חיים בעיר שנים רבות, בין אם נולדו וגדלו שם, ובין אם בחרו להגר ולהשתקע בעיר לאחר שביקרו בעיר.

מרבית האוכלוסיה באילת מורכבת מתושבי ישראל אשר החליטו להשתקע ולגדל שם את משפחתם. כך למשל על פי נתוני הביטוח הלאומי, מרבית התושבים בעיר (למעלה מ-62%) הם אנשים בגיל העבודה, כ-25% מתושבי העיר הם ילדים עד גיל 18, והיתר הם אזרחים ותיקים מעל גיל העבודה.

ולצד האוכלוסיה המקומית, ישנם אלפי מסתננים מאפריקה ועובדים זרים אשר השתקעו בעיר ועובדים בה, ולגביהם אין מידע קונקרטי. לאור עליית האוכלוסיה בעיר, יש כיום עשרות מיזמים ופרויקטים למגורים ומלונאות בעיר, אשר עשויים להגדיל את האוכלוסיה לכ-100,000 איש עד לשנת 2030.

אילת עיר התיירות

הנושא בו העיר אילת מפורסמת יותר מכל היא היות עיר התיירות של ישראל. מיקומה הדרומי בצמוד לים סוף, והיותה של העיר פטורה מתשלום מע"מ, הביא לשגשוג של תיירות פנים וחוץ, אשר מעשירה את קופת העיר ומאפשר הבאת עשרות אלפי נופשים מדי שנה.

בעיר אילת עשרות רבות של מלונות מרשתות גדולות דוגמת ישרוטל, מלונות דן ועוד, ועוד עשרות רבות של מלונות בוטיק, מתחמי הארחה, דירות AIRBNB ואכסניות נוער, אשר כולן מלאות עד אפס מקום בחודשי הקיץ החמים.

בתקופת הקורונה העיר ספגה מכה קלה, שכן תיירות החוץ פחתה משמעותית, אך לאחריה תיירות הפנים הובילה לעליית מחירים משמעותית בעלות המגורים ובעלות החופשה. ולאור העובדה שאין בישראל עיר תיירות שמשתווה לה, הציפייה היא למלונות מלאים בכל השנים הקרובות.

 

אילת מידע נדל"ן

לצד התיירות הענפה, קמו לא מעט פרויקטים אשר מציעים למכירה דירות מגורים ו/או דירות נופש, ומרבית הרוכשים הם אזרחי ישראל ו/או תושבי חוץ, אשר חיים מרבית הזמן מחוץ לעיר אילת. לקריאה נוספת על דירות נופש – אתם מוזמנים לקרוא עוד בקישור הבא

כיום באילת יש כ-30 פרויקטים לבנייה אשר יקימו אלפי דירות מגורים נוספות לעיר. הבנייה מתחלקת בין בניית דירות קטנות למגורים / לדירות נופש (דירות 2-3 חדרים), ובניית דירות למשפחה (4 חדרים ומעלה).

 

מע"מ על קניית דירה להשקעה באילת

אולי המאפיין הבולט ביותר של העיר אילת היא העובדה שמדובר בעיר היחידה במדינת ישראל בה לא משולם מע"מ על מוצרים ושירותים.

אך השאלה הגדולה ביותר היא – האם חל מע"מ על קניית דירה באילת? האם כאשר אני קונה דירה להשקעה באילת – אשלם מע"מ? האם חל מע"מ על קניית דירה מקבלן באילת?

התשובה לשאלות אלה מורכבת – ואנו כאן כדי להסביר.

מכירת שירותים מוצרים באילת אינה מחייבת תשלום מע"מ וזאת על פי חוק אזור סחר חפשי באילת (פטורים והנחות ממסים), תשמ"ה-1985. כמובן שלא כל השירותים והמוצרים פטורים מתשלום מע"מ, שכן אז היה פתח מס משמעותי לחסכון במס שלא כחוק, ולא לכך התכוון המחוקק.

בענייני מקרקעין, ובעניינים אלה ניתן למנות דירות מגורים, דירות להשקעה, דירות נופש, שטחים מסחריים ועוד, נקבע בסעיף 5 לחוק כי "מכירתם של מקרקעין המצויים באזור אילת תהא פטורה ממס ערך מוסף", כלומר – אם אתם עומדים בפני קניית דירה באילת, אתם לא אמורים לשלם מע"מ עבור רכישת הדירה ו/או עבור ההשקעה.

אך מה קורה אם מדובר במקרקעין שנרכשים באילת על ידי חברה (איגוד מקרקעין) שמקום מושבה אינו באילת? או במקרה של רכישת דירה באילת במסגרת מכרז של שירות הביטחון ו/או עמידר?

במקרה בו טיפלנו במשרדנו ביקש לקוח לרכוש דירות במסגרת מכרז של משרד הבטחון. לאחר בחינה של הנושא, גילינו כי אם יבחר לרכוש את המקרקעין באילת באופן בו הוא ביקש לרכוש אותם – היה יכול לחול מע"מ בעת רכישת המקרקעין, מה שהיא הופך את העסקה ללא כדאית.

לאחר ייעוץ בנושא מע"מ באילת, שינינו את מבנה העסקה כך שהגשת ההצעה לא תקים את החובה לתשלום מע"מ עבור קניית הדירה וכך היה.

 

עורך דין קניית דירה באילת

לאחר שהחלטתם לקנות דירה באילת, עליכם לבחור עורך דין שייצג אותכם בעסקת הרכישה. מי עורך הדין הנכון? האם כדאי לשכור עורך דין מקומי?

לשיטתנו – רק במקרים בהם אתם גרים בעיר אילת ומתכננים לרכוש דירה בבית משותף (שהיא לא דירת גן או פנטהאוז יקר), בעסקה שעלותה לא גבוהה מ-1,000,000 ₪  – יש יתרון לעורך דין מקומי בקניית דירה באילת. בכל מקרה אחר – עליכם לקחת עורך דין מנוסה ומקצועי אשר מנוסה ברכישת נכסים מורכבים, כמו משרדנו.

כך למשל, בעת רכישת דירות נופש, ישנם הסכמים מיוחדים החלים בעסקה שעל עורך הדין שלכם להיות בקיא ומנוסה בקריאתם. לדוגמה, באחד המקרים בהם טיפל משרדנו ברכישת דירת מגורים בפרויקט פרויקט בראון 42, כמו גם פרויקטים מצוינים אחרים בנבנים בעיר, במסגרתו ייצגנו רוכשים בעת רכישת דירה להשקעה באילת.

לקנות דירה באילת
לקנות דירה באילת
לשיתוף המאמר לחצו:

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין