אושר אלקיים משרד עורכי דין

כמה עולה לעשות צוואה

כולנו רוצים לדעת מה יקרה לרכוש שלנו אחרי 120, וכיצד הוא יתחלק. הדרך לעשות זאת היא, כידוע, לכתוב צוואה.  צוואה לא כותבים לבד, למרות שהדבר אפשרי על פי חוק, אלא בעזרת עורך דין. כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין, והאם עשיית צוואה כרוכה בהוצאות נוספות?

 

כתיבת צוואה אצל עורך דין

לכתוב צוואה זה עסק מורכב. כתיבת צוואה דורשת שליטה בדרישות המשפטיות מהצוואה, מיומנות וניסיון בכתיבת צוואות כדי לכתוב צוואה אשר באמת תועיל ולא תזיק חלילה, וכן הבנה עסקית מעמיקה בהשלכות חלוקת הרכוש על פי הצוואה. אשר על כן, נכון לתת לעורך דין לכתוב את צוואתכם. אתם, כמובן, תסבירו לעורך הדין כיצד ברצונכם לחלק את הרכוש שלכם. עורך הדין יהפוך את רצונכם להוראות צוואה קונקרטיות ויעלה אותן על הכתב. ככל שיש בבעלותכם נכסי מקרקעין, רצוי כי עורך הדין לא יתמחה רק בדיני צוואות וירושות אלא יהיה גם עורך דין מקרקעין מומחה.

 

כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין

עשיית הצוואה אינה עניין של מה בכך.

על עורך הדין לנסח צוואה מדויקת, אשר תיצור וודאות משפטית ותמנע סכסוכים אפשריים בין היורשים. עליו לכתוב צוואה כזו שלא ניתן יהיה לערער עליה, תגשים את רצונו של המצווה, אך לא תוציא שלדים מהארון ותעורר את חמתם של מי שציפו לקבל חלק גדול יותר בירושה.

עם זאת, לעיתים, רצון המצווה הוא פשוט יחסית, אף יורש לא מנושל, לפחות לא בצורה משמעותית, ומצבת הנכסים של המוריש ברורה לכל. במקרים אלו, עשיית הצוואה לא תהיה מסובכת במיוחד ותוכל להיעשות תוך זמן קצר יחסית.

עלות עשיית הצוואה אצל עורך הדין תלויה, במידה משמעותית, במורכבות הצוואה. כמו כן, המחיר יושפע ישירות מיוקרתו של עורך הדין ומהמוניטין שלו. עורכי דין רבים גובים תעריף שעתי, הנע בין 500 ₪ לשעה + מע"מ, לבין 1,500 ₪ + מע"מ. כמובן כי אלו מחירים כללים בלבד וכל עורך דין גובה תעריף שעתי בהתאם לנסיבות הספציפיות.

לחלופין, עורך הדין יוכל לגבות תעריף כללי עבור עריכת הצוואה.

לרוב, כאשר מדובר בצוואה פשוטה, עלות עריכתה תעמוד על 1,500 עד 4,000 שקלים ואף יותר מכך במקרים מסובכים. במקרים מסובכים, בהם עריכת הצוואה דורשת עבודה משפטית מקיפה, בירור מצב משפטי של נכסים, סילוק עיקולים וניהול הליכים משפטיים, עלות עריכת הצוואה תעלה באופן משמעותי.

המחיר של צוואה הוא משני

אמנם ישנם פערים משמעותיים בין התעריפים של עורכי הדין השונים, אך חשוב לזכור כי שכר הטרחה שתשלמו הוא משני יחסית. חשובה הרבה יותר עבודה משפטית נכונה, מאשר חיסכון של כמה אלפי שקלים בתשלום לעורך הדין. זכרו זאת בבואכם למצוא עורך דין עבורכם, שכן הזול עשוי לעלות ביוקר!

 

צוואה בפני רשות – חתימה נוטריונית

אחת הדרכים לעשות צוואה היא לעשות אותה בפני נוטריון. במקרה שכזה, נדרשת חתימתו של הנוטריון על הצוואה. התעריף לחתימה זו קבוע בחוק ונכון לשנה זו, עומד על 259 שקלים. מחיר זה יתווסף לשכר הטרחה שתשלמו לעורך הדין על עשיית הצוואה.

 

אגרת הפקדת הצוואה אצל הרשם

ניתן ואף מומלץ להפקיד צוואות אצל הרשם לענייני ירושה. ההפקדה תוביל לכך שעם מותו של אדם ניתן יהיה לאתר את צוואתו ולא יהיה צורך למסור אותה לרשם ולהוכיח כי זו אכן צוואתו של המצווה. גם הפקדה אצל הרשם עולה כסף. על מפקיד הצוואה לשלם אגרה בסך 115 שקלים. אגרה זו אינה תחליפית לאף אחד מהתשלומים שהוצגו, אלא מתווספת על גבם.

 

עו"ד אושר אלקיים צוואות וירושות

מחפשים עורך דין שיכתוב עבורכם צוואה במחירי שפויים, מבלי להתפשר על האיכות המשפטית? עו"ד אושר אלקיים הוא הכתובת עבורכם. עורך דין אלקיים בעל ניסיון ארוך שנים בעולמות הצוואות והירושות וייצג לקוחות מרוצים רבים בתחום. עם עו"ד אלקיים, תוכלו לדעת כי רצונכם ימומש בבוא היום, מבלי שיגרמו סכסוכים מיותרים.

כמה עולה לעשות צוואה
כמה עולה לעשות צוואה

 

לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא כמה עולה לעשות צוואה

עלות צוואה בסיסית מתחיל ב-1,500 ₪ ומאמיר בהתאם למורכבות המקרה. עלות עריכת צוואה משתנה בין עורך דין אחד למשנהו, ובהתאם לדרישות המשפטיות.

עלות הצוואה משתנה בהתאם למורכבות הצוואה ודרישת עורך הדין. עורכי דין מנוסים עורכים צוואה אשר מטרתה לנסות ולבטל כל התנגדות עתידית, ועל כן לניסיון ולמוניטין משקל רב.

אם אתם זקוקים לעורך דין מומלץ לעריכת צוואה – אתם מוזמנים לפנות אל משרדנו על מנת לקבל הצעת מחיר הוגנת ושירות מיידי. משרדנו נמצא בראשון לציון, אך אנחנו עורכים צוואות בכל חלקי הארץ בהתאם לדרישת הלקוח.

לצערנו הרב, אנשים צוברים נכסים רבים בחייהם, אך חוסכים בתשלום לאיש המקצוע החשוב ביותר שידאג לעזבונם. החיסכון מושך אליו עורכי דין מנוסים פחות, וצעירים יותר, אשר עשויים להוביל לטעויות, ובהכרח לכישלון של הצוואה והוראותיה.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין