דירות סטודנטים להשקעה

דירות סטודנטים להשקעה מהוות פתרון אולטימטיבי עבור אלו המחפשים להיכנס לשוק הנדל"ן הישראלי ומתקשים לעשות זאת עקב המחירים הגבוהים בשוק. מהן דירות סטודנטים? היכן הן ממוקמות? האם כדאי להצטרף לקבוצת רכישה של דירות סטודנטים? המשיכו לקרוא וגלו.

 

דירות סטודנטים להשקעה – מה זה בכלל?

בישראל לומדים מאות אלפי סטודנטים, רובם בשנות ה-20 לחייהם. ככלל, אותם סטודנטים לא מחזיקים דירה בבעלותם, שכן לא הספיקו לייצר הון מספיק לרכישת דירה – במיוחד לא באיזורי הביקוש. ככל שהם אינם לומדים במוסד לימודים הסמוך לבית הוריהם, ולעיתים אף אם מוסד הלימודים קרוב להורים אך ברצונם לצאת מהבית, אותם סטודנטים יחפשו לשכור דירה הסמוכה לאוניברסיטה או למכללה בה הם לומדים.

הסטודנטים יכולים, כמובן, לשכור דירות בשוק החופשי בעיר ורבים עושים כן, אולם מדובר בפתרון יקר שלא כל הסטודנטים יכולים לעמוד בו. כמו כן, האוניברסיטאות עצמן, ואף חלק מהמכללות, מציעות מגורים במעונות לסטודנטים. עם זאת, על פי רוב הביקוש למעונות עולה באופן משמעותי על ההיצע ולאוניברסיטאות אין די דירות להציע לסטודנטים שלהם. במצב דברים זה, התעורר צורך אמיתי במציאת פתרונות דיור לסטודנטים. יזמים פרטיים זיהו את הצורך והביאו פתרון, אשר מקובל מזה שנים בחו"ל, אלינו לארץ – דירות סטודנטים בעיר.

אותם יזמים בונים בניין ובו דירות קטנות יחסית, עם חדר שינה אחד או שניים. היזם יציע את הדירה לשכירות כשהיא מרוהטת ומאובזרת, וכל שנותר הוא להיכנס לדירה ולהתגורר בה. הדירות לא תוצענה לשכירות בשוק החופשי לכל מי שמעוניין בהן, אלא לסטודנטים בלבד – וכאלו שיציגו אישור ממוסד הלימודים.

דירות סטודנטים אלו מהוות פתרון מושלם עבור הסטודנטים המחפשים מגורים נוחים עבורם, בדירות מאובזרות ובמחירים סבירים יחסית. הסטודנטים אינם צריכים דירות גדולות דוגמת אלו המוצעות בשוק החופשי. אין להם, בהכרח, עניין במטבח גדול או בסלון מרווח. הם מעדיפים דירה פונקציונלית שתשרת אותם ותאפשר להם להתגורר בסמוך למקום הלימודים שלהם. על כן, מי שמחפשים לרכוש דירות סטודנטים להשקעה, ימצאו אותם ברוב המקרים בסמוך למוסדות לימוד אקדמאיים או במרכזי ערים בהן מצויות אוניברסיטאות או מכללות. חיפה, ערי המרכז ובאר שבע הן רק חלק מהמקומות בהן ניתן יהיה למצוא פרויקטים של דירות סטודנטים להשקעה.

 

דירות סטודנטים להשקעה – פתרון זול בשוק הנדל"ן?

דירות סטודנטים להשקעה אינן מהוות הזדמנות אך מבחינת הסטודנטים, אלא גם מבחינת המשקיעים עצמם. זאת, מכיוון שהיזמים מוכרים את דירות הסטודנטים הקטנות למשקיעים פרטיים או לקבוצות רכישה, ומזמנות למשקיעים פוטנציאל להשקעה בנדל"ן במחירים זולים. כאמור, דירות הסטודנטים קטנות יחסית ועל פי רוב גודלן אינו עולה על 40-50 מטרים רבועים. כאשר מדובר בדירות בערים מחוץ למרכז, דוגמת חיפה או באר שבע, הדבר יאפשר למשקיעים לקנות דירה במחיר הנמוך ממיליון שקלים, דבר הנחשב כבר לנדיר בשנים האחרונות.

מעבר לכך, המשקיעים יוכלו להיות שקטים באשר לתשואה שלהם מהשכירות. הדירות משווקות לסטודנטים במחירים נוחים יחסית, מה שיוצר ביקוש גבוה ויציבות בתשואה. למי שאין הון רב להשקעה בשוק הנדל"ן ומעוניין ביציבות בתשואה – דירות סטודנטים להשקעה מהוות אפיק השקעה מעולה.

 

מה התשואה מדירת סטודנטים להשקעה?

הרבה מאוד אנשים שמעוניינים לרכוש דירת סטודנטים להשקעה מתעסקים בשאלה – האם ההשקעה היא רווחית? מה התשואה המקובלת על דירת סטודנטים? התשובה היא משתנה בהתאם לאופי האזור וליוקרתו של הפרויקט. כך למשל יש להביא בחשבון כי הדירה תהיה מושכרת, ככל הנראה, לתקופה של 11 חודשים (ולעיתים רק 10 חודשים) ולא ל-12 חודשים. הסיבה לכך היא שההשכרה היא לא לסטודנט ספציפי, אלא לסטודנט שעשוי להתחלף מדי שנה. כלומר – התשואה הכללית יורדת באופן טבעי.

דבר נוסף שצריך להביא בחשבון היא שיותר ויותר סטודנטים עוברים ללימודים מקוונים – מה שמאפשר לימודים במקום המגורים הטבעי. המשמעות היא שאדם שלא צריך להגיע לשיעורים מדי יום בשבוע וזה חוסך את הצורך במעבר מגורים לעיר הלימודים.

נושא אחרון שצריך להביא בחשבון הוא שינויים חברתיים וביטחוניים – כך למשל ישנו פרויקט סטודנטים מאוד איכותי באיזור הצפון שנבנה, נמכר, והיה אמור להיות מאוכלס ב-100% – אבל עקב מלחמת חרבות ברזל בוטלו הלימודים וכל הסטודנטים ביטלו את ההתחייבויות שלהם. דבר זה מוביל לאובדן הכנסה משמעותי של הרוכשים.

לאור האמור לעיל, יש להביא בחשבון כי התשואה הממוצעת של דירת סטודנטים מגיעה לכ-3.5% עד 6% בשנה. האחוזים משתנים בהתאם למיקום, יוקרת הפרויקט ופרמטרים נוספים.

 

דירות סטודנטים וקבוצות רכישה

לא אחת, דירות הסטודנטים מוצעות למכירה דרך קבוצות רכישה. חשוב לדעת כי רכישת דירות סטודנטים להשקעה דרך קבוצת רכישה יכולה להיות מסוכנת ולהסב לכם הפסדים משמעותיים. רכישה דרך קבוצת רכישה כרוכה בסיכונים, משפטיים ועסקיים. לא אחת, תחלופנה שנים רבות עד שתקבלו את הנכס בפועל.

מעבר לכך, אתם עלולים להיות מופתעים מתשלומים שיתווספו למחיר עם הזמן, עיכובים והפסקות בניה ועוד. כל אלו הופכים את הרכישה של דירות סטודנטים להשקעה דרך קבוצות רכישה ללא כדאית במיוחד, ולמצער לאירוע המצריך ליווי משפטי וייעוץ צמוד. על כל פנים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקרקעין ולוודא שהעסקה אכן בטוחה.

 

מיסוי דירת סטודנטים להשקעה

תשומת לב לנתון הבא – יש הבדל מאוד משמעותי בין דירת מגורים ובין דירת סטודנטים. המשמעות יכולה להיות משמעותית מבחינת מיסוי!

מס רכישה – אם מדובר בדירת מגורים – הרי שמס הרכישה הוא בהתאם למיסוי של היחיד – האם יש דירה נוספת או אין וכיוצ"ב. אם מדובר בדירת סטודנטים – הרי שמס הרכישה יהיה בסכום של "רכישת זכות אחרת" – כלומר 6% מהשקל הראשון.

מס שבח – אם מדובר בדירת מגורים – הרי שמס השבח יכיל את היתרונות של דירת מגורים – פטור ממס שבח לדירה יחידה, פטור ליניארי וכיוצ"ב. אם מדובר בנכס שאינו דירת מגורים – הרי שהמשמעות היא שמס השבח שעשוי לחול הוא ללא פטורים והנחות.

 

אושר אלקיים משרד עו"ד

מעוניינים להיכנס לשוק הנדל"ן? חושבים לעשות זאת דרך רכישת דירת סטודנטים להשקעה? מתלבטים על קבוצת רכישה?

פנו אל עו"ד אושר אלקיים לקבלת ייעוץ מקיף ומקצועי בנושא ותוכלו לבצע עסקאות יעילות ובטוחות. לעו"ד אלקיים ניסיון רב בתחום והודות לליווי המקצועי שלו, תוכלו להחליט האם הרכישה משתלמת עבורכם וכן לבצע אותה לאחר מכן על הפן הטוב ביותר.

דירות סטודנטים להשקעה
דירות סטודנטים להשקעה
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא דירות סטודנטים להשקעה

דירת סטודנטים להשקעה היא דירת מגורים אשר על פי התכניות החלות במקרקעין תשמש למגורי סטודנטים בלבד.

אין מדובר בדירת מגורים סטנדרטית והיא כפופה לשורה של הסכמים ותנאים השונים מדירת מגורים, למשל חוזה ניהול הסכם שכירות קבוע ותנאים נוספים.

התשואה של דירת סטודנטים להשקעה מורכבת ממספר פרמטרים: המיקום של הפרויקט, איכות הבנייה של הפרויקט, כמות הדירות המוצעת להשכרה, העיר בה נמצא הפרויקט, ה מוסד הלימודים שבו לומדים הסטודנטים. הממוצע של תשואה בדירת סטודנטים להשקעה הינו בן 3.5 % לבין 7% מדי שנה.

מבחינת מס רכישה אם מדובר בדירת מגורים רגילה הרי שהיא נכנסת למצב את הנכסים והדירות של הרוכש היחיד ויחולו מדרגות מס רכישה של דירה אם מדובר בנכס אחר הרי שמאס הרכישה יחול ב-6% מן השקל הראשון.

מבחינת מס שבח אם מדובר בדירת מגורים רגילה הרי שהיא זכאית לה פטורים והנחות מוקנות לדירות מגורים (פטור ממס שבח דירה יחידה מס שבח ליניארי), ואם לא מדובר בדירת מגורים הרי שיחול מס שבח מלא מהשקל הראשון לרבות של 4% מדי שנה.

אם אתם עומדים בפני רכישת דירת סטודנטים להשקעה בכל חלקי הארץ הרי שמומלץ לעשות זאת לאחר שבדקתם את הפרויקט לחלוטין מתחילתו ועד סופו באמצעות עו"ד שלכם ומטעמכם.

משרד עורכי דין בדק השקעות רבות בדירות סטודנטים להשקעה ויסייע בכל ההיבטים הקשורים ברכישה הזאת באופן מיידי ובמחירים מעולים אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום ונשמח לסייע.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין
משרדינו ברשתות החברתיות:
יצירת קשר: