אושר אלקיים משרד עורכי דין

דירה בהנחה משפרי דיור

דירה בהנחה הינה תוכנית ממשלתית שמטרתה לאפשר דיור בהישג יד לאזרחי ישראל. התוכנית מציעה דירות למכירה ולהשכרה ארוכת טווח במחירים מוזלים לאוכלוסיית היעד. אוכלוסיית היעד היא, על פי רוב, מי שאין בבעלותם נדל"ן. עם זאת, קיים גם מסלול דירה בהנחה למשפרי דיור שמטרתו לאפשר למשפחות צעירות לשפר את המגורים שלהם במחיר מופחת.

 

דירה בהנחה – המסלולים השונים

כולנו מכירים כבר את תוכנית דירה בהנחה, התוכנית במסגרתה משווקות דירות מוזלות בישראל. התוכנית מפעילה מסלולים שונים, שאף התחלפו לאורך השנים, שמטרתם לאפשר למי שלא היו מצליחים לרכוש דירה בדרך אחרת לעשות זאת, במחירים נמוכים ממחיר השוק.

המשותף לכל המסלולים הוא שמטרתם לאפשר דיור בהישג יד. כמו כן, מבין כל הזכאים להשתתף בתוכנית מוגרלים אלו שיזכו בדירות ויוכלו לממש את זכאותם.

 

מחיר למשתכן

מסלול הדגל של התוכנית הוא מסלול מחיר למשתכן. במסגרתו, רשות מקרקעי ישראל יצאה במכרזים למכירת קרקע לבניית דירות. הזוכה הוא הקבלן אשר מתחייב למכור את הדירות לקונים במחיר הנמוך ביותר, ועומד כמובן ביתר תנאי המכרז. כך, הדירות נמכרות לקונים במחיר נמוך יחסית.

מחיר מופחת ומחיר מטרה

מחיר מופחת ומחיר מטרה הינם היסטוריים של מחיר למשתכן, במסגרתם הקרקעות משווקות בדרכים אחרות וההנחות לרוכשים משתנות אף הן. עם זאת, בסופו של דבר, מטרתם של המסלולים זהה לזו של מחיר למשתכן.

 

"דירה להשכיר"

"דירה להשכיר" הינו מסלול נוסף ושונה במסגרת דירה בהנחה. מסלול זה מציע לציבור דירות לשכירות ארוכת טווח של 10 שנים, במחיר הנמוך ממחיר השוק וצמוד למדד. עם זאת, הצלחת הפרויקט מוגבלת ובפועל לא נפתחו מספיק פרויקטים כמצופה במסגרת מסלול דירה להשכיר.

 

דירה בהנחה – מי זכאי

התנאי הבסיסי ביותר להשתתפות ברוב ההגרלות, הוא שאין בבעלותכם יותר משליש דירה או שלא הייתה בבעלותכם שליש דירה ב-3 השנים האחרונותבנוסף, עליכם להיות נשואים, ידועים בציבור, עומדים להינשא תוך 90 יום, הורים או רווקים בגיל המתאים. רק מי שעומדים בשני התנאים יוכלו להשתתף בהגרלות.

 

דירה בהנחה למשפרי דיור – מתי אפשר

כאמור, מי שבבעלותו דירה לא יהיה זכאי להשתתף בתוכנית דירה בהנחה. עם זאת, ישנו מספר מוגבל של פרויקטים הפתוחים גם למשפרי דיור. דירה בהנחה למשפרי דיור הינה מסלול שנועד לאפשר למשפחות צעירות לעבור לדירה מתאימה יותר עבורם. כך, דירה בהנחה למשפרי דיור מרחיבה את מעגל הזכאים להשתתף בהגרלות.

 

תנאים להשתתפות

מי שמעוניינים להשתתף בהגרלות דירה בהנחה למשפרי דיור, צריכים לעמוד בתנאים הבאים:

  • הם יימכרו את הדירה שבבעלותם תוך 12 חודשים מיום האכלוס של הדירה.
  • מי שהיו בבעלותם יותר מדירה 1 ב-3 השנים האחרונות
  • ככל שהדירה שבבעלותם נרכשה במסגרת מחיר למשתכן, ניתן יהיה להשתתף שוב בהגרלות רק אם חלפה התקופה בה אסור למכור את הנכס (7 שנים מהזכייה / 5 שנים מיום שהדירה מוכנה).

 

משפרי דיור שאינם עומדים בכל התנאים הללו, לא יוכלו לקחת חלק בהגרלות דירה בהנחה למשפרי דיור. עם זאת, לעיתים ההגדרות אינן נוקשות מאוד ובעזרת עו"ד מקרקעין תוכלו להציג את הנתונים כך שתעמדו בתנאים האמורים ותהיו זכאים להשתתף בהגרלה.

 

תנאים מגבילים לדיור בהנחה משפרי דיור

לא פעם אתם עשויים לשאול את עצמכם לגבי מהות של זכות מסוימת במקרקעין והאם היא מגבילה ו/או מבטלת את הזכות להשתתף בפרויקט. כך למשל, חשוב לציין כי יש מספר תנאים שמוציאים מתוכן את המשתתפים בתוכנית כך שלא יוכלו לקחת בה חלק.

דוגמה אחת היא חברי קיבוץ! – חברי קיבוץ אינם רשאים להירשם לתוכניות של דיור בהנחה ואפילו לא להשתתף בתוכניות אלה כמשפרי דיור.

דוגמה נוספת היא בעלות בקבוצת רכישה – כך שלמרות שמדובר בבעלות בזכות ולא בדירה – הרי שחברי התוכנית אינם רשאים להסתיר מידע זה ואם יתגלה תנאי הזכאות ישללו ממנו.

דוגמה אחרונה היא בעלות בקרקע המיועדת לבנייה עצמית – כך אם יש בידכם קרקע שנרכשה ו/או התקבלה בירושה – הרי שהזכאות שלכם תישלל ואסור יהיה לכם להשתתף בתוכנית של דיור בהנחה למשפרי דיור.

 

איתור פרויקטים

לפני הרשמה להגרלה, חשוב לשים לב כי היא אכן פתוחה גם למשפרי דיור ולא רק לחסרי דיור. לשם כך, מומלץ להיכנס לאתר ההרשמה להגרלות של משרד הבינוי והשיכון וללחוץ על הכותרת "הרשמה להגרלות". בשלב זה, תיפתח רשימת ההגרלות. מצאו במסנני החיפוש את מסנן הזכאות והגדירו כי יוצגו אך ורק פרויקטים של דירה בהנחה למשפרי דיור. כך, תוכלו למצוא את הפרויקט בשבילכם.

 

דירה בהנחה משפרי דיור – אושר אלקיים משרד עורכי דין

זקוקים לייעוץ משפטי לצורך דירה בהנחה למשפרי דיור? מתלבטים אם כדאי לכם להיכנס לפרויקט והאם מותר לכם לעשות כן? פנו אלינו במשרד עו"ד אושר אלקיים לקבלת שירות וייעוץ בנושא. צוות המשרד יעמוד לרשותכם במטרה שתבחרו את הבחירות הנכונות ביותר בתחום.

דירה בהנחה משפרי דיור
דירה בהנחה משפרי דיור
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא דירה בהנחה משפרי דיור

  1. הזכאי/ים יימכרו את הדירה שבבעלותם תוך 12 חודשים מיום האכלוס של הדירה; (2)  מי שהיו בבעלותם יותר מדירה 1 ב-3 השנים האחרונות; (3) ככל שהדירה שבבעלותם נרכשה במסגרת מחיר למשתכן, ניתן יהיה להשתתף שוב בהגרלות רק אם חלפה התקופה בה אסור למכור את הנכס (7 שנים מהזכייה / 5 שנים מיום שהדירה מוכנה);

ישנן שלוש דוגמאות בולטות השוללות זכאות מחברי התוכנית: (1) חברות בקיבוץ; (2) בעלות בקבוצת רכישה; (3) בעלות במגרש המיועד למגורים.

ניתן לאתר את הפרויקטים באתר של משרד הבינוי והשיכון, בלשונית ההגרלות הקיימות. באחת הלשוניות יצויין את תנאי ההשתתפות. כאשר רשום "מחוסרי דיור" הרי שהפרויקט לא מיועד למשפרי דיור, ועל כן עליכם להירשם רק לפרויקטים מסוג "חסרי דיור").

אם אתם עומדים בפני רכישה ו/או מכירה של דירה בדיור בהנחה – אתם מוזמנים לפנות אל אושר אלקיים משרד עורכי דין ואנו נשמח לסייע בזמינות מיידית ומחירים הוגנים.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין