עורך דין ריטיינר

עורך דין ריטיינר או עורך דין "In House" מה עדיף? מה היתרונות של עורך דין ריטיינר? האם עדיף לעבוד עם עורך דין במתכונת ריטיינר או בשכר טרחה שעתי? מה המשמעות בכלל של עורך דין ריטיינר? על שאלות אלו ואחרות נענה במאמר זה. המשיכו לקרוא – ומצאו את כל התשובות.

 

שכר טרחת עורך דין

בשוק עורכי הדין יש מספר שיטות לתמחור של עבודה משפטית. פעמים רבות, שכר הטרחה של עורך הדין נקבע באופן שעתי – הלקוח ישלם לעורך הדין שלו על כל שעת עבודה. הסכום שישלם תלוי בטיב השירות, כמו גם בטיב עורך הדין, מידת הניסיון שלו והמיצוב של עורך הדין בשוק. כך למשל, עבור שעת עבודה של מזכירה או מתמחה ישלמו סכום שהוא פחות משל עורך דין, שהוא בתורו יהיה נמוך משל שותף או מייסד.

פעמים אחרות השכר אינו שעתי, אלא תלוי במאפייני העסקה. כך, למשל, עורך דין מקרקעין יכול לתמחר שירותים משפטיים לקניית או למכירת דירה, כאחוז מסוים מתוך מחירה של הדירה. עורך הדין יוכל, למשל, לגבות שכר טרחה בגובה 1% פלוס מע"מ עבור שירותים משפטיים לרכישת דירה או שהוא יכול לגבות סכום נמוך או גבוה מכך.  כמו כן, בדיני נזיקין מקובל לקבוע שכר טרחה כאחוז מסוים מתוך הפיצויים שיתקבלו.

לצד כל שיטות התמחור האמורות, קיימות דרכים נוספות לקביעת שכר טרחת עורך דין. שיטות אלו רלוונטיות למקרים בהם השירות הוא מתמשך ורצוף, ולא מוזמן אד הוק. במצב שכזה, ניתן יהיה להעסיק עורך דין ריטיינר או עורך דין In House, כפי שנפרט עכשיו.

 

מה זה עורך דין In House?

עורך דין אין האוז (עורך דין הבית") הוא עורך דין העובד עבור חברה מסוימת, ומקבל משכורת ממנה. הוא בעצם עורך דין שכר של החברה, וכמעט כל החברות הגדולות במשק, כמו גם חברות בינוניות וקטנות רבות, מעסיקות עורכי דין מבית.

עורכי דין אין האוז מעניקים לחברה, ורק לחברה (כלומר לא ללקוחות חיצוניים!), שירותים משפטיים שוטפים. עורך דין אין האוז יערוך התקשרויות חוזיות עבור החברה, יפתור סכסוכים משפטיים שלה, ינהל רכש, יסדיר זכויות במקרקעין ועוד. על פי רוב, כאשר יתגלעו סכסוכים משפטיים גדולים, החברה לא תסתמך על עורך הדין שלה בלבד אלא תפנה למשרד חיצוני שיטפל באותו התיק, בתמחור שעתי.

 

מה זה עורך דין ריטיינר?

לעומת עורך דין אין האוז, עורך דין ריטיינר אינו עורך דין של החברה אלא עורך דין פרטי חיצוני לחברה.

עם זאת, בדומה לעורך דין ריטיינר, החברה (או אדם פרטי כמובן) תשלם לעורך הדין שכר טרחה חודשי קבוע. בתמורה, עורך הדין יספק לחברה את כלל השירותים המשפטיים השוטפים וכן שירותים משפטיים נוספים בעת הצורך. לעיתים קרובות השירות יכלול "בנק" שעות מסוים, שאם היקף העבודה יעלה עליו, יהיה תשלום מופחת לאור הריטיינר.

לעיתים, הריטיינר יכלול את מתן כלל השירותים המשפטיים לחברה. במקרים אחרים, ההסכם בין עורך הדין לבין החברה יקבע כי עורך הדין יספק שירותים משפטיים שוטפים תמורת הריטיינר, וככל שיידרשו שירותים משפטיים נוספים החברה תשלם לעורך הדין עבורם תשלום נוסף.

 

עורך דין ריטיינר – תכנון נכון מראש

פעמים רבות, בעלי עסקים וחברות נזקקים לשירותים משפטיים כאשר צצות בעיות משפטיות בהתנהלות שלהן. שכירת שירותיו של עורך דין ריטיינר מאפשרת לחברות לעבוד נכון כבר מהשלב הראשון ולא ליפול לבעיות משפטיות בהמשך הדרך. סוף מעשה – במחשבה תחילה.

 

הסכם ריטיינר איכותי ומקיף

תנאי ההתקשרות בין החברה או האדם הפרטי לבין עורך דין ריטיינר נקבעים בהסכם חתום שיערכו הצדדים.  חשוב לערוך הסכם זה באופן מקצועי ומדויק, שכן הוא ישמש כבסיס להמשך ההתקשרות בין הצדדים. יש לתת את הדעת לסכום הריטיינר החודשי, לסל השירותים שתקבלו בתמורה למחיר זה, לדרכים להפסקת ההתקשרות, ועוד. בעיות בחוזה בין הצדדים עלולות להוביל לסכסוכים ועימותים בעתיד. כמובן שתרצו להימנע מכך, בעזרת עריכת הסכם יסודי ומקיף.

 

עורך דין ריטיינר או עורך דין אין האוז?

כפי שניתן לראות, ישנם מאפיינים דומים בין עורך דין ריטיינר לבין עורך דין אין האוז. מה עדיף לכם, אם כן? התשובה תלויה במאפיינים של כל בעל עסק או חברה, אולם ככלל ניתן להצביע על כמה אינדיקציות אשר עשויות לענות על השאלה:

  1. עובדים נוספים: האם יש לכם עובדים נוספים בעסק? ככל שהתשובה חיובית, ייתכן שישתלם לכם להעסיק עורך דין אין האוז. מנגד, אם אין לכם עוד עובדים, העסקת עורך דין כעובד שלכם עלולה ליצור לכם כאב ראש וסיבוכים בנסיבות אלו, תעדיפו עורך דין ריטיינר.
  2. איכות עורך הדין: על פי רוב, עורכי דין מקצועיים ומנוסים יעדיפו שלא לעבוד אין האוז. על כן, אם ברצונכם ליהנות משירותיו של עורך דין בכיר ומנוסה יותר, בחרו בשיטת הריטיינר.
  3. מגוון הפעולות המשפטיות והתמחות: אם אתם תבחרו בעורך דין מבית – הוא ככל הנראה יידרש לעבוד על מספר תחומים לא חופפים (דיני עבודה, חברות, נדל"ן וכיוצ"ב). משכך – הסיכויים לשלוט באופן מלא בכל התחומים נמוך. לעומת זאת, עורך דין ריטיינר ישלוט בתחום אחד בלבד, או שהוא יהיה עם מספר עורכי דין בעלי התמחות ספציפית כל אחד, ככה שתקבלו את כל התשובות במקום אחד!
  4. תשלום פיצויים: אם תפטרו עורך דין אין האוז, תצטרכו כמובן לשלם לו פיצויים. לעומת זאת, עם תום החוזה ביניכם לבין עורך דין ריטיינר, לא תצטרכו לשלם לו כל פיצוי שהוא.

 

אלו הם רק חלק מהשיקולים שיש לשקול בבחירה בין עורך דין אין האוז לבין עורך דין ריטיינר. חשבו על השיקולים השונים ובחרו בעו"ד המתאים לכם ולנסיבות הספציפיות שלכם.

 

אושר אלקיים משרד עו"ד

מחפשים עו"ד ריטיינר לעסק שלכם? פנו אל עו"ד אושר אלקיים לקבלת שירותי ריטיינר מהשורה הראשונה בתחום.

עו"ד אלקיים הינו משפטן וכלכלן וכן עורך דין וותיק ומנוסה. עורך דין אלקיים עובד בשיטת הריטיינר עם לקוחות מרוצים רבים, אשר נהנים משירותיו באופן שוטף. צרו קשר עם משרדו של עו"ד אלקיים, ותהנו גם אתם משירותיו.

עורך דין ריטיינר
עורך דין ריטיינר
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא עורך דין ריטיינר

ריטיינר זה תשלום חודשי קבוע מראש המשולם עבור שירות שניתן ללקוח. כך למשל, ריטיינר בעולם המשפט משמש לצורך ביצוע פעולות משפטיות קבועות וידועות מראש שהוסכמו בין הצדדים.

עורך דין ריטיינר זה עורך דין חיצוני לחברה אשר מעניק לה שירותים משפטיים בתשלום חודשי קבוע. הוא אינו עובד של החברה, והוא עובד על פי הסכם עבודה שתנאיו נקבעים מראש.

האלטרנטיבה לעורך דין ריטיינר היא להעסיק עורך דין לחברה שיועסק על ידי כשכיר. הוא יעניק לחברה בלבד שירותים משפטיים (לא ללקוחות החברה). בנוסף, ישנם הבדלים משמעותיים באיכות עורך הדין, מגוון הפעולות המשפטיות וההתמחות, וכן לעניין השכר והפיצויים של עורך הדין.

העלות עבור הריטיינר משתנה בהתאם לנסיבות העניין. זה מבדיל בין התחום עצמו (האם מדובר בתחום נישתיים (מכרזים, תשתיות, קניין רוחני וכיוצ"ב) או בתחומים נפוצים (נדל"ן, חברות), הוותק של עורך הדין, היקף השעות והיקף העבודה הנדרש.

כמו כן יש הבדל בין עורך דין ותיק, לעורך דין מתחיל ומתמחה.

 

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין
משרדינו ברשתות החברתיות:
יצירת קשר: