מס שבח חנות או משרד

מוכרים את החנות או את המשרד שבבעלותכם? בוודאי הופתעתם כאשר קיבלתם את שומת מס השבח על המכירה. זאת, מכיוון שמס שבח על נכסים מסחריים יכול להיות יקר הרבה יותר ממס שבח על דירה שרכשתם למגורים או להשקעה. מדוע משלמים יותר מס שבח על מכירת חנות או משרד? מה שיעור המס החל על העסקה, ואילו תוספות יש להוסיף אליו? המשיכו לקרוא ומצאו את כל התשובות.

 

מס שבח – 25% ויותר!

חוק מיסוי מקרקעין קובע כי מוכרי זכויות במקרקעין יתחייבו במס בשיעור 25% על השבח בעסקה.

שיעור מס זה יחול הן על מכירת דירות ונכסים פרטיים והן על מכירת חנויות ומשרדים. זאת אומרת שאם, למשל, הרווחתם 600 אלף שקלים ממכירת דירה, תחויבו בתשלום מס שבח בסך 150 אלף שקלים. עם זאת, מס שבח משולם על הרווח הנקי שלכם בעסקה לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות, ולאחר חישוב תקופת הפחת כמפורט מטה.

חישוב רווח נקי לצורך מס שבח

מה מוגדר כרווח נקי לצורך חישוב מס שבח? הרווח הנקי הוא הרווח שלכם מהעסקה בניכוי כל הוצאה שהוצאתם המתווספת למחיר הרכישה. ניעזר בדוגמה הבאה כדי להבין טוב יותר למה הכוונה בחישוב רווח נקי. לפני שנתיים רכשתם דירה. כיום, מכרתם אותה ב-800 אלף שקלים יותר מהמחיר בו רכשתם את הדירה.

לכאורה, הרווח שלכם מהעסקה עומד על 800 אלף שקלים. אלא שרווח זה אינו הרווח הנקי שלכם. מסכום זה יש לנכות את ההוצאות שהוצאתם על הנכס. ראשית, יש להפחית את מס הרכישה ששילמתם מהרווח. אם שילמתם, לצורך העניין, 100 אלף שקלים כמס רכישה, סכום זה יופחת מהרווח שלכם.

בנוסף, נפחית מהרווח הוצאות תיווך והוצאות משפטיות שהוצאתם על הדירה. נניח כי בזמן רכישתה ובזמן מכירתה הוצאתם, סך הכל, 100 אלף שקלים נוספים על תיווך ועל שירותים משפטיים. גם סכום זה ינוכה מהרווח.

כמו כן, לפני שנה שיפצתם את הדירה בעלות של 150 אלף שקלים. שיפוץ זה השביח את ערכה של הדירה ותרם לעליית ערכה ולמכירה במחיר הגבוה. לבסוף, בשל התאמות אינפלציוניות, יש להפחית 50 אלף נוספים מהרווח שלכם.

כך יוצא שהרווח שלכם מהמכירה אינו עומד יותר על 800 אלף שקלים אלא על 400 אלף בלבד. מס השבח יהיה בהתאם – 100 אלף שקלים במקום 200 אלף. כל הנושאים האלה מוגדרים בסעיף 39 לחוק מיסוי מקרקעין כגורמים הניתנים לניכוי בעת מכירה. לכן ההמלצה החשובה ביותר היא לשמור כל קבלה בקשר עם הנכס עד מכירתו.

 

חישוב מס שבח מכירת חנות או משרד

כל האמור היה נכון למכירת דירת מגורים שאינה פטורה מתשלום מס שבח, אך אינו מדויק ביחס לחישוב מס שבח למכירת חנות או משרד. ככל שהנכס אותו אתם מוכרים הוא נכס עסקי, לא תוכלו, תחילה ליהנות מהפטור ממס שבח לדירת מגורים מזכה. זאת אומרת שבכל מכירה תחויבו בתשלום מס שבח.

בנוסף, אל הרווח שלכם תצטרכו להוסיף את הפחת על הנכס. כל מי שמשכיר נכס מסחרי ויש לו הסכם שכירות למשרד יודע שבעל הנכס זכאי לנכות את הפחת, כלומר הבלאי של הנכס מתשלומי מס ההכנסה שלו.

הפחת של הנכס יעמוד על 4% בשנה. בזמן מכירת נכס מקרקעין, ניכויי הפחת יתווספו לשבח שלכם.

המשמעות היא שאם ניכיתם, למשל, 200 אלף שקלים בתשלומי הפחת לאורך השנים, סכום זה יתווסף לשבח שלכם בזמן המכירה, וסכום הרכישה יופחת בהתאמה כך שחבות המס תהיה בהתאם. הוספת הפחת לשבח עלולה לגרום לבלבולים ולטעויות בחישוב המס ובכדאיות העסקה כולה.

בנוסף, ניתן במקרים מסוימים לבצע פריסת מס שבח על מנת להנות ממס שבח מופחת על חשבון הכנסות נמוכות.

מכיוון שכך, חשוב להתייעץ עם עורך דין מקרקעין לפני מכירת החנות ולוודא מה יהיה מס השבח על מכירת החנות או המשרד. רק לאחר שתדעו כמה מס יוטל על העסקה, תוכלו להכריע כמו שצריך בדבר כדאיות העסקה.

 

מס שבח חנות / משרד – אושר אלקיים משרד עורכי דין

מוכרים את החנות שבבעלותכם? מעוניינים לדעת כמה מס שבח משלמים על מכירת חנות או משרד? פנו אלינו במשרד עו"ד אושר אלקיים לצורך תכנון נכון של מכירת הנכס. עו"ד אושר אלקיים הינו משפטן וכלכלן המתמחה במיסוי מקרקעין וישמח לייעץ לכם בנושא, כך שלא תשלמו שקל אחד מעבר למה שחייבים על פי חוק. צרו איתנו קשר, ותפיקו מכל עסקה את המירב.

מס שבח חנות או משרד
מס שבח חנות או משרד
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא מס שבח חנות או משרד

ככלל מס השבח הוא 25% בהפרש בין שווי הרכישה לשווי המכירה. ממחיר זה יש להפחית פחת וניכויים שניתן לבצע אשר בוצעו בנכס.

בעת רכישת נכס לא ניתן לנכות את מלוא התשלום במס הכנסה. לכן, מס הכנסה מחלק את רכישתו ל-25 שניםכך ניתן להפחית סכום זה בסכום של 4% מדי שנה. כלומר – אם הנכס נמכר לאחר 5 שנים, יש להפחית 20% משווי הרכישה, ואז לחשב את שווי המס.

ניתן לבצע ניכויים הקשורים ברכישת, מכירת ותפעול הנכס. את הרשימה המלאה ניתן לראות בסעיף 39 לחוק מיסוי מקרקעיו.

ההמלצה החשובה ביותר היא לקחת עורך דין שיוודא עבורכם את היקף מס השבח בעת המכירה.

בנוסף, מומלץ לאסוף ולשמור כל קבלה על תשלום שבוצע בנכס, לרבות מוצרים שיוותרו בו בעת המכירה (מזגן, ארונות, מוצרים וכיוצ"ב).

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין