אושר אלקיים משרד עורכי דין

מכירת דירה עם מתווך

רוצים למכור את הדירה שלכם? מתלבטים אם להיעזר במתווך או למכור את הדירה עצמאית? למכירת דירה בעזרת מתווך יתרונות מובהקים, אך גם חסרונות לא מבוטלים. מאמר זה נכתב במטרה לסקור את היתרונות ואת החסרונות השונים במכירת דירה עם מתווך, במטרה שהבחירה שלכם תהיה כמה שיותר מושכלת ונכונה עבורכם.

 

לפני קבלת החלטה למכירת דירה עם מתווך תשכרו  – עו"ד

בטרם תחליטו אם למכור את הדירה שלכם עם מתווך – עליכם להיוועץ ולשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין אשר ילווה את העסקה בכללותה. עוד לפני שנצלול אל היתרונות ואל החסרונות שבמכירת דירה עם מתווך, חשוב להבהיר את הנקודה הבאה – בשום מצב מתווך אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מעורך דין מקרקעין.

מתווך יכול לשקול שיקולים רבים וחשובים, אך הוא אינו שוקל את השיקולים המשפטיים הרלוונטיים שישקול עורך דין מקרקעין. הנה דוגמה בסיסית לניצול של הטבות מס שמתווך הטעה את המוכר לחשוב שקיימות – כאשר הן לא.

באחד המקרים בהם טיפל משרדנו, מוכר דירה ביקש למכור את דירתו היחידה. המתווך אמר שכל הסכום שיתקבל יהיה פטור ממס שבח – וזאת בגלל שהדירה הנוכחית נרכשה כדירת תחליף, והדירה הקודמת נמכרה לפני שנה. למזלו של הקונה – לאחר התייעצות עמנו גילה כי עליו להמתין 8 חודשים בטרם המכירה, שכן יש להמתין 18 חודשים בטרם השימוש בכל פטור מס שבח דירה יחידה. סך הסכום שניצל – למעלה מ-250,000 ₪!

כמו שניתן לראות מכירת דירה הינה עסק רציני ובעל השלכות משפטיות וכלכליות רבות ומשמעותיות. מכיוון שכך, עורך הדין שלכם יערוך בדיקות נחוצות אודות הרוכשים הפוטנציאליים, יכולת התשלום שלהם ויכולת רישום הנכס על שמם וכן יגיע עמם להסכמות חוזיות שיאפשרו לכם למכור את הדירה בבטחה.

ללא כל הבדיקות הללו, אתם עלולים למצוא את עצמכם נוטלים סיכון מיותר ולא נחוץ, שהיה נחסך לולא הסתפקתם בשירותיו של המתווך וויתרתם על הייעוץ המשפטי. לכן, גם אם החלטתם למכור דירה עם מתווך והמתווך מצא לכם את הקונה המושלם, אל תתקדמו אל מול הרוכש לפני שקיבלתם את ברכתו של עורך הדין שלכם המלווה את העסקה.

לאחר שנקודה זו הובהרה, ניתן להתעמק ביתרונות ובחסרונות שבמכירת דירה עם מתווך. חשוב להקדים ולומר כי שוק הנדל"ן הישראלי נתון כיום בתנודות מסוימות ומשפיעים עליו גורמים שונים, דוגמת המצב הפוליטי, העלאות הריבית של בנק ישראל ועוד.

 

מכירת דירה עם מתווך – יתרונות

מכיררת דירה עם מתווך מביאה יתרונות רבים, בינהם תמורה גבוה יותר, חסכון בזמן, סיוע בקבלת החלטות, ניהול ההליך על ידי גורם מקצועי. למכירת דירה עם מתווך יתרונות משמעותיים. ייתכן בהחלט כי מכירה עם מתווך תסייע לכם להשיג את התמורה המקסימלית עבור הדירה ואף תחסוך לכם כאבי ראש מיותרים. נרחיב אודות היתרונות השונים במכירת דירה עם מתווך.

 

1. התמורה גבוהה יותר

המתווך מקבל תשלום על עבודתו בצורת עמלה על העסקה. העמלה נקבעת, על פי רוב, כאחוזים מהעסקה. באופן זה, נוצר למתווך תמריץ למצוא את הרוכש שישלם כמה שיותר עבור הדירה. זאת, מאחר שרוכש זה אף יגדיל את תשלומי העמלה עבור המתווך.

מכיוון שזהו המצב וכן לאור כישורי השיווק של המתווך, ייתכן בהחלט כי מכירת דירה עם מתווך תעזור לכם למכור את הדירה לרוכש שמוכן לשלם עליה הכי הרבה כסף. כך, אתם תגדילו את הרווחים שלכם מהעסקה.

 

2. חסכון בכאב ראש

מכירת דירה יכולה להיות כאב ראש – עליכם להציג את הנכס לרוכשים, לנהל מו"מ ועוד. אם תבחרו למכור דירה עם מתווך, כל כאב הראש הזה ייחסך. המתווך הוא זה שייקח על עצמו את מאמצי השיווק ואתם לא תצטרכו להתאמץ יותר מידי כדי למכור את הדירה. הדבר נכון עשרת מונים כאשר מדובר בדירה להשקעה שאינה מצויה בקרבתכם, ואינכם יכולים להגיע ולהראות את הדירה מדי יום/מדי כמה ימים – מה שעלול לפגוע במאמצי השיווק.

 

3. סיוע בקבלת החלטות

המתווך יסייע לכם בקבלת החלטות עסקיות חשובות. נניח, למשל, שרוכש פוטנציאלי הציע לכם 50 אלף שקלים יותר מהמחיר המבוקש, אך ההצעה תקפה ל-24 שעות בלבד.  האם נכון לקבל את ההצעה? כעת, נתאר שלא מספיק קונים פוטנציאליים פנו אליכם. האם נכון להוריד את המחיר המבוקש על הנכס?

מדובר בשאלות קשות ללא תשובה חד משמעית. עם זאת, מי שחי את השוק ובקיא בעסקאות השונות יוכל לייעץ לכם בשום שכל כיצד עליכם לפעול. כך, התייעצות עם המתווך תעזור לכם להגיע להחלטה המושכלת ביותר במקרים האלו ובמקרים כדוגמתם.

 

4. ניהול על ידי גורם מקצועי

המתווך הוא אדם אשר המקצוע שלו הוא למכור דירות. כאשר אתם תבחרו לנהל את ההליך באמצעות מתווך, הניסיון, המקצועיות והשיטות שלו יעמדו לשירותכם בעת מכירת הדירה כך שתוכלו להפיק מזה יתרון משמעותי ככל שניתן. אם אתם תנהלו את ההליך לבד, אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים "שכר לימוד" של מכירה במחיר נמוך יותר או ניהול הליך באופן בעייתי בעת מכירת הדירה שלכם.

 

מכירת דירה עם מתווך – חסרונות

למכירת דירה עם מתווך מספר חסרונות בולטים שעשויים לשלול את הכדאיות בהתקשרות עם מתווך. בין היתר:  תשלום עמלת תיווך למתווך, שוק עם עודף ביקוש, הסכם בלעדיות, בחירת מתווך טוב מבין כולם. למכירת דירה באמצעות מתווך ישנן גם הרבה מאוד חסרונות בולטים. החסרונות עשויים לשלול או לבטל את הכדאיות של התקשרות עם מתווך. הנה מספר דוגמאות לחסרונות שעליכם לקחת בחשבון בטרם שכירת שירותיו של מתווך.

 

1. תשלום עמלת תיווך

עמלת תיווך היא התשלום לו יהיה זכאי המתווך בגין הצמדת קונה למוכר. אך עמלת התיווך הינה נגזרת משווי העסקה. ככל שמחיר הדירה גבוה יותר – כך העמלה גבוהה יותר! כיום מקובל לשלם למתווך עמלה בסך 2% מהעסקה + מע"מ. מדובר בסכום של עשרות אלפי שקלים – הוצאה משמעותית וכלל לא בטוח שמדובר בהוצאה הכרחית.

יותר מכך, אם המתווך מקבל עמלה משני הצדדים – הרי שמחיר העסקה עולה על 4.68% משווי הדירה, סכום לא מבוטל של עשרות אלפי שקלים בכל עסקה! וחשוב לציין – אם אין מתווך בעסקה יכול מאוד להיות שהתשלום הנוסף היה משולם עבור הדירה, ומועבר ישירות לכיסו של המוכר במקום למתווך.

 

2. שוק עם עודף ביקוש

שוק הנדל"ן הישראלי מתאפיין בעודף ביקוש על היצע – כלומר יותר אנשים מחפשים לקנות מאשר למכור. לכן, מכירת דירה בשוק כזה היא פשוטה יותר מאשר מכירת דירה בשוק בעייתי, והקונים יכולים לבוא אפילו ללא מתווך.

 

3. פלטפורמות משוכללות למכירת דירה

בעבר אם רציתם למכור את דירתכם היה מאוד קשה להגיע לקונה הפוטנציאלי. הוא היה יכול לגור בעיר אחרת, במדינה אחרת ויכול מאוד להיות שהוא היה מבוגר ולא היה יכול לדעת שהדירה נמכרת באמצעות הרשתות החברתיות ופלטפורמות מכירה.

כיום, כל אדם יכול להעלות מודעה למכירת דירתו בפייסבוק, אינסטגרם, יד 2, מדלן, WINWIN  ועוד עשרות אתרים אחרים. במצב זה, אין למתווך שום יתרון על פניכם במכירת הדירה, ולכן היתרון בהשגת קונים שלא מעוניינים לשלם דמי תיווך.

 

4. הסכם בלעדיות

על פי רוב, מתווכים מתנים את עמודתם במכירת דירה בהסכם בלעדיות בתיווך. ישנם סיבות רבות למה כן ולמה לא לחתום על הסכם בלעדיות, אבל אם אכן חתמתם – המתווך נהנה מחזקה לפיה כל מכירה של הדירה תזכה אותו בעמלת תיווך. להלן טבלה מסכמת של היתרונות והחסרונות של מכירת דירה עם מתווך:

עמודה1 עם מתווך  בלי מתווך
1 מחיר גבוה בלי עמלה
2 בראש שקט עודף ביקוש
3 ייעוץ בקבלת החלטות פלטפורמות יד 2 נוחות
4 ניהול על ידי גורם מקצועי אין בלעדיות

 

תחליף למכירת דירה עם מתווך

כיום יש אלטרנטיבה בולטת של מכירת דירה בהתמחרות – מה שמאפשר את מכירת הדירה במחיר מקסימלי במינימום מאמץ. העולם לא מחולק רק לשחור ולבן – אפשר למכור עם מתווך, אפשר למכור בלי מתווך – אבל יש אפשרות שלישית שמשרדנו מעניק לטובת לקוחותיו.

האלטרנטיבה הבולטת ביותר היא מכירת דירה באמצעות התמחרות. באמצעות הליך זה, ניתן להגיע למחיר האמיתי שהוא הגבוהה ביותר שניתן להגיע אליו, מכיוון ומתחילים במחיר נמוך, ועולים למחיר הכי גבוה שאנשים יכולים לשלם עבור הדירה.

בנוסף המנהל של המכירה הוא עו"ד נדל"ן מנוסה שמנהל את הליך ההתמחרות שנועד להעלות את שווי המכירה למחיר הגבוה ביותר בהליך ההתמחרות. כמו כן, העלויות של ההליך נמוכות יותר מאשר ניהול הליך עם מתווך, שכן אין צורך בתשלום כפול גם למתווך וגם לעורך הדין. אם נושא מכירת דירה בהתמחרות מעניין אותכם – אתם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות טופס הפנייה ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

מכירת דירה עם מתווך – משרד עו"ד אושר אלקיים

מוכרים את הדירה שלכם? מתלבטים את למכור את הדירה עם מתווך או בלי מתווך? קודם כל, תזכרו שלא מוכרים דירה בלי עורך דין מקרקעין. בנוסף, פנו אלינו במשרד עו"ד אושר אלקיים לקבלת ייעוץ בתחום וליווי במכירת הדירה כולה. המשרד מתמחה בדיני מקרקעין וכן מתעסק באופן שוטף בסוגיות תיווך, וישמח לייעץ לכם בתחום.

מכירת דירה עם מתווך
מכירת דירה עם מתווך
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא מכירת דירה עם מתווך

בטרם תחליטו אם למכור את הדירה שלכם עם מתווך – עליכם להיוועץ ולשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין אשר ילווה את העסקה בכללותה.

מכיררת דירה עם מתווך מביאה יתרונות רבים, בינהם תמורה גבוה יותר, חסכון בזמן, סיוע בקבלת החלטות, ניהול ההליך על ידי גורם מקצועי.

למכירת דירה עם מתווך מספר חסרונות בולטים שעשויים לשלול את הכדאיות בהתקשרות עם מתווך. בין היתר:  תשלום עמלת תיווך למתווך, שוק עם עודף ביקוש, הסכם בלעדיות, בחירת מתווך טוב מבין כולם.

כיום יש אלטרנטיבה בולטת של מכירת דירה בהתמחרות – מה שמאפשר את מכירת הדירה במחיר מקסימלי במינימום מאמץ.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין