אושר אלקיים משרד עורכי דין

מס ירושה בארה"ב

בארצות הברית, בניגוד לישראל, הממשל ממסה ירושות של אנשים שנפטרים. בעוד שבישראל מלוא עזבונו של אדם עובר ליורשיו, בארצות הברית העזבון, כלומר הרכוש אשר אדם הותיר אחריו, חייב במס משמעותי ורק מה שנותר ממנו לאחר המיסוי, עובר ליורשים. מס ירושה בארה"ב יכול לחול גם על מי שאינם אזרחי ארצות הברית, אך מחזיקים בנכסים או בניירות ערך אמריקאים. האם גם אתם תצטרכו לשלם מס ירושה על השקעות בארה"ב? המשיכו לקרוא ומצאו את כל התשובות.

 

מס עזבון על ירושות בארצות הברית

החוק האמריקאי מטיל מס עיזבון על ירושות. המשמעות היא שלפני חלוקת הרכוש של המנוח, המדינה תטיל מס על עזבונו. שיעור המס החל על העזבון הינו גבוה במיוחד ומגיע עד ל-40% מירושתו של אדם ותלוי בפרמטרים שונים כמו אזרחות, מקום תושבות, סוג הנכס והמיסוי הפדרלי והמדינתי.

המשמעות של מס הירושה בארה"ב הינה דרמטית. נניח כי אדם מוריש רכוש ונכסים ל-3 ילדיו, בשווי של 3 מיליון דולרים. במשטר ללא מס עזבון על הירושה, כל ילד יקבל 1 מיליון דולרים לכיסו. לעומת זאת, במשטר בו נוהג מס ירושה גבוה בשיעור של 40%, כל ילד יוותר עם 600 אלף דולר בלבד, והממשל האמריקאי יהנה מ-1,200,000 $ – סכום לא מבוטל של כסף שיכול לשמש ולשרת את יורשיו של אדם.

 

מס ירושה בארה"ב – תיאורטי או פרקטי?

אכן, כעיקרון, חל מס ירושה גבוה במיוחד בארצות הברית. אולם בפועל, רוב רובם של האמריקאים הינם פטורים לחלוטין ממס זה. זאת, מכיוון שהחוק מעניק פטור ממס עזבון עבור ירושות עד לסכום של 11.7 מיליון דולרים. המשמעות היא שככל שירושתו של אזרח אמריקאי אינה חוצה רף זה, שהוא כמובן גבוה במיוחד, עזבונו לא יחויב כלל במס ירושה בארה"ב.

אם כן, מס הירושה בארצות הברית, עבור אזרחי ותושבי ארצות הברית, הינו מס תיאורטי יותר ממס פרקטי. מרבית האזרחים האמריקאים כלל לא משלמים מס זה ונהנים מהפטור המשמעותי ממס ירושה בארה"ב. נציין כי הנשיא ביידן הצהיר במסע הבחירות ב-2020 כי ברצונו להוריד את תקרת הפטור ממס ירושה וכן כי בכוונתו להעלות את שיעור מס הירושה ל-60%, אולם הצהרה זו מעולם לא יושמה.

מס הירושה עודנו עומד על 40% וירושות עד לסכום של 11.7 מיליון דולרים כלל לא חייבות במס.

 

מס ירושה על השקעות בארה"ב

בניגוד למס ירושה על עזבונות עבור אזרחי ותושבי ארצות הברית, המהווה ככלל אות מתה ותו לא, מס ירושה על השקעות בארצות הברית הינו רלוונטי למדי, גם עבור המשקיע הישראלי. על פי החוק האמריקאי, מס ירושה חל גם על נכסיו של אדם המצויים בארצות הברית, העוברים בירושתו. לכן, בין אם יש ברשותכם נדל"ן או ניירות ערך אמריקאיים, הרי שתתחייבו במס ירושה בארה"ב על השקעות אלו.

אכן, גם כאן חל פטור לא מבוטל ממס הירושה. תקרת הפטור ממס ירושה בארה"ב לתיקי השקעות עומדת על 60 אלף דולרים. אולם ככל שברשותכם השקעות בסכום הגבוה מ-60 אלף דולרים, הרי שתתחייבו במס ירושה על השקעות אמריקאיות אלו.

 

כיצד להימנע מתשלום מס ירושה בארה"ב

חשוב לציין כי בעזרת תכנון מס נכון וחוקי, ניתן להימנע מתשלום מס ירושה על השקעות ונכסים בארה"ב. זאת, אף אם סך השקעותיכם חוצות את רף 60 אלף הדולרים. כדי לבצע תכנון שכזה, יש להסתייע בשירותיו של עורך דין מקרקעין ומיסוי העוסק בתחומים אלו. עורך הדין יכין את תיק ההשקעות שלכם מבעוד מועד, כך שלא יחולו עליו חיובי מס מיותרים. לרוב, ניתן יהיה לדאוג לכך שתיק ההשקעות שלכם יהיה פטור כליל ממס ירושה בארה"ב.

 

סיכום מס ירושה בארה"ב

לסיכום, בארצות הברית קבוע מס ירושה על עזבונות, בשיעור של 40%. עם זאת, אזרחים ותושבים יהיו פטורים ממס על עזבונם, עד לסכום של 11.7 מיליון דולרים. במקביל, מי שאינם אזרחים או תושבים אך מחזיקים בהשקעות בארצות הברית, יתחייבו אף הם במס ירושה. עבורם, תקרת הפטור תעמוד על 60 אלף דולרים בלבד. עם תכנון מס נכון, גם המשקיעים הזרים, ובכללם הישראלים, יוכלו ליהנות מפטור ממס ירושה אף אם היקף השקעותיהם חורג מתקרת הפטור האמורה.

מחזיקים בתיקי השקעות בארצות הברית? מעוניינים להימנע מתשלומי מס מיותרים? עשו זאת בעזרת עורך דין אושר אלקיים. עו"ד אלקיים הינו משפטן וכלכלן הבקיא בדיני המס האמריקאיים וישמח לעזור לכם לתכנן את תיק השקעות הנדל"ן או ניירות הערך שלכם, כך שתיהנו מהפטור ממס ירושה בארה"ב.

 

מס ירושה בארה"ב
מס ירושה בארה"ב
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא מס ירושה בארה"ב

התשובה העקרונית היא כן אבל עם סייגים. החוק האמריקאי מטיל מס של 40% על ירושות שעולות על 11,700,000 $. כמו כן יש חשיבות לסוג הנכסים (דירות/מניות/נכסים אחרים), מיסוי המדינה, תושבות/אזרחות של המוריש ועוד.

מס הירושה שעל הוא 40% מגובה העיזבון שמעל 11,700,000 $. מדובר בסכום שהוא תיאורטי למרבית האמריקאים, אבל כאשר עוברים את הרף הזה הסכום עשוי להיות משמעותי במיוחד. תשומת לב שהממשל האמריקאי שוקל להוריד את רף הסכום, ולהעלות את אחוזי העיזבון.

תשומת לב שבהשקעות הגבוהות מ-60,000 $ יחול מס ירושה. המשמעות היא שאדם המשקיע בארה"ב יחוב בתשלום נכבד של מס במקרה של ירושה. יש לתכנן ולהתכונן לכך בהתאם, עוד בחייו של אדם.

אם אתם עומדים בפני השקעה בארה"ב או שיש לכם השקעה, יש לבצע תכנון נכון של ההון המשפחתי בטרם מותו של אדם. אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין