אושר אלקיים משרד עורכי דין

בקשה לרישום הורשה

בקשה לרישום הורשה הינה בקשה המוגשת לרשם המקרקעין, במטרה לרשום על שמכם נכס שקיבלתם בירושה. בקשה לרישום הורשה יש להגיש לאחר שעברתם את כל השלבים הדרושים ובאופן הקבוע בתקנות. מהם השלבים שיש לעבור קודם להגשת בקשה לרישום הורשה? כיצד יש להגיש בקשה זו? המשיכו לקרוא ומצאו את כל התשובות.

 

ירושות וצוואות – מזכות בדין לזכות בפועל

דיני הירושה קובעים כי במותו של אדם רכושו עובר ליורשיו. הרכוש יעבור בהתאם לצוואה שכתב או בהתאם להוראות ברירת המחדל הקבועות בחוק. אולם חוק הירושה, אשר קובע כלל זה, אינו מספיק כדי להעביר את הזכויות ברכוש בפועל. החוק מקנה ליורשים ולזוכים על פי הצוואה זכות בפוטנציה.

כיצד מוציאים זכות זו מהכוח אל הפועל? הדרך לקבל את הירושה המגיעה לכם, היא באמצעות הגשת בקשה למתן צו ירושה, או צו קיום צוואה, לרשם לענייני ירושה. לאחר קבלת הבקשה ובחינתה, הרשם יפרסם את הבקשה למשך 14 ימים, במהלכם ניתן יהיה להגיש התנגדויות לבקשה. בעלי עניין בירושה המתנגדים לאופן החלוקה של הירושה על פי הבקשה, יגישו התנגדות לבקשת הצו. ככל שלא תוגשנה התנגדויות לצו, הרשם ינפיק צו ירושה או צו קיום צוואה ליורשים שביקשו צו זה.

במידה שתוגשנה התנגדויות, ככלל, ההליך יעבור לבית המשפט למשפחה אשר יבחן את ההתנגדויות וידון בהן. במקרים בהן ההתנגדויות תידחינה, בית המשפט יורה על מתן צו ירושה או צו קיום צוואה, בהתאם לנסיבות העניין, למבקשים. צו הירושה, או צו קיום הצוואה, מאפשר ליורשים לקבל את חלקם בירושה בפועל. על בסיס צו זה, יוכלו היורשים לגשת לבנק ולשאר המקומות בהם מצוי רכושו של המנוח, ולדרוש את החלק המגיע להם על פי הצוואה.

בין היתר, יוכלו היורשים להגיש בקשה לרישום הורשה ללשכת רישום המקרקעין. היורשים יגישו בקשה לרישום נכסי המוריש על שמם, בהתאם לקבוע בצו הירושה או בצו קיום הצוואה. היה ורשם המקרקעין יתרשם כי הבקשה הוגשה כדין וכי אכן ניתנו הצווים האמורים, ירשום הרשם את נכסי המוריש על שמם של יורשיו.

 

בקשה לרישום הורשה – הסכמים בין יורשים

לא למותר לציין כי לעיתים היורשים מחליטים שלא לחלק את הירושה בהתאם לכללים הקבועים בחוק או בהתאם לצוואה. כך למשל, בהסכם חלוקת עיזבון לדוגמא, היורשים מחליטים לשמור על החלק היחסי של כל יורש בירושה, אך לחלק ביניהם מחדש את אופן הקצאת הדירות. כך, למשל, יוכלו שני אחים שירשו שתי דירות להחליט כי במקום שכל אח יקבל חצי דירה, כל אחד יקבל דירה שלמה.

הסכמים שכאלו בין היורשים נקראים, שלא במפתיע, הסכמים בין יורשים. להסכמים אלו יש להגיע לפני הגשת הבקשה לצו ירושה. לאחר ההגעה להסכם, תוגש הבקשה לצו והצו יינתן בהתאם להסכם ולא לפי הצוואה המקורית או כללי ברירת המחדל של הדין. ממילא, גם הבקשה לרישום ההורשה ורישום ההורשה בפועל יהיו לפי ההסכמים ולא לפי צוואתו של המוריש.

 

איך להגיש בקשה לרישום הורשה

התשובה לשאלה כיצד להגיש בקשה לרישום הורשה, תלויה בשאלה אם היורשים מיוצגים על ידי עורך דין אם לאו.  כאשר היורשים מיוצגים על ידי עורך דין מקרקעין או עורך דין צוואות וירושות, עורך הדין יוכל להגיש את הבקשה באופן מקוון באמצעות האתרים המשפטיים הרלוונטיים. לעומת זאת, בהיעדר עורך דין, היורשים נדרשים להגיע פיזית ללשכות רישום המקרקעין או לחלופין לשלוח את הבקשה בדואר ללשכות אלו.

 

התנגדויות לבקשה לרישום הורשה

ככלל, לא ניתן להתנגד לבקשת רישום הורשה שהוגשה בהתאם לצו קיום או לצו ירושה. מדובר בבקשה טכנית באופייה והבחינה המהותית של הבקשה נעשית במועד בקשת הצו עצמו. עם זאת, במקרים של שינוי נסיבות קיצוני, למשל כאשר נתגלתה צוואה מאוחרת ותקפה אשר יש בה כדי לערער על אופן חלוקת העיזבון, ייתכן כי יהיה מקום להגשת התנגדויות שכאלו אף בשלב הבקשה לרישום ההורשה.

 

בקשה לרישום הורשה עם עו"ד אלקיים

מעוניינים להגיש בקשה לצו קיום או לצו ירושה, ולאחר מכן לבקש את רישום המקרקעין של המנוח על שמכם? ברצונכם להגיש התנגדויות להליכים שכאלו? עשו זאת בעזרת עורך דין אושר אלקיים. עורך דין אלקיים הינו משפטן וכלכלן, המתמחה בדיני המקרקעין ובדיני הצוואות והירושות כאחד. עורך דין אלקיים יעניק לכם שירותי ייעוץ וייצוג משפטיים לאורך ההליך כולו, עד אשר הנכס יירשם על שמכם ותקבלו את המגיע לכם. פנו אליו, והצטרפו לשורה ארוכה של לקוחות המשרד המרוצים.

 

בקשה לרישום הורשה
בקשה לרישום הורשה
לשיתוף המאמר לחצו:

שאלות ותשובות בנושא בקשה לרישום הורשה

בקשה לרישום הורשה היא תהליך המאפשר את רישום ההורשה ו/או הצוואה של מוריש בפנקסי זכויות המקרקעין. הבקשה מאפשרת את רישום הזכויות באופן שצוין בצו קיום הצוואה ו/או הירושה.

בקשה לרישום הורשה מגישים באמצעות תיק רישום מסודר ללשכת רישום המקרקעין הספציפית, או באמצעות עורך דין לצוואה וירושה שיעשה זאת עבורכם.

בקשה לרישום הורשה היא הליך פשוט המתחיל במאות שקלים לצורך בחינת המקרה, ואלפי שקלים בודדים לצורך ביצוע הרישום בפועל. יחד עם זאת אם נדרש הסכם עיזבון ו/או הסכם בין יורשים המחיר יעלה משמעותית

ניתן להתנגד לבקשה לרישום הורשה רק באמצעות עורך דין הבקיא ברזי החוק והפסיקה הקשורים לצוואות וירושות. אם אתם עומדים בפני בקשה לרישום הורשה – אתם מוזמנים לפנות אלינו על מנת שנבחן את המקרה ונוכל לסייע.

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין