דיני מקרקעין ומיסוי מקרקעין

המשרד מתמחה בשירותי מיסוי מקרקעין, דיני מקרקעין, עסקאות תיווך ונדלן ומעניק ליווי צמוד לאורך כל הדרך עד לסיום העסקה.

הסכמי רכישה/מכירה
של דירות מגורים

חוזה לרכישת דירה הוא אחד החוזים החשובים ביותר שתעשו בימי חייכם (אם לא החשוב ביותר). משרדנו בעל נסיון נרחב בליווי מוכרים/רוכשים של דירות מגורים מכל הסוגים – דירות מגורים, וילות ובתים צמודי קרקע, דירות גג וגן, ודירות מכל סוג שהוא, החל משלב המשא ומתן ועד לרישום הדירה בפנקסי המקרקעין. 

השירות ניתן במקצועיות ומצוינות עם  בחינת עשרות היבטים משפטיים לעסקה תוך שקיפות מקסימלית המאפשרת ללקוחות ראש שקט וביטחון מלא בכל שלבי העסקה.

הסכמי רכישה מקבלן
(יד ראשונה)

חוזה לרכישת דירה מקבלן (יד ראשונה) הוא חוזה שמחייב מקצועיות וניסיון בקריאת הסכמי קבלן, והכרה של מערכת חוקים מסועפת אשר אינה בתחום מומחיותו של כל עו"ד לנדל"ן. 

עו"ד אלקיים יצג וליווה משני צידי המתרס, קבלנים ויזמים גדולים ומוכרים מן הצד האחד, ורוכשי דירות מן הצד השני, ומכיר באופן קונקרטי את החקיקה הרלוונטית המאפשרת להעניק את השירות המשפטי המקצועי ביותר בתחום.

דיני תיווך

כשליש מהדירות בישראל נמכרות באמצעות מתווכים, אשר מסייעים לרוכשים/מוכרים לממש את רצונותיהם לרכישת/מכירת דירה. לא פעם ההתקשרות נעשית עם קשיים קלים, וויכוחים בין הצדדים הופכים לסכסוך משפטי. 

משרדנו מעניק ליווי וייעוץ ללקוחות ומתווכים באופן המאפשר להם להגיע לתוצאה הרצויה באופן שיספק את שביעות רצונו של הלקוח.

מיסוי מקרקעין
(ייעוץ, דיווחים, השגה, ערר ועוד)

מיסוי מקרקעין הוא חלק בלתי נפרד ומהווה נדבך מאוד משמעותי בכל עסקת מקרקעין – ולעיתים קרובות עסקאות נשללות או נבלמות אם לא ניתן טיפול ראוי בנושא. עורך דין הבקיא בתחום זה יודע לערוך חישוב מס אופטימלי בהתאם לנתוני הלקוח, באופן המאפשר הקלה ואף ביטול של חיובים במיסי מקרקעין.

משרדנו צבר ידע ומומחיות ייחודים בתחום מיסוי המקרקעין, ויודע להגיע לתוצאה הטובה ביותר שתאפשר ללקוחותיו לחסוך כסף רב בכל עסקה ועסקה. בנוסף, אנו מלווים לקוחות אשר מעוניינים בבדיקה וטיפול משפטי בהחזרי מיסים ו/או בהליכים משפטיים (השגה, ערר וכו') הנדרשים לצורך מימוש זכויות אלה.

הסכמי שכירות למגורים

כמעט כל אדם התקשר (או יתקשר בעתיד) בהסכם שכירות. הסכם השכירות נועד לשמור על זכויותיהם של שני הצדדים בכל חיי ההסכם – מהתחלתו ועד סופו. לעיתים הצדדים נתקלים בקשיים וסכסוכים במהלך חיי ההסכם במקרים נפוצים, למשל: טיפולים במושכר, חובת תיקון במושכר, העלאת סכום השכירות וסיום התקשרות. 

משרדנו בעל יכולת פתרון בעיות וסכסוכים משפטיים באופן מקיף ומלא לצרכיהם המשפטיים של המשכירים או השוכרים, ומעניקים את השירות מתחילת הסכסוך ועד לקבלת התוצאה המיוחלת עבור לקוחותינו בכל ערכאה המתבקשת.

התחדשות עירונית (תמ"א 38/1/2 ועסקאות פינוי בינוי)

התחדשות עירונית מהווה כיום חלק נכבד ומהותי בתחום הנדל"ן בישראל. ליווי עסקאות מסוג זה מחייב ניסיון והתנסות בהליכים בירוקרטיים סבוכים, וניהול משא ומתן עיקש ולא מתפשר ביחס לזכויותיהם של בעלי הזכויות אל מול קבלנים ויזמים, וכל החלטה עלולה להיות יקרה מאוד בהמשך הדרך.

משרדנו מעניק שירותי ליווי וייצוג לבעלי זכויות המעוניינים למצות את זכויותיהם במסגרת קידום הליך התחדשות עירונית בבניין/במתחם בו מצוי הנכס.

עסקאות קומבינציה

עסקת קומבינציה היא עסקה שבה הבעלים של המקרקעין מוכר חלק (או את כל) זכויותיו במגרש או בדירתו ובתמורה מקבל מהיזם שירותי בניה, מזומן או שניהם יחד. עסקת קומבינציה היא מעסקאות הנדל"ן הסבוכות ביותר, ומחייבת הבנה מלאה במספר רב של תחומי מומחיות (דיני חוזים, דיני התכנון והבניה, מיסוי מקרקעין ועוד).  משרדנו מעניק ליווי וייעוץ משפטי ליזמים ובעלי קרקעה בכל שלבי העסקה של עסקאות קומבינציה מורכבות.

קבוצות רכישה

קבוצות רכישה מהוות חלק נכבד בהתחלות הבניה בישראל, ועל פי נתוני ההלמ"ס, יש לפחות כ-500 דירות שנבנות בישראל במסגרת זו (עדכני לחודש ינואר 2021), ועוד אלפי דירות, משרדים וחנויות שנמצאים בשלבים שונים של תכנון. קבוצות רכישה הינן עניין משפטי סבוך ומורכב, ומחייב את הרוכשים לחתום על מערכת הסכמים נרחבת (הסכמי שיתוף, הסכם ניהול, הסכמי שכר טרחה ועוד). 

לעו"ד אלקיים נסיון מקיף ומיומנות רבה בניהול והקמת קבוצות רכישה גדולות ומורכבות, ובעל יכולת פיצוח של כל קשיים העלולים לצוץ בהצטרפות ו/או ביציאה מקבוצות רכישה.  

רישומים ותיקון רישום בפנקסי מקרקעין

במקרים רבים רישום הדירה/הנכס בטאבו אינו משקף את המציאות הקיימת. לעיתים רוכשים נותרים עם הערת אזהרה במשך שנים רבות, יורשים טרם הסדירו את רישומם על דירה שהתקבלה בירושה, או דירות שרשומות בפנקס הבתים המשותפים רשומות באופן שלא משקף את המצב בפועל.

משרדנו ביצע רשומים מורכבים ומסובכים ויכול לטפל בבעיות רישום באופן שישמר את זכויותיו הקנייניות של הלקוח, בכל סוגי הפנקסים (פנקס הזכויות, פנקס השטרות ופנקס הבתים המשותפים) ובכל מקום רישום (טאבו, רמ"י, חברות משכנות ועוד).

משכנתאות ושעבודים

במקרים רבים רישום הדירה/הנכס בטאבו אינו משקף את המציאות הקיימת. לעיתים רוכשים נותרים עם הערת אזהרה במשך שנים רבות, יורשים טרם הסדירו את רישומם על דירה שהתקבלה בירושה, או דירות שרשומות בפנקס הבתים המשותפים רשומות באופן שלא משקף את המצב בפועל.

משרדנו ביצע רשומים מורכבים ומסובכים ויכול לטפל בבעיות רישום באופן שישמר את זכויותיו הקנייניות של הלקוח, בכל סוגי הפנקסים (פנקס הזכויות, פנקס השטרות ופנקס הבתים המשותפים) ובכל מקום רישום (טאבו, רמ"י, חברות משכנות ועוד).

ליווי זוכים במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן", "מחיר מטרה" ו"מחיר מופחת"

בשנים האחרונות חלק גדול מהדירות בישראל נמכרות במסגרת תוכניות "מחיר למשתכן", "מחיר מטרה" ו"מחיר מופחת" אותן מקדמת מדינת ישראל במטרה להוריד את מחירי הדיור בישראל, ולאפשר לזוגות ללא דירה או משפרי דיור סיכוי לרכוש בית בישראל במחיר נמוך ממחיר שוק.

לא פעם רוכשים אשר זכו במסגרת תוכניות אלה בהגרלה של משרד הבינוי והשיכון, מצאו את עצמם שנים רבות ללא שקיבלו את דירתם, ובמקרים מסוימים אף מבלי שהקרקע עליה יוקם הפרויקט קיבלה היתר בניה – מה שגורם לפגיעה כלכלית מהותית בממונם של הזוכים. במקרים מסוימים, לא רק שהפרויקט מתעכב, אלה נעשים שינויים במסגרת ההסכם שמיטיבים עם היזמים באופן שלא עומד בקנה אחד עם ההתחייבויות שלו אל מול רמ"י, ובאופן שהעלות מגולגלת אל הצרכנים.

עו"ד אלקיים צבר בקיאות וניסיון רב במסגרת ליווי יזמים בפרויקטים אלה, ומסוגל למצוא את "עיגולי הפינות" שנמצאים בהסכמים ולתקן אותם אל מול הגורמים הרלוונטים (משרד הבינוי והשיכון, חברות הבקרה, היזמים, רמ"י ועוד). בנוסף, משרדנו מעניק שירותי ליווי לזוכים אשר מעוניינים למכור את דירתם בטרם תקופת אי המכירה (7 שנים מהזכיה בהגרלה או 5 שנים מקבלת טופס 4) אל מול ועדת החריגים, ייצוג אל מול היזם/הקבלן בנוגע לליקויי בניה ועוד מגוון שירותים נוספים.

לשיתוף המאמר לחצו:

אם אתם הגעתם עד כאן עצרו!

משרדנו בעל ניסיון משפטי נרחב בתחום בו עוסק מאמר זה, וליווה אלפי לקוחות מרוצים בטיפול משפטי החל משלב הייעוץ והתכנון המשפטי, ניהול משא ומתן, ומתן מענה משפטי מלא אל מול צדדים שלישיים, עד להשגת התוצאה הנדרשת על ידי הלקוח. משרדנו רקורד מוכח וניסיון מקיף, ונשמח להעמיד את ניסיוננו הרב לכם בזמינות מיידית ומחירים הוגנים

תוכן עניינים

המידע בעמוד ובאתר זה נועד להוות מידע ראשוני ובסיסי בלבד, והוא לא מהווה ו/או יהווה ייעוץ והכוונה משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על ידי המשרד. אין באמור בעמוד זה כדי להוות הכוונה ו/או המלצה ו/או הדרכה לנקיטת הליכים משפטיים שונים ו/או להימנעות מהם. אנו ממליצים להיוועץ עם עו"ד בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

אושר אלקיים משרד עורכי דין
עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים

עורך דין (כלכלן) אושר אלקיים בעל ניסיון ייחודי והתמחות בייצוג וליווי משפטי של אנשים פרטיים בעסקאות לרכישת ומכירת דירות מגורים, משרדים, קבוצות רכישה ורכישות מסחריות, החל משלב בדיקת הנאותות והמשא-ומתן ובדירות מקדמיות, עובר לשלב עריכת ההסכם לרכישה/מכירה, וכלה בשלב ההקמה והרישום, תוך מתן ייעוץ והכוונה בתחום המימון, סוגיות המיסוי, סוגיות תאגידיות וייצוג מול הרשויות השונות, וזאת עד לסיום העסקה ברישום ולשביעות רצון הלקוח.
עו"ד אלקיים הינו מרצה מבוקש למקרקעין ונדל"ן ומרצה ומתרגל באופן שוטף בקורסים אקדמיים ב"מסלול האקדמי המכללה למנהל", בפורומים, בכנסים ואירועים שונים, מלווה משלחות אקדמיות בתחומי המשפט והכלכלה, וחבר בלשכת עורכי הדין. לאושר אלקיים תואר כפול במשפטים (LL.B) וכלכלה (B.A) בהצטיינות יתרה.

ייעוץ ראשוני עם עורך דין מקצועי
חייג עכשיו!
יוסי צברי
יוסי צברי
2022-05-05
אושר מקצועי מרגיע, אדיב, סבלני ,זמין בכול שעות היממה ,מכירת דירה זה לא תהליך קל ומאוד מלחיץ הרגשתי שאני בידיים שדואגות לי ולאינטרסים שלי ממליץ כבר לכולם.
amirsinay
amirsinay
2022-05-03
מקצוען אמיתי ליווה אותי בתור משקיע בכל הנוגע לבדיקות רקע לדיירים משא ומתן עם הדיירים ובנוסף תפר חוזה בדיוק לפי צרכי ועוד הרבה דברים שאפילו לא חשבתי עליהם, כיף לדעת שאתה מוגן מכל הכיוונים ואפשר להיות בראש שקט!
אתי צברי
אתי צברי
2022-04-12
תודה רבה לעורך דין אושר אלקיים על הטיפול והליווי במיכרת הדירה, על ההשקעה והשרות מעל ומעבר למצופה וסגירת העסקה במהירות ומקצועית. אין עלייך ונתראה בעסקה הבאה
אלברט אברמוב
אלברט אברמוב
2022-03-18
ממליץ בחום על אושר העורך דין ליווה אותי במקצועיות ובנועם ברכישת הדירה
Gal Yazdi גל יזדי
Gal Yazdi גל יזדי
2022-03-18
אושר ליווה אותנו בתהליך של קניית הדירה הראשונה שלנו. לא היה לנו ידע רב בנושא לפני כן, ואושר היה נעים, סבלני ומקצועי מאוד והסביר שלב אחרי שלב מה הולך לקרות עד סוף התהליך. ממליצים בחום!
Danielle Weizman
Danielle Weizman
2022-03-08
Couldn’t ask for any better advice than Osher. Very experienced, explains everything from top to bottom and guides you through step by step. I highly recommend!! 🤩🤩🤩
יובל זינר
יובל זינר
2022-02-25
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי בתהליך של קבלת זכאות ורכישת דירה במחיר למשתכן - הסביר כל שלב בצורה מקצועית מאוד וסייע בכל שאלה גם לאחר הפגישה! ממליץ בחום!
אורן נזרי
אורן נזרי
2022-02-15
עו"ד אושר אלקיים ליווה אותי ברכישת דירה להשקעה בקריית גת. הוא היה זמין לכל השאלות שיש לי בכל שעה, ונתן לי ראש שקט לאורך כל הדרך - במשא ומתן הוא הסביר הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, את המשכנתא הוא תיקתק והוא אפילו דואג לי להסכם שכירות ובדיקת השוכרים בדירה. גם המחיר היה מעולה ביחס לשירות! ממליץ לכל מי שחושב לקנות או למכור דירה לשכור את שירותיו!!!!
מאמרים נוספים באותו נושא
מדריכים | מאמרים | מידע שימושי
ייעוץ מעורך דין ללא התחייבות
מדריכים נוספים
אושר אלקיים משרד עורכי דין